• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-26 09:24:59 följande:
    Igår satt jag med hemska sd och förvärkar som gjorde ont och kom ofta.
    Just nu är det lungt iaf.

Dessa förvärkarna är ju jobbiga och gör ont...

Hur får ni tjejer era dagar att gå frammåt fortare?
    Tycker dagarna går så sakta fram

Tänkte ta med ungarna och man in i bilen idag och gå på djurparken en runda idag så man kommer ut och rör på allt extra fläsk man lagt på sig

Har fasen klämt på mig 12,3 kg extra kg änsålänge

Kram på er sötnosar. Hoppas era dagar blir bra.

Och eliin var det din kille som skulle komma idag????
    Jag tycker åxo att dagarna går sååå långsamt. Igår kom en kompis till oss på besök och vips var den dagen borta. Det är svårt at komma på ngt nu för man har absolut ingen ork i kroppen.

Sov inte alls bra inatt. Först kunde man inte somna.  Sen drömde man mardrömmar..usch!

Kanske ska man baka med barnen idag....
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-26 14:50:03 följande:
    Tjejer , hur har ni tänkt er på BB, ska ni stanna över natten eller flera dygn, eller åka hem efter 6 timmar?
    pratade med Carohl på tel innan å vi tyckte samma där, vi stannar ju iallafall en natt, ifall attd et skulle hända ngt så e man på plats. känns tryggare så. Med dottern så stannade jag i 3 dygn å det tänkte jag inte göra nu, skulle åka hem samma dag hade jag tänkt....men ångrade mig så ett dygn blir det iallafall...kanske 2. får se.
    Hur har ni andra tänkt er?

ELINNNNN-jag känner romans i luften, hahahaha vi alla tänker på dig..å hoppas ni får en trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}
    kraam
    Om allt går bra så stannar jag inte länge. Det är besöksförbud för syskon inne på avdelningen. Bara pappor för komma in.
    Så jag är lite kluven på detta.
  • tetta

Jag ska ta bort alla mina bilder usch för detta

Pregga skrev 2010-07-26 18:10:45 följande:
    Dom kan ta dom ändå, bara att din märkning finns kvar....jag har ju inga , eller hade inga vulgo bilder..utan på mig å min dotter när hon pratar med lillebror i magen å man ser inte mitt ansikte men min dotters.

Tjejer-VIKTIGT! gå in på era bilder, där ser ni åxå forumbilder.
    det är bilder som ni laddat upp på sidan-ta väck dom!
  • tetta

Har gjort så att ingen kan nå bilderna.....
    På mina inställningar...

• tetta
    Pregga skrev 2010-07-26 18:25:48 följande:
    Hoppas inte jag har upprört ngn till att må dåligt men ville ändå varna er...enl en viss ngn så har mina bilder hamnat där....men men, jag har inte sett det..å det e inga bilder jag skämms över heller...men visst e det trist.
    Nej det har du inte gumman!
    Bra att du varna oss....
    Jag gick in på kontoinställningar och klickade bort bilder. Så de kan gå in på mig men ingen kan nå bilderna. Inte ens jag om jag inte klickar i bilder igen.

KRam
  • tetta

Hej på er!!

Idag var första dagen på länge som man orkade med allt!
    Handlade för hela veckan. Bakade brytbullar med barnen. Var ute och plockade av alla svartavinbär som vi gjorde gelé på. Varit ute och gått.

Nu har man massa härliga sammandragningar och trötta ben. Men jag orkade med allt! Det är sensation för att vara Jag just nu.

Nu är ska man få barnen i säng så man kan mysa ner framför tv:n och bara vara. Maken är ute på åkern och kör traktor kommer nog hem sent. Men att få lite egen tid ska bli skönt.
    Att handla med en 11 och 8 åring är rena kaoset just nu. De vill ha det ena och det andra. Medans man själv kör kundvagnen och har sammandragningar så är det som de får små horn i pannan och tjatar om allt. Så mitt favvo ord är just nu NEJ. Till allt.. De blir ju lagom frustrerade på mig men vad gör man?

Kram på er!!

• tetta

Hej på er tjejer....

Sitter här med en kopp hallobladste. Har ni fått mer sammandragningar av detta?
    Jag får det och det säger bara pang! Trycket neråt är hel konstigt. Tror att huvudet ska komma ut! haha

håller på att ladda frysen med kakor och bullar. Kommer inte att finnas plats för maten! :)

kram

• tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-27 13:37:39 följande:
    Jo jag får sd av hallonbladsteet jag med.

Hur många koppar dricker du???

Jag dricker 2 STORA koppar som är som 4 st vanliga muggar.
    Jag dricker som du. En på morgon och en på kvällen.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-27 14:29:11 följande:
    men du å jag ska ju ha snart ändå :)
    Precis. Nu får det gärna starta. Börjar känna mig trött och klumpig.

Känner att jag skulle vilja ha en dag för mig själv. Är det egoistiskt? Är själv hemma med barnen medans maken jobbar varje dag. Så varje dag måste man komma på ngt med barnen eller medla mellan deras krig. Som är extrema just nu. Bråkar vem som ska mata en kanin, städa buren. Går man ut med dem för att plocka hallon så stönas det om att det finns spindlar och andra kryp. Deras tv: beroende är gigantiskt. Säger man att maten är färdig så måste de skynda sig för att äta annars missar de ngt på tv:n! Drog ur proppen häromdagen. Säger bara det... Vilket skrik det blev. Det hördes nog till er! 

Sätter man sig ner så dröjer det ca 10 sek så hörs det: MAMMA!!!
    Tycker inte om att gnälla men vad gör man ibland?!

Vi har sagt att har det inte varit ngt bråk på hela dagen så kanske man kan göra ngt när maken kommer hem. Men det sker ju typ aldrig.

Jag känner bara att en dag för att jag ska orka är inte mycket begärt eller hur?!
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-27 15:16:05 följande:
    Jo men exakt, jag skulle ju aldrig försöka få igång det innan v 36-37.
    Klart man känner sig trött å klumpig nu,jag har ju svårt å vända mig om i sängen osv..haha vaknar ju stup i kvarten. men men jag har haft en fantastisk graviditet så jag ska inte klaga, MEN man får gnälla gumman å skillnaden e ju att min dotter är 11 år å sköter ju sig till stor del själv, nu e hon iväg å ska på fik med en kompis, hahaha så jag får ju egen tid med.
    Du är absolut inte egoistisk på ngt vis som behöver lite egentid, skulle vara konstigt om du inte kände så. Vi behöver alla ladda batterierna emellanåt.
    Att barnen idag e tv, beroende eller data beroende e tyvärr väldigt vanligt idag, tänk när vi var små..haha fanns ju inte, vi var ute å lekte jämt.  Sen att dom bråkar mkt , kanske lite extra nu beror kanske på att du är just trött, min dotter e expert på att reta upp mig när jag har pms...det e som om dom känner det på sig å ska vara sjujävliga.
    nej det är verkeligen inte mkt begärt att behöva bara få vara med sig själv, kan inte din man ta med barnen på ngn helg dag å göra ngt så du får vila upp dig? Du kommer ju behöva alla dina krafter när det e dags snart ju....
    Styrkekram
    Precis. När vi var små var man ute i skogen och lekte med kompisar man var aldrig hemma.

Det är som de vet mina knappar just nu.  Ska ta ett snack med maken när han kommer hem....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10