• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-01 20:09:08 följande:
    jaa det e det å ngt som är ÄNNU mer irriterande är folk som ställer frågan-MEN, har du inte fått än???

Öh näe ser det ut så?!  shit va less jag blir, GRRRR

Ett år till tror jag ganska så bestämt att du slipper även om det känns så just nu.
    Nu är vadslagningen i full gång om när lilleman kommer, haha flera st har lagt 50 spänn, hahaha
    Så sa folk till mig med idag.
    Jag spände ögonen i dem och sa. Tror du att jag hade vart här då för att slippa höra denna kommentaren???!!!!!

Blir så less på dessa kommentarer!!
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-01 23:02:55 följande:
    haha det lär ju....*host* mys ju....hahahaha
    men gumman, man ska la kunna städa som vanligt? jag fick ju en sd direkt å en son som protesterade....lilleman...mitt Hjärta
    min mamma säjer att han redan e bortskämd med att jag lyssnar till hans protester,hahahaha
    Klart du kan städa som vanligt...

Sitter här och svettas. Det är inte ens varmt. ska ta ett glas samarin sen så är sängen min....

Hörs imorgon tjejer....
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-01 23:51:03 följande:
    jo men jag fick ju en sd direkt, å lilleman protesterade....lille gubben, å jag lyssnade direkt :)
    Har fått de med när jag städar. Sen bökar bebisen runt. Men mina sammandragningar är jobbiga nu.
    Kan inte det sätta fart nu......
  • tetta

Morgon på er..

Har knappt sovit för det har ömmat i hela magen inatt. Så man är rätt mör i kroppen.
    Har ingen ork att hitta på ngt idag.
    Inget regn i sikte iallafall. Så man får nog kasta ut barnen så de får frisk luft!

• tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-02 10:46:09 följande:
    Haha tror jag det Han vill inte att du ska kittla/trycka han under fotsulornaoch ger igen hihi.
    Busunge
    tetta skrev 2010-08-02 10:42:38 följande:
    Morgon på er..

Har knappt sovit för det har ömmat i hela magen inatt. Så man är rätt mör i kroppen.
    Har ingen ork att hitta på ngt idag.
    Inget regn i sikte iallafall. Så man får nog kasta ut barnen så de får frisk luft!
    Fy vad jobbigt för dig Kan du kanske vila mitt på middagen en stund?
    Ska ta lägga mig sen efter maten.

Slemproppen har börjat gå här!!!
    Det kan vara därför det ömmar så...
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-02 11:36:28 följande:
    ömmar det i muttan gumman? kan åxå vara liten som sjunkit ner i ditt bäcken?
    Det gör det plus halva magen.
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-02 11:36:37 följande:
    Gud vad spännande Är det mycket som kommit?
    Malinski79 skrev 2010-08-02 11:25:17 följande:
    Nallepuhmamma: Jag tror oxå att OM det vore något allvarligt så hade de ringt!! Men lycka till idag, skönt att kolla upp det ordentligt!
    Ja man hoppas ju på det. För provsvaren därifrån borde ju kommit nu efter 2 veckor idag eller tar det längre tid?Hahahahahaha du är rolig du hihi.
    Den planeten skulle jag aldrig vilja besöka iaf.
    Får ju gå på toa hela tiden!!
    Perssonlund skrev 2010-08-02 11:37:28 följande:
    Då måste jag ställa frågor till er alla igen!!!

Måste slemmisen vara lite blodig?

Kan den vara helt vit (äggvit)?

Kan det ömma där ner då (om slemmisen har gått)?
    Den är helt vit som äggvit! Det är som trådar du drar ut
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-02 14:41:28 följande:
    jo absolut, annars så skulle jag inte kunna gå ut i nuläget
    Perssonlund skrev 2010-08-02 13:09:45 följande:
    Vart tog ögonbrynet vägen då?
    ja pincetten var lite väl ihärdig......

Flickor, jag fick mig ett spel på min dotter här hemma som är mitt inne i tonåren, så vi e bra hormonstinna båda 2....jag blev riktigt arg nu å höjde rösten så jag känner mig smått hes....kan jag ha skrämmt lilleman i magen? suck....känner mig totalt värdelös å nedstämd...ska gå å lägga mig lite för jag e sjukt upprörd....
    e så orolig att han ska må dåligt eller att det ska hända ngt pga detta nu...
    Du behöver inte vara orolig har en trotsig 11 åring här. Som tror sig veta allt om allt! Testar en till bristningsgräns just nu.

Slemmis går rejält här!!
    Har sammandragningar som ger mig svettningar efteråt. Ringde min bm och hon tror att det kan vara på G!! Tydligen kan man svettas efter en sammandragning eller värk som hon sa.
    Har ont i ryggen varje halvtimme. Spänner som ett band. Har en olustkänsla i kroppen. Hon sa att det kan vara så.
    Så det är vila och ta det lugnt så man orkar om det är verkligen på G...
    Skulle vara skönt om det var det.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-02 16:09:44 följande:
    tack gumman....jag känner mig så nära bristningsgränsen här nu...ringde min mamma å bölade som en dåre...asså min dotter har tappat allt vad det heter plocka undan efter sig, släpper allt exakt där hon står, en klädhög på golvet i badrummet, en hög på soffan å en i hennes rum nertryckt i ett hörne, glasspapper på skrivbordet osv osv....säjer jag åt henne å fixa så e man en TJATA!!!!! å hon e tyken till tusen nu åxå vissa stunder.
    hihi min son hade åxå hicka innan å jag tycker det e så mys :)
    tetta skrev 2010-08-02 15:21:08 följande:
    Du behöver inte vara orolig har en trotsig 11 åring här. Som tror sig veta allt om allt! Testar en till bristningsgräns just nu.

Slemmis går rejält här!!
    Har sammandragningar som ger mig svettningar efteråt. Ringde min bm och hon tror att det kan vara på G!! Tydligen kan man svettas efter en sammandragning eller värk som hon sa.
    Har ont i ryggen varje halvtimme. Spänner som ett band. Har en olustkänsla i kroppen. Hon sa att det kan vara så.
    Så det är vila och ta det lugnt så man orkar om det är verkligen på G...
    Skulle vara skönt om det var det.
    har du åxå en 11 åring?? jo saken e denna att jag har ju försökt å hålla mig så lugn som möjligt under hela graviditeten vilket har lett till att hon testar å tänjer på ALLT för jag undviker gärna tjaffs nu...å detta är hon INTE sen att ta fasta på, nu kör vi över morsan för hon vill inte bli arg å upprörd. Å sååå sätter hon igång, aså jag känner mig jagad stundtals.....sitter jag här vid datan å i tel, å råkar ha min msn på...ja du tror inte ungen sitter i sitt rum å stressar mig genom å skriva på MSN??!! bara för att jag stängt dörren efter mkt om å men för att få vara ifred lite. Blir skogstokig.

jisses, hur vet du att det e slemmis? ååhhh va spännande, kanske e på G nu då :) weeeehooooooo
    Ringde och frågade min bm och jag förklarade. Hon sa grattis det är slemproppen!  Så nu går man och väntar på de jobbiga värkarna. Än så länge är de svaga :)
    Barnen märker att jag inte mår bra och oj vad de tycker om varandra!
    jag sa bara kom inte och gråt sen för jag hör inget! Fy vad jag var taskig och de slutade direkt!

Den stora testar allt! Gå lägga sig??? Jag har sommarlov och då får jag göra vad jag vill!
    igår tröttnade jag rejält och sa varsågod: Gå lägg dig när du vill och gå upp när du vill. Men har vi andra ätit så har vi ätit. Här är ingen restaurang om du tror det. Jag väcker dig inte på morgonen om vi ska iväg någon stans det för du sköta själv!
    ÅÅÅÅ vad jag var elak! :)
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-08-02 17:26:56 följande:
    åh gumman vad skönt att det inte var något farligt! hoppas nu det läker fint och snabbt så du slipper störas av det.

ojdå det där med att vara bajsnödig fast du inte är det, låter spännande :) låter som förlossning på G, hoppas verkligen det, håller tummarna för dig =)

Tetta: håller tummarna för dig också att det inte stannar av utan bara blir värre och värre haha, vad hemskt det låter men du vet ju vad jag menar :)

nu ska logga ut igen, ha en fin kväll allihopa!
    kramisar
    Tack. Vill att det blir värre!!! Vill ha ont! :) Så man har en anledning att vara sur. hehehehe
  • tetta
    Pregga skrev 2010-08-02 17:35:33 följande:
    Höjer rösten till din sambo? haha du, jag e HES i stämbanden här...jo jag har pratat med henne å hon blir ju helt bestört när jag blir ledsen...men vi har pratat ut iallafall...
    tetta skrev 2010-08-02 17:23:07 följande:
    Ringde och frågade min bm och jag förklarade. Hon sa grattis det är slemproppen!  Så nu går man och väntar på de jobbiga värkarna. Än så länge är de svaga :)
    Barnen märker att jag inte mår bra och oj vad de tycker om varandra!
    jag sa bara kom inte och gråt sen för jag hör inget! Fy vad jag var taskig och de slutade direkt!

Den stora testar allt! Gå lägga sig??? Jag har sommarlov och då får jag göra vad jag vill!
    igår tröttnade jag rejält och sa varsågod: Gå lägg dig när du vill och gå upp när du vill. Men har vi andra ätit så har vi ätit. Här är ingen restaurang om du tror det. Jag väcker dig inte på morgonen om vi ska iväg någon stans det för du sköta själv!
    ÅÅÅÅ vad jag var elak! :)
    Oj, va spännande...då får vi vänta med spänning på att det ska dra igång nu då :) lova att skriva som snabbast efteråt iallafall så man slipper gå å vara orloig för er ¨å undra....?!
    hahaha men jag förstår dig, sj e jag helt slut här hemma efter värsta grälet...uch...
    japp det där med att lägga sig-JAAA SNART; LÄGG AV Å TJATA!!!!
    tycker inte du var elak alls...men jag var det Gråter
    sa till henne-sluta nu så jag inte får stressvärkar för då har du dragit igång den, å han ska komma när han e redo å inte pga bråk!!! men jag har pratat med henne, men jag känner mig fortfarande nedstämd....
    Jag lovar att skriva om det händer ngt!!
    Kan ju inte vara ifrån er!!

Du var inte alls elak. När de är så stora så måste veta vad det är för konsekvenser för allt.
    Här blev det rumsarrest när man hade sagt fula ord till mig.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10