Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tror minsann jag väckte lille prinsen genom att nysa, hahahaha

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-03 10:35:31 följande:
    ja exakt som tur är så bor vi ju i sverige och här är det straffbart oavsett vilken kultur man tillhör.

haha kan skicka över några bitar sockerkaka till dig :)
    haha jo exakt!

jaaa det får du gärna göra, wiiiii woohooooo, haha älskar ju hembakat men som sagt, avskyr att baka själv :(
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-06-03 10:38:24 följande:
    Hej på er!
    Grattis alla som går in i ny vecka!   v.30!!!! tjoho!
    Vaknade av att bli skrämd av barnen i morse. Så bebisen fick hicka. Hela magen skakade :) stackars lille bebisen...

Var hos bm nu i morse. mitt hb kan ju blir bättre tycker man 115!
    Hjärtljuden var 130 så det får man vara nöjd med.
    Ska försöka städa lite här hemma. Har varit ute varje dag och njutit i värmen. Benen börjar blir bruna. Inte så där skrikvita som de var innan.
    Snart är det sommarlov för barnen. Skönt äntligen sovmorgon.....
    Kvällarna är så mysiga nu. Sol hela kvällen och varmt. Grillen är varm varje dag.

Kram på er i solenSolig
    hehe tack, å Grattis själv :) haha ja jag råkade ju nysa till innan å lilleman hoppade till så hela magen gungade, haha lille parveln. ska med till Bm idag å det ser jag fram emot, ska KRÄVA nya urin odlingar med. ska la med ta frukostdisken här snart...visst e det skönt när sommarlovet kommer, slipper man gå upp varenda morrn fast man sj e ledig.
    mums, älskar grillat ju....kram gumman
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-03 10:38:27 följande:
    Vi kör våran andra tid på föräldra gruppen i morgon.... åhh vad jag längtar. Är en sån skön grupp o jag har en helt otroligt underbar bm så jag skrattade så tårarna sprutade sist! Min bm berättar på ett sånt sätt så allt blir så himla skoj :)
    Roligt att du har en så bra Bm, det e ju så viktigt att det klaffar, jag fick ju en riktigt hemsk ragata först som jag bytte efter första besöket. men den jag har nu e så go:)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-06-03 10:44:22 följande:
    Min urinodling var super bra! Inget konstigt, skönt.
    Men sammandragningar har man ju hela tiden nu. Så fort man gör ngt. Går eller sitter i bilen. Så ska försöka få tag på fk och se vad de säger. Ska till läkaren nästa vecka och bråka att jag ska vara sjukskriven tills förlossningen. Man får ju vara det 2 veckor innan man får.
    ok, va skönt :) hoppas mitt visar bra med..e lite orolig för just det..vad det gäller Sd så e det FULLT normalt nu. har du så täta när du rör dig,går osv så kan man bli sjukskriven.
    det e ju jag :)
    den kära leken skrev 2010-06-03 10:46:58 följande:
    Och Tetta och pregga, grattis till vecka 30 :)
    Tack så mkt å grattis själv :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-03 11:04:05 följande:
    ja det är ju verkligen jätte viktigt :)
    jo det e ju det :)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-06-03 11:03:50 följande:
    Kanske inte så jättepassande så när på att vi snart får våra bebisar, men tänkte bara dela av mig av en artiken i Hemmets Journal som min mamma gjort. (Denna veckans nr)

www.hemmetsjournal.se/Reportage/reportage/Eft.../

Hoppas ingen tar illa upp eller kommer på dåliga tankar nu!

Kram på er
    Beklagar er sorg....men kan tycka att den inte riktigt passar in på vår tråd nu när vi e en del som redan oroar oss för det minsta lilla...
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-06-03 12:19:44 följande:
    Det är skitjobbigt att inte kunna gå ut och gå. Vara med barnen och leka. Fixa i trädgården.
    Hur länge är du sjukskriven?
    så nu e jag inne en stund innan jag ska till Bm, ja asså jag e sjukskriven fram tills förlossningen :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-03 12:41:46 följande:
    hej allihopa!
    grattis till alla som går in i ny vecka.

det frågades om könsul och om vad man väntar. jag har gjort könsultraljud och jag väntar en flicka.

min flicka  ligger på "fel" håll. Hon har rumpan nedåt med fötterna uppåt och huvudet uppåt också såklart. tänk om hon inte vänder på sig innan förlossning? då blir det väl kejsarsnitt? hoppas inte, jag är så rädd för det även om jag i början faktiskt ville ha kejsarsnitt.....
    Tack så mkt :)

gumman att hon sitter i säte betyder inte att du måste göra Ks utan dom gör en bedömning på plats om dom anser att du kan föda så eller inte,men oftast så går barnen ner å vänder sig även om det e i sista sek. när min mamma skulle ha mig så satt jag upp tills krystvärkarna kom typ, då vände jag mig om å gick ner, sen brukar Bm försöka vända på barnet innan på förlossningen....
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-03 13:12:48 följande:
    ÄSCH, tog just första fästningen.. förra året hade jag runt 15 st, tappade räkningen där ett tag, hoppas på färre i år.. Katterna drar ju in så mycket så det är svårt att värja sig..

Tänker på Pyret sen också, men i början så kommer endå inte katterna vara i närhetenav säng och vagn, men endå. När man sitter i soffan och sådär kan de ju krypa upp nåt..blä.
    Men fy va HEMSKT!!! jag har en jättefobi för fästingar å huvud lus...hade fått racha...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10