Myran 08 skrev 2010-06-13 22:23:00 följande:
Okej, tusen tack. det hade jag inte en susning om. Ja de är på ren svenska urusel på att meddela om att man kan få den hemska huvudvärken efter. Ja, usch ja jag hoppas så jag slipper det om de måste in nu på fredag på mig. Ja de testade allt på mig de stakars läkarna. Andra gången jag fick huvudvärken sa sköterskan till mig när han hjälpte mig på toaletten "önskar jag kunde ge dig något som jag har i skåpet men finns inget som hjälper dig tyvärr, förutom ryggläge och vila". Men jag hoppas och håller tummarna att jag slipper huvudvärken, tanke på graviditeten och att jag vill ha en mysig helg med sonen. Men jag tänker positivt.
Håller tummarna att ditt möte går bra och att du får det. På varje sida av livmodern? Vad är det för bedövning? Är dem i ryggen då?
Pregga skrev 2010-06-13 21:37:22 följande:
Allt det du beskriver FÖRUTOM ögat hade jag med, exakt! alla undersökningar var samma.
Okej, kollade dem dina ögon? Ja huvudvärk som man inte vet vart man ska ta vägen med är då inte roligt. Men usch då, det låter inte alls skoj. Kanske ska be min specialMVC läkare kolla om man har det då. Fast det kanske dem gör på ren rutin.
Gomorrn :)
Dom sa exakt samma till mig, vi skulle kunna ge dig en stor dos med morfin men det skulle inte hjälpe emot denna typ av huvudvärk ändå, men jag ringde ju upp neurologen som sa att dom kunde ta blod i armen å spruta in i ryggen då det blivit en luftficka, öh nej tack! Tack så mkt ang mötet, vet ju inte när det blir än dom skulle skicka en remiss fr Mvc..så jag väntar, Vad det gäller GBS så vet jag inte om dom har det på rutin, men det tror jag faktiskt inte såvida du inte har en Uvi.
Den bedövningen som e på varsin sida av livmodern sätter dom rakt upp i muttan alså inte ryggen men den används nästanm aldrig längre då den påverkar barnen så illa. så
den tar jag absolut inte, å läkaren vill hlest inte sätta den heller...
Nej mina ögon kollade dom faktiskt inte, men jag fick ju göra en ctg,skallröntgen då man åker in i det där hemska röret med oväsen...uch...Hoppas åxå att du kan få en myshelg med din son :) å slipper huvudvärken denna gng stackare...