-
skönt att någon slipper iallafall ;);) lycka till hos BM :)Pregga skrev 2010-03-29 12:43:27 följande:har ingen huvudvärk å nu ska jag in i duchen , ska iväg till mvc :) -
Godmorgon allihop!
Pregga: skillnaden mellan duroferon och niferex iallafall enligt min gamla BM är att duroferon är snällare för magen men niferex ger bättre resultat. Om man har väldigt lågt brukar man direkt bli rekommenderad niferex även om risken är stor att man får magproblem....Och ang amningskudde så ska det visst vara mycket billigare att göra det själv. Googla så hittar du säkert massa med tips :) Jag ska förmodligen inte köpa nån amningskudde. Har inte haft det vid mina 3 äldre barn och det är inget jag saknat speciellt utan jag har använt mig utav vanliga kuddar/täcke för att buffa upp. Det har funkat bra det med :)
Schnappi!!! Härligt med positiva besked och härlig inställning du har. sänder massa kramar till dig och hoppas nu på fler positiva besked
Lilla bambi: hoppas det går bra på RUL, håller tummarna för dig :) kram
Angående lunch/middag: här blir det fisk igen, i tomatsås och sallad till det :) gott! jag älskar fisk, men bara fil'eer eller med ben som man lätt kan pilla bort, och en sallad med massa citron till. mmmmm
-
aha, min syster har bjudit med mig dit sen om ett par månader. kanske köper jag en iallafall då :) fast den kommer ju ta upp onödigt mycket plats i resväskan. hm vi får se. kanske köper jag en och använder den medans jag är där och ger den till syrran sen, förhoppningsvis har hon blivit gravid tills dess :)SweetLilly skrev 2010-03-30 12:47:33 följande:funderar, finns på ullared vi ska ju dit om ett par veckor, kostar ett par hundra där. -
139 bara? det är ju bara en hundring och lite till!!! jättebilligt ju!! bra tips :) det tackar jag för <3SweetLilly skrev 2010-03-30 12:49:20 följande:139 närmare bestämt.. -
pregga: låt dottern sy en på slöjden vettja ;)
nu ska jag äta. ciao för en stund iaf :D
-
förresten pregga: ta dina järntabletter i samband med något med mycket vitamin C. det underlättar upptagandet av järnet. undvik att ta järntabletten med mjölk eftersom det försvårar, eller vitamin C och kalcium tar ut varandra eller hur det nu var haha.
-
Hej gumman! Vad skönt att du "går" hem så tidigt som redan i maj :) Låter jobbigt det där andra du skrev, så du har mycket att ta igen denna gången :)carohl skrev 2010-03-30 14:47:58 följande:Hej hej tjejer!Jag är hemma nu efter att jag jobbat, usch jag börjar tappa suget efter att jobba. Det ska bli skönt den 5:e juli! Då ska jag gå hem på hp, det ska bli underbart! För första gången i mitt liv ska jag få vara mammaledig på riktigt...Med min dotter var jag hemma till hon var 6 månader och då var det ständigt kaos då inte jag och hon fick vara ifred utan levde i en missär pga av hennes pappa. När hon blev ett halvår gammal fick jag börja plugga 16,5 mil bort hemifrån så jag pendlade 33 mil om dan tack och lov att jag hade mamma då.Min man fick sig några buffningar i torsdag när han hade handen på min mage. Och sen igen i hm när var det nu? i lördags tror jag... så himlans mysigt =)SweetLilly skrev 2010-03-30 13:48:34 följande:ja jag kan känna på utsidan, men mer som att det är nåt som rör runt där inne, inga direkta puffar sådär, nåt litet kanske. -
nä här verkar det vara tomt hihi, jag ska gå och lägga mig en stund. Ikväll ska vi iväg och handla lite mat, det ekar i kylskåpet typ, och kanske bara kanske ska vi på könsul :)
-
oj det var dyrt. enligt min plånbok iallafall :D men vattengympa låter väldigt härligt jag skulle mer än gärna gå. synd att inget är gratis :PPregga skrev 2010-03-30 15:52:02 följande:nu har jag kollat med magplasket ja, å det kostar ENDAST 1.899 kr ca för 8 gngdå får man vettangympa å förbereder sig för förlossning mm. såå jag ska la anmäla mig snart =) kanske....leksaker behöver du nog inte tänka på än :) Ta det sen när grabben är här och du tar barnvagnspromenader :) barnvagnsmobil? jag brukar bara ha någon färgglad grej som jag hänger på chassit som bebben kan kolla på. sen när h*n kan sitta upp brukar jag ha en sån typ tygbok fastsatt nånstans så h*n kan pilla och kolla i den.Pregga skrev 2010-03-30 16:30:05 följande:sitter å funderar lite på vad lilleman behöver å kommer på saker som jag helt glömt, typ barnvagns mobil, säng mobil samt speldosa i mjukis.....hm...leksaker å en hel del annat som jag inte tänkt på.....massa småplock typ.... -
åh vad mysigt :)den kära leken skrev 2010-03-30 17:24:03 följande:Då har även vi fått höra det lilla hjärtat :) Hihi så lycklig
sweet lilly: låter gott med lax mums!
Nu ska jag göra mig iordning, vi ska på KÖNSUL! Hoppas det syns tydligt vad det är för nån filur som bosatt sig i min mage :) så nyfiken :D