Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-06-15 12:13:07 följande:
    Hejsan tjejer
    vilket underbart väder vi har i dag sol och varmt;)
    i dag kl 14 ska vi till barnmoskan ska tjata på henne om ett ultraljud vill ju se bebisen va ju 3 månader sen sist ju;/men man kanske inte får göra nått mera ultraljud men ja ska säga de att ja vill veta om den växer som den ska så ja vill se den ju!!tror ni de kommer att funka;)
    haha om du uttrycker en seriös oro så kan det nog gå :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-06-15 12:20:42 följande:
    hmm jo men tycker de är svårt men hoppas dom tar en på allvar för vill se så den växer som den ska litar i riktigt på allt vad bm säger;/
    samma här, tycker Bm tar allt så himla lätt..kanske det e så, men jag litar inte på dom riktigt...
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 12:22:12 följande:
    Vart fan är sommaren någon stans?
    Här nere i skåne är det ju för fan bara regn,regn, och åter regn.
    Ska denna sommaren regna bort totalt?

Ni med andra barn sen innan vad ska ni göra för skoj med dom i "sommar"
    mja här e vädret rätt så ok ändå, min lilla ska ju på läger nu snart i 3 dagar..sen vette sjutton, får la se vad väder,ekonomi å ork tillåter..
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 12:28:40 följande:
    Vi skulle ju iväg med husvagnen mensdet ser mörkt ut att hinna färdigt med det så vi har bara lite inbokat känns det som ex: Djurparken, Astrid Lindgrens värld, Dagsutflykter tex picknick, fiska...Känns så lite. Känns som man är snål och lat
    Men för mig känns det redan jobbigt att gå runt massor men tex djurparken köper vi årskort så vi kan gå in hur mycket och ofta vi vill.
    Sen blir det ju att gå på marknader också...

mjo samma här, känner sig lat å snål...men jag orkar inte gå runt för mkt nu asså...

ååå nu e jag sjukt orolig för att jag legat på rygg med...SUCK!  sen blir det la liseberg ngt med, om jag inte behöver rullstol för att orka vill säja..hahahaha

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 12:32:00 följande:
    Ja bad blir det här också dock mest då i poolen då det allti e massa äckliga giftiga grönalger här i sjön och havet e svinkallt haha
    japp här blir det med bad :) fast på vårat fina utomhusbad som vi har 3 min ifrån :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-15 12:52:21 följande:
    Hej tjejjer!

Jag har redan packat in bebis kläderna tillsammans med sin storebrors kläder!
    Sen när min bebis blir lite större kommer jag klä Leo och bebis i likadana kläder så sött!

BM BESÖK:
    Mitt Sf mått idag var på 30
    Hjärtljud var på 136 =)
    Och inget HB tog då jag inte kan äta järn tabletter skall köpa blodsaft på hälsokost imorgon!
    BEBIS LIGGER PÅ TVÄREN, Så min mage e typ hjärt formad

Sen har jag sovit skit inatt eftersom att jag är så tungandad trodde jag skulle dö sånt tryck på bröstet!
    Hoppas på god sömn nu!

Det där med att ligga på rygg ska man inte göra i sent stadie, men det är ingen fara, man skall helst byta sovställningar ofta sida till sida!
    Pregga du har inte skadat din bebbe din bebbe är en prins och mår som en prins
    Tack gumman för ditt svar..blev helt dämpad här hemma nu ju...:( att inte ngn sagt ngt om det...DÅLIGT!
    puchelina88 skrev 2010-06-15 13:01:37 följande:
    hmm ne man gör ju inte de!
    men ska se vad hon säger hon säger ju att allt är så bra men tänk om de inte är de då??
    näe å säjer dom inte ens en sådan sak som att man inte ska ligga på rygg....GRR
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 13:07:50 följande:

Känner ni av ibland ilningar/stick/hugg innuti muttan/slidan?

japp har hänt å det gör ONT!
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-15 13:37:02 följande:
    är det någon annan som köpt ett boula halsband? jag fick hem mitt idag, så nu kommer man inte bara se ut som en kossa när man kommer gåendes utan även låta som en, en med bjällra ;) hahaha

jag har köpt leggings eftersom jag inte klarar av att ha något som sitter åt över eller på magen, men man ser ju bara för rolig ut. ser ut som en köttbulle på 2 tandpetare :(
    hahaha vilken målande beskrivning :) kommer aldrig se på köttbullar med samma ögon igen utan att tänka på dig ;)
    jag tänkte köpt ett sådant, men det har inte blivit av...än :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-15 13:46:38 följande:
    hahahaha
    ja men jag undrar ju om jag verkligen kan visa mig ute såhär. jag har ju tunika och mammaleggings på mig, men ja köttbullar+2 tandpetare det är så jag ser ut haha men GUUUUUUUUUUUD vad skönt det är att ha leggings på sig :D

pregga och den kära leken:
    jag har planerat i flera månader att köpa ett sånt halsband och fick hem mitt idag. Jag beställde det i helgen från
    www.lillabebben.se
    fast synd om jag inte vågar ha det på mig hahaha,
    Låter mkt mkt HOT, haha varför skulle du inte våga ha det på dig? med risk för att se ut som en ko?? det kommer du känna dig som sen ändå när mjölken sätter fart,lika bra att vänja sig kanske? hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-15 13:59:50 följande:
    ja men det ser för himlans roligt ut. annars brukar jag vara stolt för min stora fina runda mage, men då har jag ju haft byxor i modell lösa, nu med leggins så ser benen så smala ut och magen ser ännu större ut hahaha.
    äsch att känna sig som en mjölk ko gör inget, det kommer jag uppskatta :) jag hoppas jag kan spruta mjölk, hoppas på tillräckligt med mjölk :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 13:54:01 följande:
    HUR ligger bebben när nedre delen av magen är mjuk och hänger som en fläsksäcks påse bara över troskanten?
    Vafasen den brukar vara hårdare men ser fasen ut som man fått punktering där
    hahaha punktering. stackare. det är nog så att bebisen ligger högt ? har ingen aning faktiskt, min mage är hård som om jag går runt med en enda sammandragning 24/7
    haha jo det hoppas jag med på att bli en riktig mjölk ko, men varför skulle du inte våga använda det då?
  • Bubbis10

HELSIKE!!!!!

Pratade med min Bm nu som fått svar på mitt urinprov, GBS,en har ökat lite men såpass lite att det inte ska behandlas MEN ska lämna in nytt urinprov imon igen!! Suck.
    ska bort å hämta nytt kisse rör om en stund.

Hon sa att man ligger på rygg NÄR det känns obehagligt är inte bra, men mår man inte dåligt med andning, tryck mm så e det ingen fara.
    men nu så sent i grav så ska man helst ligga på sidan.

• Bubbis10

Ang GBS, det skadar inte bebis under grav, MEN kan göra vid förlossningen om man INTE får ab, men nu står det i min juornal att det ska ges direkt!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10