Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Halooooo på er !
    Gud vad lite man hänger  men så är det lite för mycket engagemang i barnen!

Har ni hört något från knyzzel?

pregga vad e det du skriver har ditt ex kokats ihop med din vänninna?????

• sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-07-25 19:11:45 följande:
    hallåååååååå tjejen =) nej inget hört från knyzzel ännu :S hoppas hon och lillprinsen mår bra iallafall....

det är klart man får omprioritera lite, eller ja vare sig man vill eller ej hahaha bebis blir ju prio nummer 1 :D
    hoppas du och de dina mår bra
    Hej eelin!
    JA jag hoppas att dom mår bra med?? Verkligen!

Dottern har iaf kommit in i en svartsjuke attack =( tyckte så synd om henne igår när hon sa att vi gillar bebisen mer!
    Förklarade för min 4 åriga dotter att jag älskar alla mina barn lika mycket Ni går först ihop!

Nu hör jag min lilleman gnälla irummet dags för maat!!

FÖRRESTEN 230 gramm har han gått upp nu väger han 2750 och det bara på en vecka snart når vi över födelse vikten som var på 2810 gram HEJJA HEJJA
    oCH HUVUDOMFÅNGET VAR PÅ 33
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-07-26 18:25:48 följande:
    Hoppas inte jag har upprört ngn till att må dåligt men ville ändå varna er...enl en viss ngn så har mina bilder hamnat där....men men, jag har inte sett det..å det e inga bilder jag skämms över heller...men visst e det trist.
    vad e et som hänt??
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-07-27 22:29:26 följande:
    hahaha ja asså på bilderna med lillan så är jag kritvit i ansiktet, med röda ringar runt ögonen, hahaha är nog utmattningen som syns, haha
    ok, men då kan jag känna mig lugn. ja jag ber gärna inte om hjälp heller, kommer du ihåg att jag skulle få hjälp å storhandla häromdan...jag hoppade över dom jag frågade av olika anl, MEN min dotter å hennes kompis hjälpte mig å tjänade en slant på det :)

det ang knyzzel...den tanken slog mig åxå men vågade inte säja det högt...hoppas verkeligen att allt e bra med henne å bebis....man blir ju orolig nu asså....
    PNC skrev 2010-07-27 22:18:31 följande:
    Tack! Allt bra med er? Kanske mycket begärt men är så nyfiken på er. Kan man få en liiiten liiiten presentation av er? Var ni bor å så...
    allt e toppen här, haha hm....en liten pres-jag är en sprallig tjej på 32 år som kan uppfattas på 2 sätt oftast, antingen en riktig bitch eller en helgo tjej, upp till var å en att bedöma. hahaha väntar mitt andra barn med 11 års mellanrum, så nu kommer en liten sladdis..:)
    Jag hoppas verkligen att allt e väl med dem??  Börjar bli orolig jag med?
    Vi får väll vänta och se tills hon dyker upp???? det är ju imorgon nästan 1 vecka sedan hon var inne trodde hon skulle in på Lördagen!

En kortis om oss
    3 barns mamma till Laura 4. Leo 2 1/2, Alvin 2 veckor skulle komma i början av aug men tittade ut 3 1/2 halv vecka tidigare Så jag inväntar de andra bebisarna
    Jag heter sofie och e 26 år!!
  • sofie och laura
    PNC skrev 2010-07-27 23:11:58 följande:
    Stort grattis sofie & laura! Har allt gått bra? Jag är lite nervös för att ha 2 barn, 1 är ju handfull ;) Men 3! Häftigt!!!
    Jo överförväntan bra faktiskt...
    Mitt mellanbarn har ju en spastisk diagnos som gör att finmotoriken krånglar han blir 3 och kan inte gå ännu.
    Men det e på god väg det tränas och kämpas. Behandlar han precis som vilket barn som helst så det är banne mig i denna lilla karl =)
    3 barn det är mucket men riktigt mycket kärlek faktiskt!!!

Tjejjer vill meddela er att LEO TOG 3 STEG SJÄLV IGÅR hAN GICK SOM EN FULLIS MEN FAN DET E PÅ VÄG!!!!!!!!!!! Grattis Leo till dina steg
    Pregga skrev 2010-07-27 23:06:57 följande:
    jo jag fick för mig att hon skulle kika in på lörd...men inte ett ljud, så vi får hoppas att allt gått bra...uch, man blir ju lite stissig.så vi får som sagt hoppas att hon har fullt upp med sin fam....
    Jo det hoppas jag med =) verkligen att det är en massa att göra med familjen blir lite tossig jag med.
    Tack för dina svar igår behövde skriva av mig angående min vän...
    Om det vore så då skulle väll inte hela vätlden skaffa syskon till sina barn ...

Min vän sa att anledningen till att hon mår dåligt i sig är för att hon fick en lillebror som 4 åring
    och det är inte nyttigt för min dotter mm att jag ska vara vaksam så att hon inte blir psykiskt labil?????
    När hon mår bra trycker hon ner andra när hon mår dåligt vill hon ha medlidande.

Det enda jag fick ur mig var att det skulle väll synas för länge sen med tanke på vad vi har fått härjat med Leo.
    Hennes svar var att en 2 åring fattar inte vad syskon är.
    Men hon själv fattade som 1 åring vem hon skulle välja att bo hos sin mamma eller pappa???
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-07-28 19:16:44 följande:
    Vet inte om ngn nämnt det men man kan ha DIARRE kan vaar ett gott teckan på att förlossning är på G. En väninna till mig så för snart 2 v sedan, gumman ursäckta men jag har haft diaree i 3 dagar nu, jag svarade då...så kan det vara strax innan bf, hon bara  VA???
    Mkt riktigt, 3 dagar efteråt så hade hon sin lille hos sig :)

Behöver jag säja att jag var överlycklig när jag satt på toa nyss, hahahahhahahah
    haahahahhahaha du nämnde ju det till mig!!
    Hoppas du får diarre så förlossningen startar på dig kvinna
    Dominiqe UUUUUUUT med dig älskade söta du
  • sofie och laura

HEJ söta ni!!

Läser tråden och inser vilket snack det är nu om era förvärkar??
    Jag hoppas att någon av er klämmer ut en unge snart=)
    Vill ju hänga med på en front hahahahaaa

Pregga tror du kommer föda snart om jag skall vara ärlig Hoppas på det iaf!!

Nä nu skall det plockas undan lite här

Någon som hört från knyzzel

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-07-30 18:52:13 följande:
    Tack tjejer för omtanke...ni är underbara, men jag orkar inte gå in på detaljer...men tack för att ni finns {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Nu får jag dåligt samvete!!
    Vill ju vara stöd fö dig som inte mår bra just nu!!! och jag e knappt inne jhuuuu

Pregga du vet att vi kan sitta och skriva till varandra om allt möjligt!
    Du vet vad jag tycker och känner och du skall göra precis som du själv känner!

Puss på dig och hoppas att vår efterlängtade prins kommer snart ut!!
  • sofie och laura

Hej tjejjer!!

Här inne har man inte mycket tid för just nu!!
    Men skall uppdatera er lite nu.

Alvin har passerat sin födelsevikt och vuxit till sig 3 cm =) HÄRLIGT!!
    Jag inställde mig på ett hektiskt liv med 3 små barn totalt kaos nästan MEN det e mer eller mindre inte alls mycket jobb.
    Lilleman är jätte snäll men börjar knorra till sig en hel del nu tror att han har fått magknip får se upp med vad jag äter och vräker i sig!
    Men han e super duper go!
    Hans första levnads vecka hängde han vid bröstet konstant och bara ville vara hud mot hud... Han gall skrek på neonatalen då jag lade ner han i sin säng.. så där fick jag lite tur att det bara var vi 2, så han fick sin tutt tid!
    Nattetid ammar jag han ca 3 ggr bara och det är under kanske en 40 min för det e byte av tutte och noga med rap och så sker det blöjbyte då han e en riktig rakabajsare!!!

Pregga : hahahahahaa ta det lugnt med rakningen.. man får skeka och göra roliga ställningar hahhaha
    Prinsen kanske kommer ut när det är mer trimmat kanske hahahhahah skojjar gumman hahahahhaha

Ni andra se till nu att era bebisar pluppar uuuut !!
    Jag längtar efter bebis prat och inte grav prat mera SÅ TRYCK nuuuuu hahahahhaa skojjar lite!

Angående knyzzel... det är ju nästan 2 veckor nästa vecka så jag hoppas jag med att det är fullt upp
    Men fy vad jag sitter och tänker och tänker

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10