Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

Medusan skrev 2010-05-25 14:19:42 följande:
    Hej tjejer, har precis varit hos barnmorska och mätt magen och låg högt och är lite nojig nu. Någon annan här som legat högt. Jag har 28-29 cm och är i vecka 25+6. Vore skönt att höra att det finns fler med högt mått
    Nej jag är tvärtom :P ligger på 23 cm och var i början på v 27 när vi mätte... men jag får iofs höra att jag har en så liten mage men de är så himla individuellt!
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-05-25 17:01:37 följande:
    Hej tjejerhar inte läst ikapp vad ni skrivit om då det rådit total kaos här....e HELT SLUT!Började imorse att jag gick in i duchen...ställer mig å ska torka mig å vad ser jag? ROSA flytning-PANIK!! jag börjar storböla då gamla känslor kom tillbax fr mitt X.(utomkved) å tog taxi upp direkt med min goaste Carohl i luren...så underbar hon e min latinska ros nåja väl uppe så bröt jag ihop i tårar å fick komma in ganska så omgående, tog CTG samt hjärtfrekvens på lille prinsen...sen var det dags in till läkaren, han kollade först med vanligt Ul å jag såg min lille prins å han frågade, du tilltalar bebisen som HAN? jo jag vet att det e en kille det sa dom sist, å sen tog det ngn sek så sa han..visst e det så, å där såg man en liten pung å snopp på en pigg kille :) vidare blev det en gynundersökning där han kollade min livmodertapp å den var stängd tack gode gud...sen bad han en Bm trycka ner händerna i sidan på min mage åt båda håll å SKAKA om mig som en sprattel docka medans han tittade på insidan om det läckte fostervatten, men inget alls...pustar ut....sen tog han ett vul, å allt såg bra ut..å med följde en liten flytning med en rosa strimma, men han sa-vi räknar inte ens detta som en blödning utan det e din livmodertapp som e känslig fr ul,et.Din bebis mår bra å allt ser bra ut...tog bussen hem å firade med gött att äta....
    Förstår att du blev orolig gumman! Men nu har du fått se att allt är fint och bra så jag hoppas du kan känna dig lugn.
    Tycker de var bra att du åkte in direkt så du slapp gå och oroa dej :)
    {#lang_emotions_flower} Ta hand om dej gumman!
  • lillabambi

hej tjejorna :)
    Idag går jag in i vecka 28...phu vad tiden går fort.
    Varit och stor städat i huset som vi ska flytta in i 1 juli dammsugning och riktigt blöttorkat golvet efter allt slipdam som blivit efter att vi dragit tapet o slipat väggarna. Det var inte helt genomtänkt att göra detta då min rygg pajjat nu på kvällen :(

• lillabambi
    SweetLilly skrev 2010-05-26 19:00:04 följande:
    Nu är båda missarna borta,den ene i katthimlen och den andre hos ny ägare..fy.. jag kan inte sluta gråta och jag har ont i hela kroppen. Att det ska vara så svårt...
    Lider verkligen me dej! var me om samma sak för ett år sen ungefär. Känns i hjärtat! usch ta hand om dej!{#lang_emotions_flower}
  • lillabambi

hej tjejerna :)
    haft en helt underbar dag i dag :) solen har varit så underbar. var i väg och kikade på min sambos lillebror som ska på studentbal i dag så himla fin och vuxen var han :)
    Sitter nu och väntar på och få höra av min sambo nått, han har haft bortamatch i fotbollen :)
    Hur är det med er?

• lillabambi
    knyzzel skrev 2010-05-31 22:05:56 följande:
    Okej... Då e d inte bara jag som e känslig... hahahahaD va ju skönt att höra... Då e man kanske inte bort glömd trots allt. Fint väder? Var bor du? kan jag få bo hos dej?Här bara regnar d å snart kommer säkert åskan oxå... suck
    va är det sant?
    Här i dalarna är det kanon... varit ute hela dagen och fått en riktig kräft bränna kan jag lova... Sommaren har gjort sej till känna här i allafall :) skickar över lite sol till dig oxå :)
  • lillabambi
    knyzzel skrev 2010-05-31 22:22:00 följande:
    Tack. D kan jag (en blek skåning) behöva hahaha. Annars? Allt bra? Shoppat nått på sistone?
    hehe ja men absolut jag skickar över lite sol till er :) :)
    Jo det är bra. EN aning foglossning och lite vatten i kroppen men vi skvalpar framåt :) hur är det själv?
  • lillabambi
    knyzzel skrev 2010-05-31 22:40:59 följande:
    Stort å runt e d här. Svulna ben å väger nu mera 84kg, så jag rullar fram eller vaggar som en gås (en FET gås). Har nästan shoppat färdigt nu. Vagnen e klar, sängen ska bara monteras upp, babyskyddet e tvätta å kläderna har fått sin plats i garderoben. Bara blöjor som måste inhandlas INNAN han kommer matstol kan ju lixom vänta ett tag till, eller vad tror du?Hur går ditt shoppande då?
    Jo det är iprincip klart baraa små grejer... flyttar den sista juni så då ska allt i ordning ( flyttar från lägenhet till hus ) så just för tillfället har jag inte så mycket koll.... men vagga,spjälsäng, skötbord kläder, vagn, bilstol mm finns bara bärsele o små plock som behövs :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10