Pregga skrev 2010-06-03 09:58:24 följande:
Sååå välkommnar jag V 30 med stor glädje, å kl 14.30 ska jag vara hos Bm, ska bli kul å lyssna på den lille vilden.:)
Igår hamnade jag i en diskution med min son,s pappa om uppfostran då vi alltid varit helt eniga om allt vad det gällt min dotter, som han e helt ljuvlig emot(även om han inte alltid e det emot mig) men emot henne så e han fantastisk å hon älskar honom. Där e det han som e ett blötdjur å daltar med henne kan jag tycka....såå började vi prata igår om detta med aga då jag läste en tråd som jag länkade här inne till för ngn dag sen, å han säjer -men pojkar måste man hålla hårt,?? jag bara va?
vad menar du nu? Du som e så mjuk med dottern??
han svarar-men det e skillnad på pojkar å flickor, man kan inte vara så hård emot en tös.
jag tror jag tappade hakan!!!!
visst det e säkert olika det e ju trots allt 2 olika individer å 2 olika kön å tankesätt, MEN vad menade han med det?
så jag sa-men du kommer aldrig lägga hand på våran son!!!
han har aldrig rört varken mig eller dottern kan jag tillägga. mest elak i mun emot mig, men iallafall så svarar han-du ska inte tala om för mig hur jag ska fostra min son, å krävs det en lapp i rumpan då e det så.
jag blev såklart fly förbannad då jag INTE tror på aga, utan på komunikation. skulle aldrig lägga hand på ngt av mina barn, visst kan jag skrika när jag blir vansinnig, men aldrig ngt mer.
sen oftast så förklarar jag för min tös konsenkvenser som hon sj e för ung för att se-alså KOMMUNIKATION!.
jag skulle nog ha ihjäl han själv(pappan asså) om han bar hand på min sov(vår son).
men han menar det att en pojk måste man styra upp så mkt mer pga hur lätt det är att hamna i gäng osv, men enl mig så våld föder våld!
Visst vi har båda levt i tungt kriminella världar å jag vet hur lätt det är att sugas in i det, å självklart så vill jag inte se ngt av mina barn där.
därav att jag har förklarat för min dotter hur det är å vilket håll det alltid går åt-åt HELSIKE! det finns ingen annan väg.
nåja, nu fick jag ventilera mig lite eller ja ganska så mkt om detta med..blev bara såå paff då han som sagt alltid vart ett blötdjur med tösa å på svarade han-men hon e flicka, man kan inte vara så hård emot dom. jag satt med hakan i golvhöjd å trodde inte mina öron....
har jag fel i min reaktion? e det mina hormoner som talar?
Tycker absolut du reagerade på rätt sätt! Aga är aldrig rätt oavsett om det är kille eller tjej! man klarar av diskussioner med sin son utan att använda aga !
Värsta jag hört på länge jag hoppas att han inte menade de :( Skulle aldrig ens kunna tänka mig att göra något sånt och inte min sambo heller.
Det är alltså inte bara hormonerna som talar utan du har helt klart rätt i att reagera om han säger nått sånt. Uscha..
Pregga skrev 2010-06-03 09:59:17 följande:
åå va gött det e med hembakat...synd bara att jag verkeligen avskyr att baka, hahaha
vad bakar du då?
Jag älskar att baka :) idag blir det en marmorerad sockerkaka och en vanlig :)