Vi fortsätter, Bf aug 10
Hej på er! Jag fick svar ang. uvi nu och provet såg normalt ut, skönt!
Hej på er! Jag fick svar ang. uvi nu och provet såg normalt ut, skönt!
Hej på er! Här svallar hormonerna. Blir arg och ledsen om vartannat, ibland jätteglad. Igår spelade vi spel med några kompisar och jag blev sur typ hela tiden för att de var så sega. och min man får bitska kommentarer av mig mest hela tiden. Får försöka skärpa mig lite, har blivit en riktig bitch :)
Ja grattis till alla mammor härinne! Jo jag börjar allt känna mig som mamma, det känns mer verkligt nu med en rejäl kula med en bebis som rör sig och sparkas därinne. Min ligger mest på högersidan och det syns verkligen att det buktar ut mer där.
Hej på er! Ang. kön har vi ju valt att inte ta reda på det och det är en himla massa tjat från alla håll och kanter. Kan inte bara föräldrar få bestämma det själva, oavsett att ta reda på könet eller inte.
Hej på er! Jag var ju inne akut pga liten blödning i ons, gjorde sen kholoskpi i tor pga misstanke om cellförändringar. Läkaren sa att det skulle blöda lite den dan och dan efter och det gjorde det också fast väldigt sparsamt. Det kom inget alls i helgen, men nu idag har jag fått ljusbruna flytningar igen. Pratade med en bm och hon trodde det var från i torsdags (brunt betyder ju gammalt). Kan inte sluta noja mig ändå...får väl se om det fortsätter imorn och isf ringer jag igen. alltid ska det vara nåt...
Hej tjejer! Har inte vart inne på ett tag, men hinner inte läsa allt nu. Var på sjukan idag igen pga att jag fått bruna flytningar igen. Jag fick göra ctg igen som såg bra ut. Livmodermunnen var stängd så det är ju positivt, men jag blöder lite från livmodertappen (pga kholoskopin). Läkaren sa att det ev kunde fortsätta genom hela graviditeten! Skulle undvika bad och sex nu också pga infektionsrisken. Jag som håller igång med vattengympa och simning blev inte så glad över detta. Var de tvunga att göra den där kholoskopin nu, även om det skulle vara några cellförändringar skulle de inte åtgärda dem under graviditeten. Läkaren var dessutom sjukt dålig, otydlig och inte alls lugnande. jaja, allt verkar ju bra med bebisen och det är ju huvudsaken.
Nu ska vi på info på f-kassan om föräldrapenningen. Hoppas det klarnar något, känns som en djungel det där.
Ser nu att det är inte koloskopi jag gjort utan kolposkopi, (vävnadsprov vid misstanke om cellförändringar). Så lika ord! Hoppas det är lugnt att göra kolposkopi som gravid då, får googla på det
Hej på er! Nu är vi uppe hos svärföräldrarna i sthlm och har träffat min mans brorsdotter på 7 mån. En så härlig liten tjej och man blir väldigt sugen på att vår lille bebis kommer. Vi fick också liffdelen till vagnen och en låda med kläder vi ska låna, en massa fina grejer.