Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-13 15:30:19 följande:
    ja varmt ja, och jag har nyss vaknat, tog en tupplur på 30 minuter ungefär.. det var skönt :)
    pappa har åkt själv för att handla och när han satt och skulle skriva handlar lista så sa jag
    *mjölk
    *INGET GODIS till mig

haha han trodde jag skojade med honom och skrev: godis...
    men närå helt allvarlig var jag faktiskt, har redan gått upp mer än 20 kg.....
    knyzzel skrev 2010-07-13 15:23:41 följande:
    Hej hej. Allt bra me er idag? Hant inte in här igår kväll. Dottern hade vänt dygnet å somnade bredvid mig i sängen först kl 23:30... suck, men hon sov oxå till 10:30 i morse... gött med lite sovmorron. Här e d annars tropikvärme så cola med isbitar å fläkten e mina närmaste vänner idag... hahaha

Bara 9 dagar kvar nu..... MÅSTE packa väska i kväll, måste sy klart påslakan till vagnen oxå.
    HAHA JAA EN TUPPLUR HADE VART NGT...SHIT MÅSTE RUSA IVÄG PÅ ETT ÄRENDE..ååååh va jag kommer åt caps då...måste vara att jag e trött..haha skyller på det iallafall...
    hm, godis lät inte fel asså...jag hoppas ju på att gå upp lite mer då jag vet att jag kommer rasa i vikt med en gng..nu har jag gått upp ca 16.5 kg...
  • Bubbis10

Bizzie så du inte tror att jag glömde dig innan så svarade jag på ditt tidigare inlägg, hihi
    jag har fått ngt som heter karpaltunnelsyndrom , hm stavar jag rätt nu..ja det e ngt som gravida kan få iallafall, där fingrar domnar av å dom gör ont, kan inte knyta handen riktigt osv...men det brukar släppa efter Bf, detta beror på svullnad som klämmer en nerv i handleden...

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-13 15:37:02 följande:
    Tack för att du sa d! Måste sicka nått till henne. Kanske dax att skriva en Barn födda lista nu då oxå?!  Gud va roligt för henne. Gick allt bra osv? Men hon viste inte vad d skulle bli va? Men han kom ju jätte tidigt då ju?!
    han ligger på neo nu för lite hjälp med andningen å för att få ur det sista mede fostervatten som han hade kvar i kroppen, men dom mår båda bra, hon grät av lycka...hihi hon blev snittad då hennes värkar satte fart å inte villa stoppa, å hon öppnade sig..så ett litet snitt å han var ute :) jo han kom lite tidigt, å visst längtar man så efter sin egen men jag vill ha med min prins hem så han får vänta. haha
  • Bubbis10

Bizzie

ang operation av hemorojder så har jag gjort 2 olika operationer pga probs med tarmarna detta var 1 av dom, å jag fick jummed mig 100 morfintabletter hem samt 100 st alvedon, ja på recept asså..men jag tog inte ngn, tyckte inte det gjorde så ont eftråt. men nu e den jäveln tillbax å man ser ut som en ros i röven, hahaha

näe nu

måste jag kila på ett ärende....kram

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-13 16:27:06 följande:
    pregga skrev förut att det hade varit värkar men att hon inte hade öppnat sig, därför blev det kejsarsnitt
    Hon öppnade sig men fick ett snitt ändå då det vart bestämt fr början, en liten uppdatering fr henne-jag messade nu å frågade om det hade gjort ngt att jag berättat här inne, då jag gjorde det i all iver, haha
    å hon svarade såhär-

Ingen fara moster ,klart det är en glädjande nyhet,fick precis min prins brevid mig -KÄNSLA!. han suger på bröstet,inatt är det permission hos mig från neo,vet du vad go han är? så underbar.

hehe här har vi en lycklig en :)

Tjaaa å moster låter ju inte fel, hahahaha
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-13 15:46:05 följande:
    Okej. Skönt att höra. Har skickat en lite present till henne nu ialla fall. Jag kommer nog att gå in här en timme innan den 22 innan vi åker så att ni kan hålla tummarna.... hahahahaha 3 veckor innan BF säger man ju e en normal gången graviditet å 2-3 veckor efter. Hoppas bara att han får komma hem snart. Nä, nu har lillan somnat så då får man väl passa på själv oxå. Ses NOG i kväll här inne. hahahaha
    Kram kram å hälsa henne så gott om du pratar med henne.
    Jag har hälsat henne så gott fr er alla :) kram kram
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-13 17:03:53 följande:
    Men gud vad udnerbart det låter

Pregga du måste fylla i en bebislista i ts nu

Vill också snusa bebis snart
    haha ja visst låter det såå mys, hihi nu hickas det för fullt här med, haha hela magen hoppar ju på sidan :)
    asså att fylla ut Ts ännu mer blir ju jättekonstigt, men vi kan ju skapa en ny tråd där vi fyller i när våra små föddes,vikt å datum samt längd :)
    jag vill me snutta på bebis, men han får allt vänta...jag tror hon var i v 36-37, om jag inte minns fel...

ska fixa en tråd, men alla får ju fylla i sitt eget...länkar strax :)
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-07-13 17:22:10 följande:
    såå nu flickor har jag skapat en ny tråd, där vi berättar om våra barns födslar,vikt,längd å datum mm...hihi

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m53470805.html

Kom in, hihi
    Opps titeln blev lite skev, ahah men jag la till en tilläggs kommentar, haha all iver här, hahaha
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-13 18:17:12 följande:
    Nu har jag vilat färdigt tyckte dottern:0) D var skönt med en vilostund.
    Vikt, datum, KÖN, längd.

Annars hur e d me dej idag?

har redan skapat tråden, haha

jotack,lilleman e i sitt esse så jag mår prima å ska på nytt Tul imon, ååh va kul :)

själv då?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-13 18:31:58 följande:
    aha så hon skulle ändå ha snitt? men hon hade inte fått datum för det väl, eller hur var det nu?

åh skönt dem får lite permission :D hoppas dem slipper åka tillbaks till neo
    jo hon hade ett datum men trodde hon skulle få ett snitt en vecka innan det planerade om jag inte minns fel...
    ja jag hoppas åxå dom slipper neo snarast...
    pratade just med min väninna som ska vara med på min förlossning, haha hon började gråta lilla gumman...hon sa det, jag kommer grina som en gris när dom lägger upp han på dig...hii då sa jag-gumman, du får kliappa navelsträngen å ge han självständigt liv...då blev hon helt till sig, haha söt nöt...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10