Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Blev helt paff idag när vänner kom på besök å min väninna ville hålla lilleman,han blev jätteledsen...han som typ aldrig blir det å e hejdlöst generös med pussar blev ledsen så jag fick ta han direkt...lille gosing bibbis...mammas lilla hjärtegryn..

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-03-28 08:07:17 följande:
    om han har lätt för att bli förstoppad ge inte banan isåfall.
    gröt gillar lillan men det måste vara perfekt konsistens dvs rättså flytande, rätt temperatur och så gillar hon när jag blandar 2 olika, ris och vete. om jag inte får konsistensen o temperaturen rätt så äter hon inte ;)
    ok, då blir det ingen banan just nu iallafall då...ska ge han katrinplommon om en stund :)det var mig en bestämd liten dam du har, hahaha
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 08:46:36 följande:
    Bubbis: Krya på dig hoppas de hittar snabbt vad du har i obalans

Elinnnn: Här är det också kinkigt med temp men däremot inte konsistensen.

Ni som har gåstol, vad säger bvc om detta?

Här är de så hysteriska med att barnen MÅSTE lära sig krypa jag kan tänka mig att det inte är så roligt att ligga på golvet efter att bebisen fått "springa".
    Börjar de inte krypa före 1 år så blir det fysioterapi iaf före de lär sig gå, hur är det i sverige?
    Eller vill de ändå vara på golvet?

Jag frågar för att jag är nyfiken inte för att hoppa på er som använder
    Tack gumman, jag mår bättre nu men väntar på att min utredning ska dra igång, e bara skinn å ben kvar av mig nu typ..
    ang gåstol så älskar ju min lille den å som sagt, varför ligga på golvet när man kan ta sig fram direkt på benen, haha å det går undan åxå...men han kryper faktiskt inte än, å det kan ju bero på att vi alltid bär på honom så han väldigt sällan ligger på golvet å jag tror han kommer gå innan han kryper, min bvc har inte sagt ett ljud om detta mer än att han e väldigt tidig med vissa saker som ex språket, han säjer rent hej, mamma, pappa :) men lite annat som väntar...han kan tycka att det e kul å vara på golvet en stund men mkt roligare e det att springa runt själv, men jag ska fråga om just detta nästa gng jag pratar med bvc, så återkommer jag med vad hon säjer då :)

Kan ju fråga er alla då-Vilka av er ,aså vilka bebisar kryper redan?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-03-28 12:20:39 följande: haha ja hon vet vad hon vill och det är ju rättså skönt faktiskt iallafall när jag också hinner med att lära mig vad det är hon gillar och inte gillar :D just nu har hon kommit på att det är jätteskönt att sova på mage, hon har ju ratat det förut ;) men nu är det okej eftersom hon själv vänder sig både från mage och från rygg :D
    haha ja men det e kul å se deras personlighet växa fram,haha en vilja av stål har vi här åxå...OM inte tutten kommer fort nog,hua...hahaha han blänger på mig hahahaha på mage får han inte sova men han gillar å ligga på sidan å sova då jag håller om honom nära....tadaaaaa tutten :) mooohahahahahaha
    elinnnnn skrev 2011-03-28 12:24:02 följande:
    tveksamt... hon har ju delat med sig om sitt "liv" här med oss förut och jag kan inte gratulera... tyvärr...
    efter att jag fick mitt andra barn blev jag gravid igen bara 2-3 månader efter förlossningen, det var inte planerat men jag är emot abort. så det blev ännu ett barn i ett förhållande som redan var kasst..... när den yngsta var 8 månader så lämnade jag min dåvarande man.... Men det kan ju gå bra för dem iallafall?!
    Jag gillar din ärlighet å du är rak å jag instämmer helt med dig, jag fattar det verkeligen inte alls, hur 17 tänker man då? å den minsta e ju mindre än våra?! å med en sådan karl?? fy fasiken aså. jag är åxå emot abort men skulle ju inte medvetet försöka sätta mig i en sådan situation heller.
    elinnnnn skrev 2011-03-28 13:15:02 följande:
    kitty om du läser detta så ber jag om ursäkt att jag låter otrevlig men jag tycker din situation är oroande baserad på vad du delat med dig här förut... kram
    Håller med här jag vill inte vara elak emot ngn men jag kan inte se ngt positivt i detta me tanke på allt man fått veta, skulle vara som om jag å mitt x nu sprang till altaret å gifte oss, skulle nog åxå bli ifrågasatt.
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 13:41:45 följande:
    Ang. kitty82 Grattis du bestämmer själv vi vet inte något om din familjesituation så njut av din graviditet!
    Då e du nog den enda som inte vet ngt, för vi alla andra gör ju det å säja grattis e å ta i kraftigt me tanke på situationen....
  • Bubbis10

Hon skrev just i den andra tråden att -ja hon är gravid! å hennes man ska inte få veta än,mja när han fyller år om en vecka...shit aså,han kommer nog bli rasande då han inte ens ville ha den sista, som blått e 6 månader..å en på 1 1/2 år..osv...tycker faktiskt synd om barnen...men hoppas innerligt att det går bra för dom..

• Bubbis10

Blir sååå stolt :) lilleman gick idag när jag höll han i båda händerna ,hehe min goa prins :)

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 21:29:34 följande:
    Fult att diskutera någon öppet verkligen!!!! vad vet vi vad som hänt på detta halvår terapi finns, tillfälliga svackor och mycket annat som kan påverka förhållandet
     VILL INTE VARA MED PÅ DETTA !
    Jag hade blivit RASANDE om någon skulle skriva så om mig i någon tråd där jag varit medlem.
    Skriv till hennes inbox istället och fråga hur de har det nu?

Jag hoppar inte på någon men jag vill ej heller skriva fult om någon jag inte känner och vet till 100 hur det VERKLIGEN ÄR!

Diskussionen avslutad för min del!
    oooppppppsss, har ng  mkraftiga pms? kanske hon skulle låtit bli att ta upp det även i VÅR tråd om hon inte vill ha åsikter?! men du slipper självklart å du har rätt till din åsikt som jag har till min, hon läser vad vi skriver å har hon ngt emot det så e hon välkommen att säja det. hon har själv valt att tala om det öppet här inne med, ja att hon försöker igen!! PUNKT!
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 21:32:41 följande:
    Storasyskonen brukar göra så men jag har funderat om det är okej eller om det tar för mycket på benen, jag har ingen aning faktsikt men han står ju mycket i famnen också förstås, borde kan fråga bvc hur det är med benen.....
    Kul att se iaf att de gör ´framsteg man blir ju alldeles lycklig när man märker att de lärt sig nått nytt
    jag vet inte heller faktiskt,jag testade nu då han även e väldigt stark i armarna å han blev såå lycklig,å jag stolt såklart :) det e skitkul å se alla framsteg,nu har han fattat att han kan ta sig fram med gåstolen OCH dra ner saker på kuppen...hahaha busen..
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 21:37:43 följande:
    Nej inga pms och ingen mens i sikte faktisktSolig
    haha ok, va skönt då :) haha du kunde ha lurat mig..Oskyldig
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 21:45:17 följande:
    Ok snart blir det att ha sterila rum utan några som helst prydnader:)
    Idag så våran lille på golvet och hittade något intressant nämligen grillpinnarna och allt det där som man använder till spisen vi har allt i en ställning och vips så hade han dragit den över sig och så han grät jag kände mig helt kass som inte kunnat vara aktsam nog.
    Så en liten bula bakpå kom det huga!
    haha aa typ så...men gu va hemskt,lille vännen då...jag hade åxå börjat grina ihop med bebis kan jag lova...sånt händer ju men man får ju sjukt dåligt samvete, som här ida...lilleman ville inte sitta sj utan i mitt knä,men jag skulle äta midda å vips så var en liten hand nere å grävde i min tallrik med varm mat...tyack å lov så brände han sig inte å jag spolade i kallt vatten..dom e så sjukt snabba!
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 21:56:28 följande:
    Bubbis. Varför sover inte din lille på magen vill han inte eller vill inte du undar bara hos oss har vi sovit på mage sen han var två mån ca.
    Nu denna vecka lät jag han sova på rygg första gång och tadaa han sover mycket bättre förut har jag haft så som sagt på mage eller sidan och då har jag vikt täcket så att han inte ska svänga sig till rygg för jag var rädd för kräk som fastnar i halsen eller nåt.
    Han sover inte på mage dels för att han inte har vänt sig så för att sova själv å sen för att vi fått direktiv om att det ökar plötslig spädbarnsdöd. han ville när han var 3 månader å blev jättefrustrerad när han inte fick,men nu sover han på sidan å rygg...med tutten i munnen hela natten..hahahaha ligger dom på sidan så kommer kräket ut men alla bebisar har en reflex att lägga huvudet åt sidan så det kommer ut oavsett.
    Kitty 1982 skrev 2011-03-29 08:45:52 följande:
    Hej tjejer hur är det med er och era små busar?

Här går det bra och har plussat nu så det kommer bli en december bebis här eller njae det blir i slutet av November iaf pga planerat snitt måste ske pga 2 akuta snitt.

Med skrutt som är 6 mån går det bra men tyvärr e stackarn förkyld och den jäkla förkylningen har fasen ankrat sig fast till max så nässugen är vårt bästa vapen nu.

Hoppas ni andra har det bra

Kram på er alla!
    Hej tjejen....
    Va jobbigt att din lille e sjuk,hua..här e allt toppen just nu...men jag måste instämma med Elinnn,jag e ledsen men jag kan inte heller gratulera till ngt jag sj tycker e helt fel. Även om ni har gått i terapi så tror jag inte man löser sådana problem som ni haft/har på 6 månader å dessutom så anser jag att er minsta har rätt till egen tid med dig å sin pappa...
    Hoppas det går bra för er men kan ej gratulera tyvärr...
    kram
  • Bubbis10
    Kitty 1982 skrev 2011-03-29 10:12:13 följande:
    Nu har jag läst lite här och tänker lämna er här nu, ni har nog iaf inget emot det så kan ni snacka skit bakom min rygg som kacklande galna hönor.

ALLA och allt kan ändra sig eller är ni inte medvetna om det?

Fy fan säjer jag.
    Vet du, jag anser inte att ngn snackat skit, vi skriver öppet å INTE bakom din rygg för att du ska kunna se å få en chans att svara för dig!! ja alla kan ändra sig MEN som vuxen så vet man att det inte går å ändra på en människa i en handvändning, jag vet inte vad du hade förväntat dig? att vi skulle gratulera å tjoa när vissa av oss tycker att det är fel??
    Ex-jag å mitt x har haft det så sjukt jobbigt med konflkiter som ni alla vet...jag kommer in å skriver-nu jäklar så ska vi gifta oss efter 6 månader, skulle du tycka att det var rätt då? för isåfall så skulle du vara den enda!
  • Bubbis10
    Kitty 1982 skrev 2011-03-29 10:12:59 följande:
    Bara för att något kanske inte var bra förr kan allt ändra sig.
    Vi ALLA här inne ömmade för dig å tycker att du förtjänar såå mkt bättre än det du har/hade!! sen har du en liten på blått 6 månader, du kan inte förvänta dig att alla ska tycka att du gör rätt även om det såklart är DITT val!
  • Bubbis10

hahaha att jag inte dog av skratt nu, gav lilleman laktulos å katrinplommon som han i vanliga fall gillar...hahaha han rös till av äckel å ryckte i kroppen å såg ut som ett russin i ansiktet å ju mer jag skrattade desto mer höll han på, hahahaha

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-03-29 16:25:41 följande:
    Lite onödigt att skriva ut allt men men....alla gör som de vill tycker hur som helst att ingen ska ta ifrån en glädjen med en gravidetet alla gravideter är unika i sig, ingen är den andra lik och sen kommer ju syskonen ha en lekkamrat vid sidan hela tiden.
    Ett barn ångrar man aldrig men man kan ångra att man inte fick barnet, (min åsikt!)Nysningarna brukar vara det roligaste som händer hos oss bara mamma härmar så
    Jag tror jag besparar mig att svara på det översta du skrev för att undvika liite dålig stämning,kort å gott vi tycker olika å det respekterar jag :) Men jag håller dock med om att man aldrig ångrar sina barn!
    så nu var jag väl ödmjuk :) haha

haha jaså? nysningar,? det fanns en jättekul msn video på just en bebis som skrattar hysteriskt när mamman snyter sig, har du sett den? först blir bebis livrädd å sen kiknar av skratt, haha underbart :)
    lilleman här märker ju nu när man tycker att han e rolig å gör det gärna om å om igen så mamma får skratta, hehe goa ungar...aså jag tyckte såå synd om han förut, pratade med en väninna som fick mig å utbrista i asg å han var inte beredd så han blev sååå ledsen å rädd...uch...dåligt samvete härRynkar på näsan
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10