Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-30 18:31:30 följande:
    Va gulliga folk e ute :) skulle gå å handla med Carohl i luren å får en oväntad Sd som dessutom kändes en del så jag håller mig lite för magen å säjer Oj, haha förbi går en kvinna som  stannar å frågar-men oj, hur e det, behöver du hjälp?? haha jag tackade så mkt å sa att det bara var en sd, haha sen på spårvagnen så reste sig folk upp å erbjöd mig sin plats, hihi så gulligt :)
    Antar du inte bor i skåne? För här finns det fasen inga sånna hjälpsamma typer.

Helt underbart att folk kan vara så hjälpsamma.
  • Nallepuhmamma

Hej sötnosar.

Hoppas ni har det bra idag...
    Själv sitter man här med inkletat filmjölk därnere pga svamp Skitskoj-....NOT....Men ska tydligen mildra det hela lite grann men hur kul e det att stinka surströömingsfil där nere???
    Gasmask på kanske?

Inatt har man ju kunnat sova då det inte varigt så äckligt varmt *Skönt*

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-01 11:28:29 följande:
    Ok, haha jag ringde nu å la på charmen då dom inte hjälper till med sådana här frågor, hela min skärm var ju åxå förstorad, haha men han hjälpte mig å jag erbjöd en kopp kaffe som tack, hahaha jaja han fick sig ett gott skratt :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 11:23:05 följande:
    Hej sötnosar.

Hoppas ni har det bra idag...
    Själv sitter man här med inkletat filmjölk därnere pga svamp Skitskoj-....NOT....Men ska tydligen mildra det hela lite grann men hur kul e det att stinka surströömingsfil där nere???
    Gasmask på kanske?

Inatt har man ju kunnat sova då det inte varigt så äckligt varmt *Skönt*

Hej gumman!

Det funkar faktiskt bra med naturell filmjölk, dränk hela muttan i det å ha trosskydd/binda å upprepa flera gng om dan, hade du inte vart gravid så hade jag sagt ta en OB å dränk i fil, men gör inte det utan rådgivning nu....

Haha jag fluftar stinkfia nu under kiolen så jag har inget under då dom sagt man ska vädra mycket men fy fasen det stinker surfi**a SkrikandesKräks
    Men men det kylde gott iaf.
    Svullen e man ju och röd. Ser ut som någon kickat mig där nere
  • Nallepuhmamma
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 11:33:45 följande:
    Haha jag fluftar stinkfia nu under kiolen så jag har inget under då dom sagt man ska vädra mycket men fy fasen det stinker surfi**a SkrikandesKräks
    Men men det kylde gott iaf.
    Svullen e man ju och röd. Ser ut som någon kickat mig där nere
    LUFTAR
  • Nallepuhmamma

Ligger era busar högt eller lågt ner? Kors/tvärs?
    Min tösabit envisas med att ligga högt upp och på tvären

• Nallepuhmamma

vafasen råkar alltid trycka på "ladda upp en bild nu"

• Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:18:23 följande:
    godmorgon tjejer, eller god eftermiddag är kanske mer lämpligt!

först och främst: VAD IRRITERANDE ATT DEM ÄNDRAT PÅ SIDAN!!! JÄTTESTÖRIGT ATT BEHÖVA SCROLLA SIDLEDS OCKSÅ JU!!!!
    DÅLIG STIL ALLTSÅ FAMILJELIV!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen till det andra. jag svimmade nästan när vi var ute och åt.... jag satte mig ner men var helt snurrig i huvudet och det började mörkna för ögonen och helt matt/orkeslös var jag i kroppen..
    jätteläskigt!!
    när jag hade legat ner i en 10 minuter ungefär kände jag mig iallafall någorlunda stadig att jag kunde ta mig ut till bilen och åka hem.
    nu har vi varit hemma i en halvtimme men kroppen känns fortfarande helt matt. :S
    jätteläskigt
    Fy vad äckligt. bebben som trycker på kanske?
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:21:11 följande:

nallepuh mamma: min flicka ligger rätt högt fast lägre än förut. förut låg hon ända uppe i revbenen, hon har sjunkt ner en bit nnu eller så känns det bara så efter att hon vände sig och fick huvudet nedåt istället.

jag skrev igår om mina förvärkar som kändes i neder delen av magen, en brännande känsla samtidigt som det värkte. detta satt i i minst 3 hela timmar, sen somnade jag och när jag vaknade igen vid halv 4 kände jag inte av något som tur var.

men undrar just vad det var som kändes så och höll i så länge......

Vanligt att många har sånna där sd/förvärkar faktist som kan hålla i sig ett bra tag.
    Brukar själv få ibland jätte ofta per dag eller ihållande men försvinner alltid sen igen.
  • Nallepuhmamma

Tänk om jag kunde känna som er att man skulle få föda tidigare än bf men icke...
    Jag har gått över med bägge andra två så hon här lär säkerligen göra som sina syskon och gå över minst 1v över tiden och se ut som ett skrynkligt russin när hon kommer ut
    Liiiite innan tycker jag gott hon kunde komma

Tror ni man kan övertala den lille att komma ut lite tidigare?
    Kanske kan muta med lite extra i veckopeng???
    Eller extra mycket god mat när hon kommer ut???

• Nallepuhmamma

Föresten när ni fött era andra barn (Ni som har fler) har ni fått tex blommor osv då av anhöriga på bb?

Får ni ta emot folk nu på er förlossning?
    Här får ju inte äns syskon komma in längre
    Helt sjukt så man får istället springa ut i korridoren för att dom ska ses

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10