Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Denna låten spelar jag ofta för våran tösabit i magen

">

Hon reagerar alltid som oftast på den låten
    Och dessutom gillar mammsen (Jag) denna softa låten)

Stälde mig på vågen idag och jag har fasen gått upp HELA 11 kg sen jag plussade

• Nallepuhmamma

Hormonrand (Ljus sådan) har jag bara haft med töserna (Dottern och nu tösen i magen) över hela magen men med sonen gick den bara upp till naveln

• Nallepuhmamma
    Godmorgon!

Var på marknad igår och fy fasen vad ont jag fick.
    Kunde knapt gå och kunde knapt hålla in skriket "AJ" för mina kraftiga ONDA sd som kom då fast jag tog det sååå jäkla lungt och gick jätte sakta i snigelfart.
    Hela magen krampade ihop och dom släpte fasen inte utan höll i UTAN uppehåll hela stunden vi gick där ca 1-1½ timme
    Värkte även i hela härligheten (Musen) så in i norden.
    Tur iaf det släpte senare *Tack o Lov*.
    Hur fasen ska det då bli då man går på Kiviks marknad som är betydligt större *Hua*.

Idag är magen jätte liten i gämförelse mot tex igår.
    Vart fasen har magen blivit av?????
    Tro mig den är liiiiiten mot igår och innan då den sett sprängfärdigut men nu poff borta...
    Knapt någon rörelse från tösen heller idag...Jo jag kände henne nyss men iaf inte i den bemärkelsen då hon brukar vara mer än sjövild.
  • Nallepuhmamma
    Mandy86 skrev 2010-07-08 10:04:32 följande:
    Idag ska jag äta lunch med pojkvännen och sedan när jag handlat så går jag förbi Life och köper hallonbladste, tänkte att det kan jag ju prova iallafall.. spännande och se om där händer något innan BF
    Lycka till dock är inte dom hallonbladsteerna lika bra som de du köper här ifrån: Re-frech.

Smakar HÖ men jag dricker det i syfte om att stärka livmodern så man slipper blöda så mycket efteråt osv.
  • Nallepuhmamma
    Mandy86 skrev 2010-07-08 10:29:48 följande:
    Tack för tipset! Ska kolla deras hemsida
    Dom är iaf de bästa jag testat. Jag provade i mina andra två graviditeter teer från Life och andra helsokostbutiker men dom teerna är oftast inte alls lika bra som Re-frechs som många har köpt ifrån och fått superbra resultat ifrån.
    Mycket snabb leverans ärifrån.
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-08 10:44:54 följande:
    jag skulle gissa på att hon sjunkt längre ner i bäckenet. jag tror det var det min lilla gjorde den kvällen jag hade sd och förvärkar i flera timmar.
    Ser det ut som magen krympt då bebben sjunkigt ner lite eller kanske lagt sig neråt?
    tetta skrev 2010-07-08 10:41:36 följande:
    Äntligen torsdag!! Ny vecka..v.35
    Nu känner man när den puttar med foten. Lägger man handen där så puttar den bort den! Hur mysigt som helst!

Pregga: Gnäll på!! Har oxå ont i fötterna. Fasiken vad ont de gör! Det stramar om skinnet. Urk...
    Förresten Grattis till ny vecka! hihihi
    Grattis till ny vecka
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-08 10:52:31 följande:
    ja det kan det ju absolut göra, magens form och storlek beror ju på hur bebisen ligger.
    har bebisen legat med huvudet uppåt innan så kan det vara stor skillnad på storleken faktiskt.
    min låg ju med rumpan neråt innan och magen var stor hela vägen upp till revbenen, men nu när bebisen lagt sig på rätt håll och dessutom sjunkit lite så är det nästan "ingen bebis" uppe vid revbenen. där är det oftast mjukt, men desto hårdare precis under naveln
    ja min tös har ju alltid legat högt upp precis under bysten och tvärs över magen så magen har ju stått precis under bysten hela tiden.
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-07-08 11:21:23 följande:
    Hej tjejer!

Idag går jag in i v 34 Skrattande Grattis till er andra som också byter veckor!
    Nallepuhmamma: Jag tror också att din bebis har sjunkit och när de gör det har jag läst någonstans att de inte rör sig på samma sätt längre... Om du ändå är orolig ring din BM, det skulle jag ha gjort om min oro var stor.

Ca kl 21.30 började jag att få sammandragningar som kändes som mensvärk. Jag brukar ej klaga men kl 22.40 sa jag till min sambo att nu har jag småvärkar och de går inte över. De håller i sig ca 2 min och kommer med 6-8 mins intervall. Jag ringde till förlossningen, de tyckte att 2 min att hålla i sig lät långt så jag skulle höra av mig om de inte gick över.
    En timme senare ringde jag igen och sa att det har blivit mindre mellanrum mellan värkarna och de gör ondare och de håller i sig längre.
    Vi fick åka in för att kolla, de tog en ctg-kurva som visade att bebisen mår bra Glad De kollade att jag inte börjat öpnna mig som tur var och min tapp har inte förkortats vilket också är bra. Men CTG-kurvan visade att mina värkar inte ville sluta så jag fick stanna kvar över natten. Jag fick en spruta för att värkarna skulle avta och en spruta för att lillans lungor ska mogna snabbare utifall hon får för sig att komma ut tidigare. De tog en ny kurva på mig imorse samt kände på mig och allt var bra.
    Jag fick åka hem imorse.
    Jag ska tillbaka imorgon för att ta en spruta nr två för hennes lungor utifall som sagt.
    Vilken händelserik natt men samtidigt hade jag blivit mycket orolig.
    Men jag är ju oroligheten själv

När ni är oroliga hur vågar ni ringa in till förlossningen elelr eran BM???
    Jag vågar helt ärligt talat inte ringa någon av dem om jag är orolig.
    Jag har ju telefonskräck (Socialfobi) vilket gör att jag heltenkelt inte vågar ringa och skulle man någon våga ringa så får jag inte fram orden eller munnen går i 190 och lite till
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-08 11:36:14 följande:
    alltså det är sånt tryck runt mina ögon och jag ser helt suddigt, suddigare än vanligt även med glasögon på :S
    kan det bli så om man har mycket vatten i kroppen?eller är det nåt annat?

INGEN SOM HAR NÅT SVAR?
    Har tyvärr ingen aning men kan själv få som "svarta prickar" framför ögonen
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-07-08 15:23:12 följande:
    Jag blev inte särskilt orolig, det är nog det som är mitt problem. Jag blir nästan aldrig orolig...
    Jag och Pregga brukar säga att hon borde ge mig lite oro och jag henne lite lugn då kanske vi skulle hamna på en mer balanserad nivå Skrattande

Fast gumman om du är orolig över något är det bara att ringa, inget farligt händer. Kan vara skönt att få höra att allt är som det ska. Eller om de säger att du ska komma in och titta är det bra det med då man håller koll på det hela. Glad Ingen kommer att tycka att du är dum för att du ringer.
    Hehe tänk om man hade ditt lugn

Njae jag e ju den fega typen av mig att ringa.
    Man vill ju inte ringa i "onödan" till dom eller störa dom om dom har fullt upp så dom låter otrevliga i telefonen eller så.

Hur många sprutor skulle du få nu för att ge din flicka lungmognad om ifall?
    Men din tapp var opåvärkad?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10