Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-10 20:18:45 följande:
    Om man får listeria så får man symtom på hjärnhinneinflammation, men det kan vara smygande å helt symtomfritt.MEN det är EXTREMT ovanligt att få detta,å mår du bra å e pigg så ska du INTE oroa dig.Han säjer i tel att det är en EXTREMT liten risk att du får det, men för att du själv inte ska oroa dig så undvik det i fortsättningen.Listeria kan leda till sent missfall, MEN OBS OBS OBS-Det har vart 1 fall på 10 år av alla bebisar som föds så risken är minimal.Men man ska ju undvika det om man kan, har man ätit utan att veta så e det inte så mkt att göra, mer än att sluta upp men mest för sin egen oros skull.Elinnn gumman, jag tror du kan koppla av.kram
    tack för att du ringde gumman.{#lang_emotions_flower} du nämnde att jag inte är i sverige utan utomlands va? ska försöka att inte oroa mig mer. jag mår ju trots allt som vanligt men det kunde visst ta upp till 3 veckor innan man får några symptom men sen kan man ju ha drabbats utan att ha symptom. det är nog det som oroar mig mest.... men ja, jag ska ta upp det med min BM sen tbx i sverige och så får jag se hur hon ställer sig till det.
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-04-11 08:39:21 följande:
    MorrnIgår så gosade jag med en 3 dagars gammal bebis Åh så gott dom luktar, nu längtar man till sin egen gosiga bebis. Nu ska jag ner till källaren och sätta igång en ny tvättmaskin å vika typ 5 maskiner
    åh mysigt. jag vill också ha min gosiga bebis nu :)
    här tvättades det och stryktes kläder igår, idag blir det till att fortsätta med strykningen :D
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-04-11 10:47:31 följande:
    hejsan!I dah har vi oxå fint väder så skönt;)få se va vi ska hitta på i dag!just nu äter ja lite surt godis mumma;)
    SweetLilly skrev 2010-04-11 10:21:11 följande:
    mannen var just ner och handlade och köpte en påse med sura godisar till mig!! Åh jag är så lycklig, haha Annars är dte en fin dag, de har lovat runt 15 grader nu i flera dagar! Under bart!!Hoppas ni andra också har en fin helg!
    haha så det är inte bara jag som gillar surisar :D jag ska nog ta några jag med, vi har hemma :) än så länge har jag inte ätit upp dem hahah

Önskar er en underbar söndag!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-11 11:10:01 följande:
    hm, lite lustigt att av alla gravida här inne så har ingen ngt tips på vad man kan ha glömt å skriva upp på sin inköpslista.....
    ingen aning vad du kan ha glömt eftersom jag inte sett din inköpslista ;););)
    jag har inte ens nån inköpslista själv. jag kommer nog fixa en senare när jag kan börja handla. nu tittar jag mest :) om du lägger upp din inköpslista med vad du har köpt redan och vad du planerar är det lättare att se och föreslå vad mer du bör köpa. egentligen är det inte så mycket man behöver innan bebisen kommer. man märker rätt snabbt när bebisen väl är här vad mann behöver och vad man köpt helt i onödan
    Pregga skrev 2010-04-11 11:07:13 följande:
    Så lite gumman, ja jag sa att du var i saudiarabien pga jobb. å han sadet jag skrev, att du ska nog inte oroa sig så mkt, men undvik de i fortsättningen. Å listeria är mkt ovanligt.kram
    åh vad bra, då känns det lite lugnare iallafall :) kram tbx och igen tack så hjärtligt
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-11 11:52:22 följande:
    temp har jag inte heller....hahabarnolja
    bra lista där. du har nog köpt det mesta precis som du säger :)
    rumpsalva, barnshampo, barnalvedon/panodil

jag ska köpa en hem paket ersättning ifall om inte amningen fungerar så bra direkt eller öht.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-11 11:58:15 följande:
    asså varje gng jag gör 2an så komme det liiite blod på pappret....ngn annan som har det såhär?
    nope.. är säkert dina hemorrojder ;)
  • elinnnnn

jag har gått upp 7 kg och har just gått in i vecka 24, tjoho ny vecka idag :)

på tal om viktnedgång när man ammar, så är det ingen garanti att man går ner. det beror helt på hur mycket man äter. när jag ammade så ökade min aptit vilket gjorde +- på vågen. lite mer + faktiskt.

tror det var sweetlilly som skrev så klokt om att dricka? "den som inte kan motstå under graviditeten eller amning borde fundera på VARFÖR dem dricker." nånting sånt skrev hon. så himlans bra sagt. jag är helt emot alkohol och rökning också för den delen. och inte bara det när man är gravid eller ammar. Varför skada sin egen kropp /och bebisen?

• elinnnnn

jag lagade spagetti och köttfärssås i förmiddags men sen ringde älsklingen och frågade om jag ville äta ute. en gemensam bekant hade visst frågat honom om han ville med ut på lunch. så nu har jag tillräckligt med köttfärssås 2 dagar framåt. Så här blir det inget mer matlagandes tills på lördag. vi äter ju ute varje torsdag och fredag eftersom maken är ledig då :D skönt att slippa tänka på matlagning :)

• elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-12 15:51:59 följande:
    hihi jo det var jag Jo men det är sån liten stund i livet så varför ska man utmana ödet liksom? Tycker lika med dig om rökning! Ser rent ut sagt förjävligt ut när man ser rökande gravida, har lust att trycka ner cigaretten i halsen på dem.
    haha
    ja jag tycker också det ser illa ut... visserligen ser det illa ut ALLTID, gravid eller inte, kvinna eller man, gammal eller ung, enligt mig då alltså. dessutom stinker det för alla andra i närheten.
  • elinnnnn

schnappi: grattis till positiva besked! hoppas resten går bra också. kram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10