Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-07-27 13:47:13 följande:
    nehe nu ska jag gå och vila en stund men jag kommer in sen igen och då hoppas jag att de är någon här inne som vill prata hela kvällen;)
    tack för att ni finns tjejer!!!
    jag kommer vara inne :) see you later :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-27 13:58:40 följande:
    Jag dricker som du. En på morgon och en på kvällen.
    men du å jag ska ju ha snart ändå :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-27 15:00:22 följande:
    Precis. Nu får det gärna starta. Börjar känna mig trött och klumpig.

Känner att jag skulle vilja ha en dag för mig själv. Är det egoistiskt? Är själv hemma med barnen medans maken jobbar varje dag. Så varje dag måste man komma på ngt med barnen eller medla mellan deras krig. Som är extrema just nu. Bråkar vem som ska mata en kanin, städa buren. Går man ut med dem för att plocka hallon så stönas det om att det finns spindlar och andra kryp. Deras tv: beroende är gigantiskt. Säger man att maten är färdig så måste de skynda sig för att äta annars missar de ngt på tv:n! Drog ur proppen häromdagen. Säger bara det... Vilket skrik det blev. Det hördes nog till er! 

Sätter man sig ner så dröjer det ca 10 sek så hörs det: MAMMA!!!
    Tycker inte om att gnälla men vad gör man ibland?!

Vi har sagt att har det inte varit ngt bråk på hela dagen så kanske man kan göra ngt när maken kommer hem. Men det sker ju typ aldrig.

Jag känner bara att en dag för att jag ska orka är inte mycket begärt eller hur?!
    Jo men exakt, jag skulle ju aldrig försöka få igång det innan v 36-37.
    Klart man känner sig trött å klumpig nu,jag har ju svårt å vända mig om i sängen osv..haha vaknar ju stup i kvarten. men men jag har haft en fantastisk graviditet så jag ska inte klaga, MEN man får gnälla gumman å skillnaden e ju att min dotter är 11 år å sköter ju sig till stor del själv, nu e hon iväg å ska på fik med en kompis, hahaha så jag får ju egen tid med.
    Du är absolut inte egoistisk på ngt vis som behöver lite egentid, skulle vara konstigt om du inte kände så. Vi behöver alla ladda batterierna emellanåt.
    Att barnen idag e tv, beroende eller data beroende e tyvärr väldigt vanligt idag, tänk när vi var små..haha fanns ju inte, vi var ute å lekte jämt.  Sen att dom bråkar mkt , kanske lite extra nu beror kanske på att du är just trött, min dotter e expert på att reta upp mig när jag har pms...det e som om dom känner det på sig å ska vara sjujävliga.
    nej det är verkeligen inte mkt begärt att behöva bara få vara med sig själv, kan inte din man ta med barnen på ngn helg dag å göra ngt så du får vila upp dig? Du kommer ju behöva alla dina krafter när det e dags snart ju....
    Styrkekram
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-27 16:10:28 följande:
    Precis. När vi var små var man ute i skogen och lekte med kompisar man var aldrig hemma.

Det är som de vet mina knappar just nu.  Ska ta ett snack med maken när han kommer hem....
    jo vi var ju ute å byggde hyddor, klättrade i berg, asså vi var ute jämt..haha men det vet dom säkert åxå. ska göra som du idag å bunkra upp med bullar osv, när lilleman kommer så har jag ingen lust å gå å handla. men jag löper färdigt, haha palla baka-i hate it!
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-07-27 16:19:46 följande:
    sådär då har man sovit en stund va skönt;)
    nu får de hända nått i kväll tycker jag;)
    tänker så varje dag jag vaknar att i dag kanske;)
    men ne de kommer ju säkert inte att hända nått!
    men ja va på toa förut och tycker att flytningarna är mera glansigare typ om ni förstår!
    va skönt å ha vilat en stund...haha sj sitter man kvar på stolen å duchen väntar, måste handla om en stund...att det e lite glatt på pappret som vid ägglossning kan vara en bit av slemmis :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-07-27 16:26:31 följande:

hoppas hoppas att de är lite av slemmis;)

hihi okej jo jag ska oxå duscha fast de får bli senare i kväll sen.men de är jpbbigt att duscha nu för tiden;)

och jag som rakar benen haha herregud de går knappt längre!

hihi kjo men det e ju dags för våra kroppar att börja förbereda sig nu så det skulle inte alls förvåna mig om det är så :)

haha raka sig? vad e det? *asg* jag som avskyr kroppshår på mig själv har inte sett en rakhyvel på länge...men jag ser ju inget, hahahaha

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-07-27 16:32:35 följande:
    hahahaha helt rätt inställning, det man inte ser har man inte ont av, hahahaha ja jag vette tusan om det räcker med en rakhyvel eller om jag ska plocka fram lien, hahaha känner mig som ett snusk ju, *asg*
  • Bubbis10
    Jpuchelina88 skrev 2010-07-27 16:37:42 följande:
    hehe,men man är ju skapt så att man ska ha hår tydligen så vi är ju normala i alla fall;)
    gud va jag vill ha ut min bebis nu;)
    jo man ska ju det, haha jaa jag längtar åxå sjukt mkt, men han får vänta tills det e dags :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-07-27 18:32:28 följande:
    hmm jag vill baka nått men har inget smör hemma;/
    och de är långt till affären och sne har ja inget körkort så får helt enkelt vänta tills i morrn kanske ja kan tjata på sambon att vi kan köpa smör så ja kan baka;)
    Nu har jag vart å handlat så ikv blir det mandelkubb å mjölk, hihi mums....

asså jag har ju en såndär västa-dramaten. det blev liiite tungt att dra hem den men det kan väl inte skada? jag bar ju inget....fick dock sd på vägen hem..
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-07-27 19:45:00 följande:
    Flera dagar sen jag var hit och läste det börjar vara spännande varje gång jag loggar in nu och se om nån mer fått sin bebis.
    Här är det lungt ännu har varit sjuk två nättter men inte desto mer så jag hoppas det sätter igång ordentligt snart.
    37+3 idag.
    hihi mja knyzzel har ju fått sin men vi har inte hört ngt än....men fy va jobbigt att vara sjuk...stackare...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10