Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Vad är AB???

Pregga skrev 2010-07-02 20:10:22 följande:
    Klamydia kan svida å vara mkt irriterat,men du ska ju inte ens behöva ha det i tanken ens. Du har din man å ska ha barn...klart man inte vill se saker som för andra kan vara uppenbart...å jag hoppas ju innerligt för din skull att det inte e ngt sånt, men då du har symtom åxå så..finns ju chansen för det.. Du ska be att dom tar prov med en gng hos ddin Bm å nej dom väntar inte, för du kommer behöva ab. det tas inte prover om sjukdomar obligatoriskt längre, det gjorde man när jag väntade dottern men inte nu å jag bad dom kolla själv, jag hade inget men dom kollade samma dag som jag var där å bad dom.

• Nallepuhmamma

Tack för infon. Läkaren tog bara urinprov och kände o klämde på snoppen och körde in ett finger i baken på honom. Låter lite lite för att kollat det?

bizzziie skrev 2010-07-02 20:11:50 följande:
    Hej underbaringar!Nu måste "syster" Johanna lägga sig i diskussionen..Prostata är en körtel som män har som producerar manliga hormoner, bl.a. testosteron och framförallt sädesvätska. Körteln sitter mellan pung och penis ungefär.. Den sitter alltså inte i anus. Däremot känner alltid läkaren i anus eftersom man därifrån kan känna prostata då den ligger mellan penis och ändtarmen (precis som man kan känna blindtarmen genom anus om den är inflammerad). Därifrån kan man känna om prostata är förstorad eller öm.En prostatacancer märks tydligast genom att mannen har svårt att kissa (kommer bara småskvättar, eller runn stråle), men det kan även göra ont. Täta trängningar är också vanligt. Man tar ett blodprov vid misstanke om cancer i prostata för att se om det finns ett speciellt prostata-antigen i blodet. Att mannen blöder från penis är mindre vanligt! Har faktiskt aldrig hört nån som har gjort det.. men tror inte det är helt uteslutet.. Du kan alltså INTE smittas av detta.Jag vet inte mycket om inflammation/infektion i prostata men vet att det oftast orsakas av sexuellt överförbara virus eller bakterier.... jag hittade en sida om prostatit, alltså inflammation i prostata... www.urologkanalen.com/prostata/prostatit/inde...Du kan smittas OM det är en sexuellt överförbar sjukdom som orsakat din mans problem... kan vara gonorré men klamydia verkar vanligast.. och en sådan sjukdom får man ju inte utan sex så någonstans ifrån har han ju fått det!Lycka till!!! <3
    ♥♥ Sötnöt: 060627 ♥♥ Liten, BF:100807 ♥♥

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-02 20:11:47 följande:
    mm, å det vet du ju själv att det inte e normalt! Han har ju vart elak som attan med, kan vara dåligt samvete som han tar ut på dig....om det e en köns sjukdom, hur ställer du dig till det då?

Ja du jag har helt klart ingen aning faktist Nu vill jag bara veta VAD det kan vara för något först.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-02 20:23:29 följande:
    jo att du vill veta VAD det är förstår jag ju....men OM han skulle vänstrat så e ju det illa nog, men att du dessutom väntar hans barn, e mamma till dom han redan har å dessutom gett dig ngn skit å e elak?Du e värd så sjukt mkt mer gumman....

Fyyy fasen säj inte så Tänk o ha blivit smittad med något allvarligt Ja fy fasen det hade förstört hela mig
  • Nallepuhmamma
    Hua har haft världens läskigaste dröm inatt.

Drömde att jag såg slemmis (Blodblandadgelé klump i trosan, sen såg jag att vattnet sipprade (Var kolsvart/Missfärgat så vi åkte in till FL där dom var sega och sa vi kunde ta det lungt och vänta och ej hade något där ännu att göra trots att jag kände att lillan var på väg ut så sa dom nej vi kollar inte dig nu osv.
    Blev vansinnig och sa vattnet gått och var kolsvart,då blev det lite fart på dom och tog in mig i ett rum där dom skulle koppla på mig den där ctg:n som dom glömde spännafast de rövhålen.
    Så jag testade själv men hitta inga hjärtljud,ringde på klockan o sa dom hlömt koppla på den o dom gjorde det men fann inga hjärtljud. Sen hörde dom nåååågot liiiiite men apparaten sa att "barnet är typ död" då blev det akut snitt och jag tror (Vaknade just då) att både jag o bebben inte klarade oss

Fy fan detta är inte första drömmen jag drömmer om att FL personalen är nonchalanta och segar utan har drömt om deras seghet flera ggr nu vilket jag blir rädd för att det skall bli så för tro det eller ej så har jag haft sanndrömmar ALLTID och då med bägge mina barn.

Drömde exakt vad som skulle ske med mina förlossningar osv med bägge de andra barnen också och det stämde.

Ber till högre makter att allt skall gå bra utan komplikationer här för oss!
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-04 11:00:57 följande:
    haha jo det e jätteskoj asså,men va kul med ikea, du får berätta sen vad du köpt :)
    Hihi min dotter e åxå född i vattumannenes tecken å hon älskar å bada-fullkomligt..
    jo men det e ju jättebra att vara ute i tid :
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-04 08:01:50 följande:
    Hua har haft världens läskigaste dröm inatt.

Drömde att jag såg slemmis (Blodblandadgelé klump i trosan, sen såg jag att vattnet sipprade (Var kolsvart/Missfärgat så vi åkte in till FL där dom var sega och sa vi kunde ta det lungt och vänta och ej hade något där ännu att göra trots att jag kände att lillan var på väg ut så sa dom nej vi kollar inte dig nu osv.
    Blev vansinnig och sa vattnet gått och var kolsvart,då blev det lite fart på dom och tog in mig i ett rum där dom skulle koppla på mig den där ctg:n som dom glömde spännafast de rövhålen.
    Så jag testade själv men hitta inga hjärtljud,ringde på klockan o sa dom hlömt koppla på den o dom gjorde det men fann inga hjärtljud. Sen hörde dom nåååågot liiiiite men apparaten sa att "barnet är typ död" då blev det akut snitt och jag tror (Vaknade just då) att både jag o bebben inte klarade oss

Fy fan detta är inte första drömmen jag drömmer om att FL personalen är nonchalanta och segar utan har drömt om deras seghet flera ggr nu vilket jag blir rädd för att det skall bli så för tro det eller ej så har jag haft sanndrömmar ALLTID och då med bägge mina barn.

Drömde exakt vad som skulle ske med mina förlossningar osv med bägge de andra barnen också och det stämde.

Ber till högre makter att allt skall gå bra utan komplikationer här för oss!
    Stumpan...jag vaknade åxå imorse av att jag storbölade...tårarna bara spruta...jag rusar in till lillan å bara kramade henne, pussade på hennes kinder å talade om hur mkt jag älskade henne å tårarna bara rann här....drömmde att hon var på läger..å jag åkte dit å hälsade på, hon simmar som vanligt för det älskar hon...men rätt vad det e så sjunker hon in under ytan....jag letar i vattnet å får tag på hennes långa hår å lilla huvud....drar upp henne, står å kramar hennes livlösa kropp å bara skriker....jag hör ngn i bakgrunden som skriker ring 112....jag vaknade hysterisk här idag....känner mig fortfarande nere...
    det kommer inte hända din lille ngt, det e drömmar å vårt undermedvetna om rädsla för det som inte får hända...det kommer gå bra ska du se.
    kram
    Fy fan vilken läskig dröm det med

Man blir ju så hjärtskärrad av det. Men så överlycklig av att bara inse att det bara var en hemsk sjuk dröm.

Ska snart vid halv 12 försöka ut och gå lite.
    Imorse stormtjöt jag av smärta och kunde inte äns komma upp ur sängen utan min man fick bära upp mig och hålla upp mig för att jag skulle kunna stå på benen.
    sen har jag fått gått längst möbler i snigelfart och det gör såååå ont så man skriker och gråter.

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-04 11:12:48 följande:
    Jo man blir mkt skärrad när det kommer till barnen, nu har min prins vart ovanligt lugn igen å oron kommer smygandes men jag försöker mota bort den....
    ont? har du foglossning? stackare, fy va jobbigt...
    Ja du jag vet inte om det är svår foglossning elelr Ichias eller en släng (Stor släng) av de bägge två.
    Vissa dagar kan jag inte äns gå utan blir sittandes/liggandes på den punkten jag är
    Man blir som handikappad och får ha hjälp av mannen.
    Vissa ggr får man nästan åla sig frammåt på golvet (Hände här om dagen då jag skulle ut från toan så kom värsta smärtan och jag fick ner på golvet men kom inte upp).
    Fick Åla mig till telefonen för o ringa mannen för jag inte kunde ta mig upp eller ta barnen.
  • Nallepuhmamma
    Mandy86 skrev 2010-07-04 18:57:36 följande:
    Gokväll!

Har haft en skön men svettig helg =) Varit ute och gått långa promenader, men det börjar ta emot nu.
    Då är det BM besök imorgon igen, tycker att det går jättefort mellan besöken. Ska passa på att väga mig också, tror det är precis +20 kg nu

Kram på er
    Kul med BM besök. Tycker jag iaf det är  man får lyssna på pyret,mäta magen osv

Har varigt och badat idag o gud i himmel vad skönt det var.
    Lyckades iaf gå ca 40 min idag också.
    Ska käka lite antingen glass med jordgubbar eller mjölk o jordgubbar snart *Mums*.

Det är nog bara att invänta den plågsamma smärtan också nu snart också.
    Gå till en sjukgymnast har man fasen inte råd med Så hemskt dyrt.
  • Nallepuhmamma
    tetta skrev 2010-07-04 19:23:58 följande:
    Här kostar sjukgymnast 80:- och för att nå ett högkostnads kort så är gränsen 900:-

Är det ngn av er som ska dricka hallonbladste???
    Jäklar det var billigt som fasen. Här kostar det betydligt mer med sjukgymnast för 30 jä'kla ynka minutrar.

Jag dricker Hallonbladste.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10