Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jösses vad tomt det har varigt i denna tråden nu några dagar....
    Hmm är ni ute i fina vädret massor eller???
    Eller semester???
  • Nallepuhmamma
    Godmorgon!

Jaha då ska man till BM idag och nu ska man man behöva gå hungrig grrrrr...
    Lär storkna av hunger.

När började era bm mäta era magar (SF-Mått) ?
  • Nallepuhmamma
    Då är man tillbaka från BM och har hunnit vila/sova 2 timmar nu med.

Mitt HB hade fallit jätte mycket så det blir att börja knapra 2 st järntabletter IGEN.
    Låg bara idag på 113 och sist var de tju på 125 som det stigit till.

Mitt SF-mått var högt sa dom. Låg låååångt högre upp än den "normala" kurvan.
    Hela 30 i SF-mått och det är för mycket i v 30 som jag är i tydligen.

Sen hittade dom inga hjärtljud på tösen heller och letade som galningar fleeeera ggr och jag får en stark panikångest och får värsta tårarna när dom som tur var kände vart hon var (Ligger högt upp) så hittade dom henne tack och lov

Jaha då ska man äta äcklig Blodpudding nu till Lunch... *Kräks*
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-23 13:16:50 följande:
    hade jag inte lagt märke till din skrattande gubbe så hade nog hjärtat stannat på mig efter att ha läst halvvägs, *pustar ut* jag har sf mått 30-31 i v  33 imon :)
    men fy va vidrigt med blodpudding..känner ulkningar med dig :) haha

behöver nog inte ens säja, tack å lov att dom hittade henne....{#emotions_dlg.flower}
    Ja då kräks vi ihop gumman för fy fan för blodpudding och dessutom skall jag käka massa brocceli,ärtor osv...Jösses jag lär ju skita ut tegelstenar sen

Ja fy det var en mardröm nä'r dom flera ggr fick leta efer hennes hjärtljud.
    Jag vet ju jag kä'nde henne i väntrummet hos bm men jag blev skiträdd iaf när dom sa dom itne hittade något.
    Men hon hade lagt sig sååå högt upp under pattarna typ och gömt sig och låg med ryggen utåt dessutom.

Allt bra med dig annars idag???
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-23 13:49:15 följande:
    hahaha stackare, men broccoli å ärter gillar jag :) här blir det lax å ris till lunch,ja jag förstår att du måste kännt en sjuk panik asså, jag hade ju milt sagt blivit hysterisk, men det vet du ju säkert redan, haha med mig e allt bra, blev kraftigt orolig över den rosa prick som kom på pappret idag å ringde in å dom lugnade mig med att det inte e ngn fara så länge man inte blöder, vilket jag inte gör...tack å lov. nu har jag trosskydd på mig för att hålla koll på läget,men jag har kissat flera gng utan att det kommit ngt. jag har ju bett dom kolla mig för uvi å jag hade ju inget sa dom....men men jag blir la tvungen å lita på dom fast det känns svårt ibalnd, min lille prins har vänt sig igen sen i måndags, haha bus frö asså...
    Fy förstår du blev/är orolig. Det hade jag med blivit.
    Men skönt du inte blöder iaf mera.
    Det är inte din slemmis som börjat lossna da?
    Säker på att det inte är från nr 2?
  • Nallepuhmamma
    Mandy86 skrev 2010-06-23 17:13:38 följande:
    Hade sf mått 29 v.30 och 33 nu v.34 tror det är en del som ligger över normalkurvan
    Okej skönt att höra fler med typ samma sf mått.
    tetta skrev 2010-06-23 14:52:49 följande:
    Gör en vit sås till blodpuddingen. Det blir supergott jag lovar. Barnen fullkomligt älskar såsen. Dessutom blir det inte så torrt.
    Äter blodpudding ngra gånger i veckan. Äter 3 tabletter varje dag så jag förstår att det blir kul på toan! :) 
    3 st om dan? Å jäklar. Vilken sort har du? Jag har Niferex.
  • Nallepuhmamma
    tetta skrev 2010-06-23 17:55:28 följande:
    Jag har Niferex och de är ju inte så roliga att svälja. har problem med tabletter.Urk
    Är det din bm som sagt du ska ta 3 st Niferex om dagen?

Jag har själv tablett skräck men delar på dom och tar innehållet och sväljer med  tex c-vitamin eller någon multivitamin dryck.
  • Nallepuhmamma

Gokväll tjejer!

vad fasen finns det för huskur mot denna plågsamma halsbrännan?
    Den tar knäcken på mig
    Den kommer ju fast jag inte äter starkt osv...
    Vist citruc (tex c-vitamin) tar jag då jag ta rmina järntabletter och måste ta tyvärr men iaf annars tar jag lungt med dom sakerna som annars ska göra så man får halsbränna.

sen även det där med livmodertappen alltså alla säjer så jäkla olika (Även olika barnmorskor) att man KAN känna på sig själv om man kan ,har rena  händer och kortklipta naglar osv...
    Men hur fasiken kan man räkna ut cm på sin tapp?

• Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-06-23 20:46:19 följande:
    hej på er, var ett tag sen jag skrev, blev tråkigt sist och tycker inte att jag haft nåt att skriva alls, och ingen verkar ju ha märkt att man vart borta heller..:-/ .. fast vi är ju ett gäng så vem håller reda på alla..

Kul knyzzel att du verkar ha fått datum, själv ska de jävlas ett tag till med mig, får inget datum förren jag är i v36..tidigast, och de kan inte säga i vilken vecka jag s ka få det. En läkare säger v37, och en annan säger att det ska bl så nära BF som möjligt..skojjigt värre..

Jaja.. imorrn åker vi norrut till mor och firar midsommar, så jag komme rinte in nåt mer... Ni får ha en trevlig midsommar...!
    Låter trevligt. Hoppas ni får en underbar midsommar
    Ska fira med mannens föräldrar...
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-06-23 21:24:30 följande:
    jag dricker mjölk, jag tror det lindrar halsbrännan, iallafall för mig.
    dricker INGEN apelsin juice för det blir för surt.

jo jag kan känna min livmodertapp men skulle inte vilja kolla den nu, *ryser* man ska nog inte vara där och "gräva". men om den är öppen lär du ju känna hur mycket. kanske kan du få in en fingertopp i tappen, men jag tror INTE man ska göra det
    Men tänkte mest på då tex mannen (Då man myser) håller på och slevar runder där med fingret om det kan göra något negativt där?
    Vet jag är gluttig men man får ju sånna sjuka tankar ibland.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10