Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-17 13:50:27 följande:
    Åker in nu, har kraftiga värkar....håll tummarna..kra,m
    Håller tummarna Glad
  • Oväntad

Oj vad man börjar längta till att få se sin lille bebis, kanske särskilt när det börjar droppa in födda barn Glad

Är dock ruskigt trött på att vara gravid och önskar det vore v 38 nu istället för v 35..

• Oväntad
    Pregga skrev 2010-07-21 13:16:57 följande:
    haah det e ett par st som e trötta på att vara gravid, asså jag älskar å vara gravid, tycker det e sååå mys-MEN längtan gör sig allt oftare påmind om att få hålla min lille discoprins nu :)
    Ja det är mysigt att vara gravid med men just nu på slutet så har jag verkligen börjat längta. Du vet när man gör klar spjälsängen, fixar med vagnen och kläder  till lillen och hämtar babyboxar på babyland.. Sen när man får svarsbuffar och den lille i magen gör "hela-havet-stormar" så vill man ju se och kanske framför allt gosa med..

Min graviditet har varit hyfsat bra fram till för ett par veckor sen då sd/förvärkar satte fart och jag fick njursten och nu uvi.. Äter så mycket piller just nu för att hålla han kvar och mota bort busiga bakterier.. Men från och med 35+0 (är i 34+1 nu)  behöver jag inte längre äta "stoppa-förlossning-tabletter" så det känns att det börjar närma sig. Glad
  • Oväntad
    Pregga skrev 2010-07-21 13:37:34 följande:
    haha hela havet stormar? jag skulle just ställa frågan- ÄR det ngn mer än jag som puttar på magen för att få respons? Jo men jag förstår dig, jag känner ju med stundsvis att det hade vart sååå skönt att vara klar nu, så man får se å hålla sin lille.

Hur upptäckte du din uvi/njursten? jag har ju fått blod fr urinet men det visar inget på stickan så dom har skickat iväg på odling, men jag har inte ont varken när jag kissar eller så. Däremot sd, å förvärkar nu vissa dagar som heter duga, dock inget idag....
    dom kollade mig igår å allt ser bra ut med bebis å livmoder,moderkaka.
    nu går jag som sagt in i v 37 imon, så här stoppas ju inte ngt heller, men jag skulle önska att han väntar lite ändå...tills v 38, sen så..hihi
    Njuren gjorde fasligt ont och jag fick ont i vänster sida på ryggen, sen började jag spy rätt bra av smärtan..urk.. Så då åkte jag in och då hittade dom det i urinprovet..

Uvi:n känns knappt alls.. Lite när jag kissar men eftersom jag redan tar smärtstillande av andra skäl (njuren och förvärkar) så kanske den hade passerat om inte min BM varit så uppmärksam och hittat busiga bakterier och skickat iväg det på odling..
  • Oväntad

Pregga, jag hade inte blivit så glad om mitt barns pappa valde att parta lite i nära anslutning till förlossningen när han sagt att han velat vara delaktig. Jag hade definitivt frågat hur han tänker och resonerar om det..

• Oväntad

Usch såg den där tråden på flashback som ni linkade till.. Helsjukt.. Sen internets framfart har det blivit en rättighet att kasta skit på folk och man gör det grovt. Demon Jag har inte vågat lägga upp bilder på mitt ansikte eller ens min son som är 3år här på familjeliv..

Jag finns på facebook men har låst den så hårt det går och med få nära vänner.. Inga farmville vänner är så viktiga..

Men något roligare.. Jag tror mina sd/förvärkar börja minska lite och min pencillin kur är slut idag. Skrattande Så nu är det bara och vänta på att bebis ska bli tjockare och sen komma lagom till mitten/slutet på augusti... Jag verkligen toklängtar och få ligga på mage.. Glad Det var så länge sen...

• Oväntad

Usch vilken jobbig upplevelse du haft  ssssssss8 låter som han skulle behöva en anmälan att det han gör är inte okej.

Jag har bara haft manliga gynekologer och de har alla varit väldigt bra.. Kanske har jag haft tur då..

Vill också ha bebis snart eller gärna NU.. I morgon går jag in i v 38 så nu får han gärna komma för det är inge kul att sova, inge kul att gå, inge kul att äta... Det känns som en enda stor väntan på att han vill komma ut "någon" dag.. Vill ju veta när..Skrattande Sånna krav va?

Jag är skitnervös att jag och min man ska misslyckas med föräldraskapet. och gå skilda vägar p.g.a det. Vi har ju blivit med barn kort efter vi träffades så vi firade ettårs dag häromdagen.. Det är så mycket man inte vet.. Vill ju så gärna att vi ska funka även efter barnet..

• Oväntad
    Pregga skrev 2010-08-09 15:06:57 följande:
    Aså jag måste säja det så ni vet att det finns toppenbra manliga läkare med att den mest underbara jag träffat är en man som ...ja jag finner inte ord för hans ödmjukhet å omtanke. såå försiktig å snäll aså. så dom finns åxå.
    Min privata gynokolog är en äldre man, så försiktig han med. bättre än ngn kvinnlig jag träffat.

Kom just hem efter en promenix på ca 8 km, å INTE en värk i sikte. bara lite ont i nedre ryggen...å en busig son som sov så gott så..haha
    Thihi.. Funkar det att gå igång en förlossning? Det vore ju guld om det fungerade Glad
  • Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-08-09 20:10:06 följande:
    Varje kväll tänker jag, undra vems tur det är denna gången? Är det någon som föder idag? Allt är så spännande!!! På torsdag ska jag iallafall till BM, hoppas att hon kan berätta något roligt. Men det tror jag inte... Aja dit ska jag iallafall. Det är tänkt att det ska vara sista besöket annars ska jag dit den 31.... SUCK...
    Det där tänker jag med Glad.. Blir så glad när man får höra att en bebis kommit och det gått bra..
  • Oväntad

Gick en promenad igår kväll i hopp om att min vilding i magen skulle lugna ned sig av lite vaggande ankgång.. Tss... Det trissade han ännu mer att röja Skrattande..

Idag ringde min barnmorska och sa att mina bakterier inte är borta från uvi:n så jag måste äta ytterliggare en penicillin kur.. Känns sådär.. Obestämd

Men på barn-slajmfronten händer det grejer. Tror faktiskt resten av slemproppen gick idag.. Det är skoj Glad Även om den i sig inte betyder mer än att tappen börjar mogna så blir jag glad.. Nu händer det något mer än jobbiga pinförvärkar liksom.. Men börjar förnimma slutet...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10