Inlägg från: Regnbågslycka |Visa alla inlägg
  • Regnbågslycka

Vi fortsätter, Bf aug 10

Catsa skrev 2010-11-02 21:15:17 följande:
    Regnbågslycka: Oj, det var ju verkligen tidigt :O

Nej fy, jag mår nästan dåligt över att dom ska sticka henne imorgon :-/ vet att det går över men det gör så ont i mig

Hur gammal är din lille nu? :)
    Själv hade jag en sådan mardröm natten till idag om just vaccination. Drömde att lilleman blev vaccinerad men att sköterskan vägrade dra ut nålarna. "Dem ska sitta där minst 1 timme" sa hon! Gråter O lilleman bara grät!

Fy fy fy....vad det gjorde ont i mig.

Han blir 11 veckor på torsdag! så snart tid för honom oxå med vaccination!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~
  • Regnbågslycka
    Pregga skrev 2010-11-06 15:45:20 följande:
    Fina bilder på era bebisar tjejer-tvärsöta ju :) hihihi

Ang att vara tidig med saker så är min son det med, vände sig redan vid 1 månads ålder, haha bvc såg helt chockade ut, han jollrar å skrattar jämt mitt Hjärta
    Väger nu strax över 6 kg å är 60 cm, så han blir en rejäl grabb :)
    Nu har han kommit in i mammafasen, har stenkoll på mig å nåde mig om jag ens har tanken på att lägga ner honom eller sätta han i babysittern...då tittar han på mig,skjuter ut underläppen å ger ifrån sig ett ljud sååå mamma skyndar å tar upp han igen, hahahaha busunge :)
    Hehe...du vet vännen, dem lär sig fort hur man ska göra för att få mamma att ta upp dem Tungan ute
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~♥~
  • Regnbågslycka

Tjena tjejer, länge sedan jag var här inne. Man har ju så mycket annat för sig. Är nästan dagligen på öppna förskolan med barnen och det gillar dem båda skarpt Glad

Ser att ni snackar, vikt, längd, hur dem vänder sig o säger mamma och jag håller med dem som hört sin baby säga mamma...dem kan faktiskt göra det såhär pass tidigt Tungan ute

Vår dotter var endast 2½ månad när hon tittade upp på mig från babysittern och riktigt uttalada mamma och sedan fortsatte det bara...Samma sak nu me lilleman.

Var på BVC den 11/11 och då var en 12 veckors lilleman 62 cm lång och vägde strax över 5400 gr. Och nu på tisdag som kommer är det dax för vaccination....inget vidare roligt!

Ang hur tidigt dem vänder sig är oxå väldigt individuellt....Lilleman var bara 17 dagar när han vände sig från mage till rygg och nu har han även vänt sig från rygg till mage Tungan ute Detta gjorde han samma morgon han blev 12 veckor.

Ha det nu fint alla mammor o små sötnosar {#emotions_dlg.flower}

Pssssssssst...Imorgon blir lilleman 3 månader o såväl Preggas lille gubbe...Så grattis till våra små pojkar!

~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2010-11-22 23:28:41 följande:

Hihi jaa grattis till våra små bubbar :) min lille e ju 61,5 å väger 6365,haha en liten buddha :)

det e såå kul nu å se hur de små utvecklas å vissa saker med stormsteg..

Belly skrev 2010-11-21 22:39:59 följande:
    Obehaglig händelse! Tur att det inte gick värre..
    Kolla med någon så att bilstolen fortfarande går att använda... Där vi köpte vår bilstol sa dom att man skulle kassera bilstolen om man tappade den i golvet..
    Härligt att han redan kan säga mamma :) <3

ja det var fruktansvärt, jo jag har hört detta åxå men att det gäller typ vid en lättare krock då själva banden kan brista,men ska kolla det ytterligare såklart,ja jag blev helt chockad när han högt å tydligt sa mamma,haha å då ska vi inte tala om hans pappa å syster hur dom såg ut i nyllet,haha

Jag skriver inte så mkt här inne av lite olika anl,dels för att jag verkeligen inte hinner,jag har en riktig mammagris som gärna e vaken hela tiden å ska underhållas annars så e ju allt såååå tråkigt,haha
    Sen har vi fått mkt jobbiga besked förra veckan så åkte Dominics farfar in akut med smärtor i magen..å häromdan så ringde läkaren å bad alla komma på anhörighetssamtal...jag blev knäckt,han har cancer i bäckenet,lungorna,prostatan,samt bröstet...detta fick vi veta för 3 dagar sedan,så det känns tungt. Vi är där nu varje dag hos honom då dom säjer att det antagligen kommer gå fort....När alla i mitt x fam var emot mig,så var deras pappa alltid med mig. När han var på sjukhuset nu å den enda gng jag inte var med så frågade han efter mig å den lille kyckilingen (Dominic).....när jag kom så sken han upp som en sol,så detta känns väldigt tungt måste jag säja...en generation föds å en annan går vidare....

Hej snäckan...nu "kände jag igen dig" Cool Hur står allt till med dig?
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2010-11-23 00:37:06 följande:
    Hihi hey babe :) mjo då..det e helt ok trots omständigheter,sj sessan?
    Oki...jodå de går här me!
    Du vet att du alltid kan inboxa mig snäckan, finns alltid här för dig! {#emotions_dlg.flower}

Lillprinsen fick sina vaccinationer idag, dock var de frugan som var me honom till BVC men det hade gått bra...
    eller ja andra sprutan så blev han helt röd i ansiktet men sen var han på bra humör igen och hade bara legat o skrattat.

Vikt: 5700 gram Längd: 63,1 cm
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2010-11-23 15:56:48 följande:
    Ok, va härligt å höra att allt rullar påHjärta Å tusen tack för ditt stöd gumman det uppskattas väldigt mkt{#emotions_dlg.flower}
    min lille blev lite ledsen när han vaccinerades men jag slängde fram tutten å då var allt bra,men han fick ju 39.2 i feber på kvällen/natten sen..hihi ni har en lång kille ju :)

Ikv kl 19.00 så ska mitt x (dominics pappa) vara med i programmet Vem vet mest på svt.
    hahaha
    Klart man ställer upp o stötar sina vänner  {#emotions_dlg.flower}

Naaaw lille plutten då, tur han blev lugn efter tutt-titt-uten Tungan ute Isch inget vidare me feber. Vi gav vår kille supp ca 40 minuter innan själva vaccinationen och han har hiitentills ej fått någon feber. Däremot sover han mycket o äter lite mindre men så kan det vara de 2 första dagarna...tar han igen sen!

Aaah han är lång o smal inte alls som syrran sin när hon var lika gammal. Hon var oxå en riktig liten BUDDHA. Men nu e även hon sådär lång o smal. Svårt att hitta kläder som sitter bra. För passar det på längden så är det för stort på bredden o tvärtom!

Aaah, det kollade jag inte på. Får väl gå in på deras PLAY-sida. Vet dock inte vem jag ska kolla efter i programmet hehe!
  • Regnbågslycka
    lillabambi skrev 2010-11-24 12:52:20 följande:
    Inte varit inne här på evigheter känner de som ingen aning vad som hänt för er?

Min lille blir tre månader på söndag (dopdagen) :)  har fått vaccinet, väger 6,5 kg och är 66 cm lång :) så här går de undan, vänder på sig hejvilt, kryper lite grann och skrattar och bubblar på massor :)
    Oj va lång han är!

Kryper? Eller du menar asar sig fram? Tungan ute För vår asar sig fram hehe
    Kul me barn som är tidiga eller ja kanske inte sen när det välts omkull en massa Förvånad
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2010-11-25 09:01:20 följande:
    hej! jag har inte varit har pa evigheter men verkar som om alla bebisar gjort stora framsteg! min lilla hatar att ligga pa magen sa hon har inte en chans att lara sig att hasa sig fram. hon vill helst sitta i ens kna, med stod naturligtvis. hon "pratar" mycket och harmar en nar man gor miner och ljud. hon gapskrattar ibland hihi sa gulligt. hon har inte vant sig annu, jag fasar lite infor det eftersom hon hatar att ligga pa mage. hon kommer ju gallskrika varje gang hon lyckas rulla runt ju hon vager 6.2 kg och ar 62 cm lang. hur sover era om dagen o natterna? jag vill forsoka andra min dotters sovtider. ar det for tidigt att vacka dem om dem sover for lange pa eftermiddagen?? oftast somnar hon ju vid 5 tiden och sover typ till 7-8 pa kvallen men det ar ju da JAG tycker hon ska somna for kvallen och det gar ju inte om hon redan sovit 2-3 timmar.... men det kanske ar for tidigt att stora hennes somn, kanske ska lata henne sova nar hon vill? hon ar 3 manader och ett par dagar =) pssst, hon somnar typ vid 12-1 pa natten och vaknar vid 11 nasta formiddag, sjalvklart med ett par maltider dar emellan men hon somnar om igen nar hon atit fardigt....
    Hej hej!

Ang de där me att ha de små på magen så blir många babysar frustrerade o det är nog de din lilla kicka blir Tungan ute
    och det är bara bra att dem blir de, det är på så sätt dem lär sig! Men visst ska man inte låta dem ligga för länge om dem inte slutar skrika. Båda våra barn har oxå blivit väldigt frustrerade när man lagt dem ner på magen, men den biten är ju väldigt viktig för att dem ska stärka nack o ryggmuskler.

Ang att väcka så små babysar kan jag bara tala ur egen synvinkel och det är väl att låta dem sova. Hör annars med din bvc. Vi själva lägger vår son vid ca 19 varje kväll, sen vaknar han från allt mellan 02-05, ibland sover han hela natten (utan något avbrott för mat el annat) och då kan han sova till ca 06-08! Men det är inte förrän nu de senaste veckorna som det blivit så bra sömn om nätterna för hans del Glad
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2010-12-14 14:54:15 följande:
    fortfarande ingen mens :)

Tomtekläder å annat finns att köpa på H&M !
    Gud va nice o slippa den....men du helammar eller?
    För då är det väl inte så konstigt att mensen ej kommit än?! hehe

• Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2010-12-12 14:43:02 följande:
    jag fick min mens en vecka innan lillan fyllde 3 månader. jag väntar på mens nr 2 nu faktiskt. och ja jag helammar ;)
    Det visste jag inte. Trodde att mensen avvaktade tills man slutade amma...ack så fel jag hade då!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10