Inlägg från: Regnbågslycka |Visa alla inlägg
  • Regnbågslycka

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2011-01-27 10:03:23 följande:
    sorry :) grattis till första tanden! jag trodde min lilla fick sin första för ett par veckor sen men den har inte spruckit igenom riktigt än :S Men 2 på G har hon iallafall :)
    Tack tack...Hans har spruckit genom o sen har han några på G däruppe oxå. Skönt när de spricker genom för då har dem ju inte så ont längre. (alla har ju dock inte besvär)

Ang sömn...Här sover prinsen fortfarande hela natten men häromnatten så sov han ovanligt många timmar!
    Han åt klockan 19.40 sen sov han enda till klockan 08.20 då min fru vaknade av att han låg och pratade i sin säng hehe Tungan ute Han är ju väldigt mycket vaken under dagen men endast små powernap´s!
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2011-01-28 14:59:38 följande:
    Tack tack...Hans har spruckit genom o sen har han några på G däruppe oxå. Skönt när de spricker genom för då har dem ju inte så ont längre. (alla har ju dock inte besvär)

Ang sömn...Här sover prinsen fortfarande hela natten men häromnatten så sov han ovanligt många timmar!
    Han åt klockan 19.40 sen sov han enda till klockan 08.20 då min fru vaknade av att han låg och pratade i sin säng hehe Tungan ute Han är ju väldigt mycket vaken under dagen men endast små powernap´s!
    MED endast små powernap´s....Skulle de ju stå!
  • Regnbågslycka
    puchelina88 skrev 2011-01-29 06:39:54 följande:
    Viktor somna 19.30 i går vakna 05.30 dultig kille;)men han har sovit bra hela tiden;)
    Va på bvc i torsdags viktor väger nu 8315 och är 69 lång;)
    hoppas ni alla får en trevlig helg
    Skönt när de kan sova hela nätter, man behöver ju sin sömn hehe Glad

Oj...vår son var sist (på bvc-besöket) 68 cm lång & vägde 6500 gram, vilke skillnad hihi
    Bubbis10 skrev 2011-01-29 12:29:41 följande:
    jag e hemskt ledsen, har varit så otroligt mkt som har distraherat mig här. kan inte gå in på detaljer dock...
    kramar å grattis till tanden..
    Ingen fara. Tack  {#emotions_dlg.flower}
    Oväntad skrev 2011-01-29 14:23:56 följande:
    Jag hoppas min lille kille väntar med tänder gärna tills jag slutar amma.. Tungan ute
    Hur länge vill du amma?
    Ja vår lillkille biter ju i flasknappen så jag säger bara: "Aj aj aj, till er som fortfarande ammar när er baby får tänder"
    elinnnnn skrev 2011-01-29 19:13:24 följande:
    åh vad skönt!!!! min lilla sover inte så länge utan att äta. Nu somnade hon kl.20.20 får väl se när hon vaknar nästa gång. Igår somnade hon 22.30 och sov ända till 4.40(utan att äta emellan) och DET tyckte jag var lyxigt :D
    Gulligt när man dem ligger och småpratar med sig själva när dem vaknar :D det gör min dotter också ibland, men ibland är det skrik och gråt :P

De e nice ja Glad Fast ibland (väldigt sällan) så vill även vår kille ha lite mat på natten Tungan ute

Vår kille ÄLSKAR mat och äter numera även riktiga mål mat, speciellt lunch Tungan ute Och fort ska det gå. Men inte nog med det, sedan ska det vara efterrätt oxå...SÅ det ska bli intressant att se hur mycket han väger nästa gång på bvc hehe Solig
    elinnnnn skrev 2011-01-29 19:14:55 följande:
    min fina dotter är 5 månader och 1 vecka precis idag och hon kan sitta utan stöd jippiiii men hon är dock inte så pigg på att vända sig när hon ligger på golvet haha
    Åååh va roligt, grattis....hur länge kan hon sitta utan stöd?
    Vår kille har suttit sedan ca 2½ månaders ålder, dock med stöd och han är väl inte helt stabil ännu.
    Men 30 sekunder eller så klarar han utan stöd Tungan ute
    sofie och laura skrev 2011-01-30 15:23:16 följande:
    guuud vad länge sen jag skrev här""
    Hoppas att ni mår bra det gör jag ialla fall Lite till o från!!

Nyfikna hur ni andra har det?

Alvin e ju fyllda 6 månader tiden bara sussar förbi hua hua..

Hur är era bebisar i utvecklingen? Vet dock att man inte ska jämnföra men jag e välldans orolig för att lilla Alvin inte orkar stödja sina ben mot mina knän han drar upp sig som en groda?
    Undrar om det är ngt fel??

Kan det vara det?

Han stödjer lite men inte alls mkt
    Det lät väl inte riktigt rätt i mina öron, då han inte alls orkar stödja sina ben...
    Vår lille kille har alltid älskat att stå och har inga problem med det,  alltid gjort det och han är nu 5 månader, 1 vecka & 5 dagar gammal Glad Med "alltid" menar jag typ sedan han föddes. Han var redan då väldigt stark i sina ben. Nu tror jag inte att alla är det, men du undrade ju om hur "vi" har det Tungan ute
    De flesta babysar har ju den reflexen när dem födds med sedan brukar den försvinna för att sedan komma tillbaka när de lär sig gå!
    Tycker nog att du ska/bör ta upp det med bvc om det är så att du är orolig! Good Luck
  • Regnbågslycka

Ska strax läsa genom allt (ej varit inne på länge)

Ser att det idag är exakt 1 år sedan denna tråden startades och sedan vill jag även passa på att önska er alla....

Happy Valentines Day Hjärta
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-02-12 00:10:45 följande:
    hahahahaah denna fejkhosta aså, han hostar å jag ojjar mig å han kiknar av skratt :)
    Ha ha...känner igen dedär Solig

Här har lilleman fått 2 tänder, fortsätter prata som bara den & är så mammig vissa dagar (har blivit främmande för vissa).
    Att sitta älskar han och försöker även ta sig fram o kommer en bit oxå!

Imorgon e de tid för bvc...6 månades-besöket (blir 6 månader på lördag) Ska bli intressant och se hur mycket han växt för oj oj oj vad han äter, han ÄLSKAR verkligen mat och fort ska det gå oxå.
    Sover fortfarande hela natten Tungan ute
  • Regnbågslycka

Oj visst inte bara jag som inte e här inne från & till Tungan ute 

Idag e de då dax för 6 månaders kontroll för lilleman och det ska bli så intressant. Hoppar in lite senare i eftermiddag för uppdatering! Flört

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-26 23:55:17 följande:
    Känner mig dum som kom ifrån tråden..... Men det har varit en massa. Men nu är jag tillbaks och ska försöka hinna med!

Hur är det med er? Är det inte sjukt vad tiden sticker iväg? Kramar till er underbara! 
    Jag säger samma sak...men här tar familjen all min tid & de bara positivt Glad
    Lilleman gör nya framsteg hela tiden och babblar på som bara den...ba-ba mama osv...sötnosen *STOLT*
    Storasyster gör oxå en massa framsteg men vill gärna vara lika liten som lillebror (hon blir 4 i sommar)...så det får hon vara ibland såklart Solig Mina älskade små gullungar! Kramiz {#emotions_dlg.flower} Hjärta
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 00:07:32 följande:

HjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    Naw vilken sötnos :) Skulle gärna velat visa er vår lilleman, men lägger tyvärr inte upp bilder på nätet av mina barn av olika anledningar!

Vet inte om du har fler barn; men en fråga till er med både pojkar & flickor...Märker ni stor skillnad på utvecklingen?
    Vår pojk är/var tidig me mycket, men vill inte riktigt få till dedär med att sitta helt & hållet än (han är 6 ½ månad snart) Vid denna åldern satt vår dotter utan problem. Vet dock att man inte ska jämföra. Men är ofta pojkar lite senare med vissa saker?
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 00:35:00 följande:
    Okej. Nä jag har inte fler.  Men det är väl olika från barn till barn eller? Jag vet inte men kan inte tänka mig något annat. Han kommer säkert vara tidigare med något annat. Brukar det inte vara så att dom barnen som kommer efter det första brukar lära sig lite fortare efter som dom har syskon att lära sig av och härma? Men det kan ju också vara att killar är lite senare =) Inte så bra svar men jag undrar också! Min är inte riktigt 6mån än men han börjar krypa lite smått och vänder fram och tillbaka, går i gåstolen men att sitta det kan han verkligen INTE! =){#emotions_dlg.flower} 
    Jo de e väl från barn till barn...så individuellt såklart! Men tror ändå att pojkar oftast (dock inte alltid) e lite senare än flickor...Men va gör väl det, dem lär ju sig, det kommer ju tillslut  Tungan ute
    Jo så e de nog...han Älskar att titta på vad storasyster gör o han härmar henne redan. Speciellt gillar han att härma hennes "höga toner". Fy va de skär i öronen Skrikandes SÅ ibland hör man inte skillnaden på dem hehe!

Naaaw sötnosen där. Drar han upp knäna under sig oxå? Vår lilleman försöker oxå krypa o blir så frustrerad när det inte går hans väg hihi..Men de e ju så dem lär sig, ja att bli frustrerade!

Nä du, nu ska jag försöka sova lite! Sov sött! Kramiz {#emotions_dlg.flower}
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 13:18:29 följande:
    Jo så är det nog =) Haha Melwin härmar oss också och älskar att höra sina egna höga toner Skrattande . 
    Ja han drar dom upp under sig. Ibland ser det ut som att han är på väg upp på sitt huvud.... Ja ibland ligger Melwin och "hoppar" på magen som en säl för att han vill iväg =) .... Detsamma föresten =) 
    Hihi...
    Dedär me att dem liknar en liten säl känner jag så väl igen...Typ gungar på magenTungan ute
    Vår lilleman har även sina armar bakåt så det ser ut som han skulle flyga iväg som stålmannen *haha*

Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-02-27 19:51:52 följande:
    Haha ja. Vår tar också bak armarna Flört. Men han kan ju backa och snurra i cirklar.... och som sagt tar han benen under sig och han lyfter bröstet från golvet, men han kommer inte så långt Skrattande. Dom är för söta dom små liven!. Hur gammal är eran nu igen?
    Hihi...där ser man Tungan ute De e så söta de små liven...älskade gullungar Hjärta

Han är 6½ månad nu, född 19 augusti. Och er lille busunge?
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-03-01 16:53:11 följande:
    Måste bara fråga om det är någon som har fått typ svullen mage efter graviditeten? Började träna för ett tag sedan men magen sväller. Sen undrar jag om det är vanligt att känna bubblande i magen? Jag kanske bara är löjlig men jag är så otroligt rädd för att bli gravid igen och vi har skydd men man kan inte lita på dom till 100% .... Är jag bara nojjig? Jag kan bryta ihop för ett barn till finns det inte en tanke på. Kan det vara magmusklerna som drar ihop sig (bubblandet) och gör så att magen svullnar?
    Min mage svullnade oxå någon månad efter att jag fått lilleman, kunde ju tro man vart gravid...är dock lesbisk så kan ju inte "bara" bli gravid sådär Tungan ute Men tror att om ens magmuskler fått lite mer "skador" efter graviditeten så kan dem med fel träning bli "buktande" (svullen mage) Därför man bla inte ska göra vanliga situp´s om jag förstått det rätt...det förvärrar nämligen istället. Sidositup´s ska dock vara ok Glad
  • Regnbågslycka

Jo jag skrev det att en svullen mage kakn bero på skadade/uttöjda magmuskler. Det kan man få efter graviditet. Men det kan nog finnas andra orsaker oxå!

• Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-03-02 12:59:13 följande:
    Regnbågslycka! FÖRLÅT jag såg inte ditt svar innan! Tack så mycket för svaret. Nää Då kan det ju inte ske någon olycka Flört. Men jag har säkert förvärrat det och bubblandet är ju säkert tarmarna. Hade ju mens i början av förra månaden så en liten sparkande bebis är inte en jätte stor risk. Har ju i och för sig haft mens länge men det var senast. Återstår väl att se nu. Mår faktiskt ganska illa men jag tror att det kan vara att jag är så orolig. 

Vet du förresten om denna tråden har bytt till någon annan? Det verkar ganska dött här. Klart att många har fullt upp med familj, men alla skrev ju så flitit här innan. 
    Ingen fara...nä det kan ju inte det Flört

Har oxå känt som dig...precis som om det skulle sparka därinne...nog bara tarmarna som spökar eller så e det "fantom"sparkar hehe Tungan ute

Du jag har ingen aning, men visst är det rätt så dött här. Men många har nog full rulle därhemma!
  • Regnbågslycka
    Perssonlund skrev 2011-03-02 13:06:02 följande:
    Okej men då lugnar jag ner mig tills jag märker om mensen kommer eller inte Skrattande. Jo dom har säkert det. Jag fick ju bland dom sista så min lille är det inte full rulle på så ett, fast det är farligt när han hamnar i sin gåstol Skrattande
    Hehe...snäll gulleunge?! Tungan ute
    Vår har det varit fart på länge länge nu...han ska alltid vara me där DET händer osv...
    På morgonen vaknar man av att han ligger i sin säng o pratar och skrattar Solig

Ja den där gåstolen så blir dem riktigt snabba, kör över fötterna på en....
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-03-03 08:01:15 följande:

Några av er har sett mig på fejjan men andra inte så jag gör en liten pres av mig sj nu, haha
    samantha heter jag å e 33 år till sommaren,mamma till 2 underbara barn å just nu ser tillvaron riktigt fin ut.
    Lilleman e sjövild..å då menar jag VILD! haha men det e roligt som attanHjärta

såå skickar jag en liten puss till er underbara som varit ett jätte stöd för mig under lång tid,å nu ser saker sååå mkt bättre ut här.
    Heeej snäckan...vilken fin bild på dig!

Tack själv för att du finns Hjärta
    Massor av kramar till dig & barnen
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-03-03 08:34:48 följande:
    Heeeej ma babe :)
    hihi tack...Skäms...tänkte att några av er har ju inte ens sett mig så en liten press vore ju på sin plats,hahaha
    ang min situation så börjar saker se mkt ljusare ut faktiskt å det känns riktigt bra,söker ny läg å lite annat som jag inte kan gå in på ser bättre ut,kan ta det via inboxen isåfall. Du är en strimma ljus i mitt liv vännen,puss å kram till dig med famHjärta
    Hello Flört

Ah jag har dock sett dig hihi Glad Vi e lia gamla du & jag...ja frugan e ju me en 78.a!
    Ja vi söker oxå för fullt, letar efter radhus med trädgård, vill ha de just för barnens skull Drömmer

Naw va du e gullig vännen, du betyder oxå mycket för mig, mer än då tror...
    Pöss & kramiz från mig & familjen till dig & dina fina barn Hjärta

• Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2011-03-03 09:00:47 följande:
    Hello Flört

Ah jag har dock sett dig hihi Glad Vi e lia gamla du & jag...ja frugan e ju me en 78.a!
    Ja vi söker oxå för fullt, letar efter radhus med trädgård, vill ha de just för barnens skull Drömmer

Naw va du e gullig vännen, du betyder oxå mycket för mig, mer än då tror...
    Pöss & kramiz från mig & familjen till dig & dina fina barn Hjärta
    "...mer än DU tror..." skulle de ju stå såklart! Flört
  • Regnbågslycka
    Oväntad skrev 2011-03-04 07:26:03 följande:
    Jag har han fortfarande i liggdelen i vagnen dels för att han ligger mer skyddad och vänd mot mig (har en urban Jungle) och dels för att han bara sover när han kommer ut.. Är aldrig vaken däri.. Förvånad
    Vi behöll oxå liggdelen pga att vi tänkte att det är mer skyddat... fram tills igår då vi bytade till sittdelen. Kan ju säga att vår pojk ÄLSKAR att få sitta upp lite mer (har det på mellanläge) ...han kan ju se mer än när han bara låg ner. O visst e han skyddad ändå och sitter mot mig/den som kör så man har uppsikt som vanligt Solig Men man tar det såklart när det passar en själv o ens barn Flört
    Somnar han så trappar vi bara ner så att han ligger! Har fullt liggläge i vår vagn!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10