Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-13 14:39:12 följande:
    Jo ambulans fungerar oxå, men då ska det va jäkligt akut om jag ska ringa dit Men om det är så att jag inte hinner få hem sambon innan jag måste åka så rådde de mig att ringa sjuktaxi, så jag la in det numret oxå

Nu ska jag skriva förlossningsplan ikväll oxå, bara det speciella jag vet iaf...
    jo aså jag ska inte ta ambulans heller, jag måste ärligt säja det att jag litar mer på mitt x körning i det läget, pga hans förflutna. han e GRYM bakom ratten. Förlossningsplan? haha dom frågade mig om jag villa ha ngn sådan, men jag sa bara-jag tar det som det kommer..hade så mkt planer med lillan å inget blev som jag tänkt mig. Däremot så frågade jag om det ämnet petidin som fam mu pratade om, å det används inte längre, tack å lov för det vill jag INTE ha. sen har jag en skiva med musik...det e typ allt :)
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-13 14:52:36 följande:
    Min BM frågade kring hur jag ville ha förlossningen och sen skrev hon ihop en förlossningsplan och läste upp för mig för att höra om jag tyckte det stämde med hur jag tänkt mig det hela. Och det gjorde det, så nu ligger den först i mina MVC-papper som ska med till förlossningen. Är inte någon lång plan, några meningar bara, men ändå lite riktlinjer så de vet hur jag tänker. Skönt att slippa skriva den själv.
    Jo min bm frågade mig med, men jag sa bara-äh jag tar det som det kommer...hahaha kan bara utgå ifrån lillan då inget blev som planerat. MEN jag ska ha min skiva, det e det enda. en mkt speciell låt för mig där...bara musik, med fåglar, havet som brusar osv...
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-08-13 14:56:46 följande:
    Inte en värk i sikteSkrikandes
    Full fräs på lilleman dock-underbart :)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-08-13 15:09:32 följande:
    Har varit ute och gått 1 timme idag, skönt väder!

Har även fått en tid till BM på måndag (BF+7) efter ett par samtal att jag tyckte 17 dagar mellan kontroll var mycket.. Ska då känna på tappen och ev. hinnsvepning samt boka in igångsättning 42+0 om jag inte föder innan dess alltså.

Ska bli skönt att kolla allt igen, något mer jag borde passa på att göra där på måndag? Kan dem se hos BM vad bebisen väger?
    Om du träffar enm läkare där som jag gjorde igår så kan dom göra ett tul på dig, det fick jag igår. va bra att du låg på å fick en tid så snart, å hoppas på hinnsvepning för dig. Förstår att det ska bli skönt å kolla igen å hoppas verkeligen du slipper igångsättning, som nu börjar bli min egen fasa....
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-08-13 15:20:18 följande:
    Tror inte dem har någon läkare där jag går tyvärr. Har ju inte varit på kontroll sen 2a augusti så det ska bli skönt att kolla om bebisen är fixerad osv..

Tänker väl mest på ju längre tiden går ju större bebis ska komma ut...?
    oj, ja det var ett tag sedan, va märkligt...men bm kan se om den e fixerad ändå, aså dom kör ner händerna i typ ljumskarna nästan å känner om den e fixerad. jo tack, jag e med orolig för detta-större bebis ju längre tiden går..å ut ska den ju, haha kommer spricka fr röva uppåt nacken....hua..
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-13 15:39:28 följande:
    Jag har typ inget speciellt heller...Men vill helst slippa EDA även denna gången..Å sen har det lite med eventuell amning att göra! det är det enda jag kommer ta upp...Vet att vissa har såååå mycket önskemål m.m. men sen att det inte alls blir som de trott ändå..Man har ju ingen aning om vad som sker...Jag kanske BARA MÅSTE ha EDA när jag väl är där, å då är det så!!
    Jo aså eda vill jag nog ha, förra gng fick jag det men dom satte den fel pga skoliosen jag har så den tog inte....
    haha NU e jag desperat, ringde mitt x å frågade han om han visste vad färdknäppen var? för både bm å läkaren sa igår att det kan funka...han blev skitsur, hahaha
    jag sa bara, men jag e TUNG. haha han svarade-det skityer jag i, å jag har inte tid att snacka med dig nu. Ring om det händer ngt....ska nog ta en promenix nu. hahahaha
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-08-13 15:44:30 följande:
    Jo aså eda vill jag nog ha, förra gng fick jag det men dom satte den fel pga skoliosen jag har så den tog inte....
    haha NU e jag desperat, ringde mitt x å frågade han om han visste vad färdknäppen var? för både bm å läkaren sa igår att det kan funka...han blev skitsur, hahaha
    jag sa bara, men jag e TUNG. haha han svarade-det skityer jag i, å jag har inte tid att snacka med dig nu. Ring om det händer ngt....ska nog ta en promenix nu. hahahaha
    Döör av skratt här, hahha shit va sur han blev :) det var väl inget att flippa ut över...hahahaha
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-13 16:22:44 följande:
    hahaha.....Han får väl "ställa upp" nu....han fixade ju in bebisen då får han ju hjälpa till med det han kan för att få ut den oxå
    hahaha jaaa det tycker jag med, men icke sa nicke :)
    lillabambi skrev 2010-08-13 16:50:02 följande:
    fått mitt provsvar och inge uvi var de :)
    kanon gumman :)
    elinnnnn skrev 2010-08-13 18:19:05 följande:
    KARIN86: stort grattis!!!!!

puchelina: men Gud så fin er lilla Viktor är, jag håller med den som påpekade dem pussvänliga kinderna, hihihi
    japp, det va jag som sa det om kinderna, haha sååå goa aså :)
    PNC skrev 2010-08-13 17:55:17 följande:
    Hej! Hoppas att ni alla haft en lika härlig dag som jag idag! Lämnade dottern på dagis och åkte sedan iväg och fick en superskön och mycket välbehövlig ansiktsbehandling hos en ex- kollega. Underbart, och nu är jag len som en babystjärt och har fått fixat brynen! Efter behandlingen hade jag en lunchdejt på stan med min man vilket aldrig händer så det kändes mycket lyxigt! Nu blir det fredagsmys med tacos och sedan popcorn. Dock inga bebisar i sikte... Hoppas på att bebis kommer innan helgen är slut.
    Åh låter som en underbar dag ju :) va härligt å bli lite ompysslad....hm sist jag fick massage var strax innan jag blev gravid, jag e ju sj massageterapeut så jag har ju behandlat mitt x under LÅÅÅNG tid så han ville ge ngt till mig å köpte en behandling strax innan jag blev med barn,en kinesisk...gjorde ont man shit va skönt ändå..:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-13 18:17:07 följande:
    Det känns faktiskt inte likadant att vara på andra sidan av BF. Nu tar man ju dag för dag, innan när man var innan BF så var det ju "mer spännande" då man kände man kunde föda närsom =) ja, lite svårt att förklara men jag är grymt glad över att jag inte känner mig lika stressad. fast kanske beror det på att jag haft en så bra dag idag, med mycket smärta hahhaha
    hahahaha med mkt smärta, UNDERBART :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10