Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Medusan skrev 2010-08-14 12:40:10 följande:
    Pregga

Jo enbart svullna fötter behöver inte alls betyda att man har HF på gång, men det är extra viktigt att hålla koll om svullnaden är väldigt kraftigt och dessutom inte går ner på natten och man känner av andra symptom.
    Jo sen så e det ju så att e det varmt vilket det varit så svullnar man ju oavsett om man e gravid eller inte, å varmt har det varit...:)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-08-14 12:45:17 följande:

Malinski: Jag vet som sagt de är stoooora!

PNC: De gör inte ont så det går bra men de är inte söta!

Pregga: hahaha vi säger så... söta visst.. hahaha...

Medusan: Jag har lågt blodtryck och urinet ser bra ut. Tack för omtanken men allt har sett bra ut hittills.

Jo men dom e söta :)
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-08-14 13:57:23 följande:
    Jo det är inte det att magen e för liten utan snarare det att den inte vuxit något under de senaste tre gångerna jag varit där, därför vill de kolla att näringstillförseln är bra. men jag tror då inte bebben är för liten, magen är ju stor som tusan :)
    fast så e det ju i perioder, min mage har ju knappast krympt, haha utan den ligger väldigt djupt ner nu..å din bebis har garanterat inte heller krympt, så det kommer gå såå bra ska du se :)
  • Bubbis10

Ang det här med magens stl så växte jag mkt fort å fick gravid mage direkt, sen stannade det upp ett ganska så bra tag...tyckte iallafall jag...å sen small det på å nu tycker jag den ligger såå lågt ner att den nästan ser liten ut...men det e ju olika beroende på hur bebis ligger åxå :)

• Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-08-14 14:09:58 följande:

Så..hemma från KK Malmö..LÅNG väntetid för koll av vattenavgång....! En timme efter min bokade tid fick jag ett rum! Dem bad också om ursäkt och sade att dem hade mycket att göra.

Ingen vattenavgång iallafall..hon visste inte alls va de var..kunde vara lite vatten men som slutat att rinna? sa hon till sist men ska vänta och se om det rinner mera. Hade ju inte kommit något alls sedan inatt.

Hade massa småvärkar och sammandragningar när dem gjorde CTG eller vad det kallas, men skulle avvakta hemma tillsvidare för att se om värkarna blev mera.

Nu när jag kom hem kände jag att det rann ut något i trosan och det var blött på pappret när jag tittade. Alltså, blir inte klok på detta =)

Kan vara bebis som trycker på urinblåsan, då kan man läcka så utan att det e vattenavgång...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-14 14:49:15 följande:

Carohl

Jösses vilka svullna fötter hehe du och pregga har ju samma söta fötter hihi...

haha va?? mina ser ut som miss piggy :)
  • Bubbis10

får en känsla av att Familjen Mu har ngt på G ?!...*hoppas* hihi

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-08-14 17:29:50 följande:
    Vattnet luktar lite speciellt... men inte alla ggr kanske?
    Jo vattnet luktar speciellt gör det, dom brukar tom lukta på bindan när man kommer in för att se om det e fostervatten...

Nu har min visdomstand bestämt sig för att göra lite ont med, den e bara uppe halv vägs...å nu när jag käkade kex så fick jag ont Rynkar på näsan Å inte en värk i sikte....
  • Bubbis10

Knivhugg i muttan å ha det bra, trallalllaallll lalalaaaa

• Bubbis10
    PNC skrev 2010-08-14 18:46:12 följande:
    Jag har då aldrig hört talas om det där med fint väder och TV! Har ni klagat? Angående fostervatten så luktar det speciellt. När jag kom in förra gången. För 3 år sedan ville BM lukta på bindan. Vissa jämför med saltvatten, andra med sperma... Jag minns inte om jag ska vara ärlig!
    haha jpp, kan visst lukta som sperma ;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10