Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-25 18:48:34 följande:
    min slemmis går i småbitar bara som slembitar/trådar i flytningen. precis som vid tidigare graviditeter.
    fast den kan ju återskapas om det är för tidigt..

förvärkarna gör inte tillräckligt ont för att jag ska tro på att det är igång på riktigt.
    men tillräckligt starka för att jag ska tro att det är nånting som händer iallafall. men vad vet jag inte riktigt :S
    sen kommer dem ju inte regelbundet alls över huvudtaget så det är säkert bara nån förberedelse grejs.
    jag fick 2 förvärkar imorse och 1 för nån timme sen. molande värk har jag haft hela dagen idag + att jag mår konstigt typ illamående och mina kinder är röda precis som om jag har feber fast det har jag inte... känner mig stressad på insidan på nåt konstigt sätt... helt omöjligt att förklara hahaha

ang bb väskan, jo jag har ju skjutit fram det.. men nu ikväll kändes det "rätt" att iallafall börja packa den.
    Okej samma för mig. Min slemklump släpper och ahr sett det då och då så man nästan kan dra ut en sträng. Äckligt värre,

Men vad är skillnaden på sd/förvärkar?

Ibland har jag som mensvärk och ibland känns det mera och dessutom så är magen hård som sten.
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-25 19:37:28 följande:
    skillnaden mellan en sammandragning och en förvärk är att dem känns på samma sätt egentligen, alltså att magen blir hård, fast sammandragningar gör inte ont men det gör däremot en förvärk. så har jag iallafall fått lära mig skillnaden (från BM)

som strängar haha ja samma här... för andra kommer det ju som en klump och kanske tom lite blod i, men så har det aldrig varit för mig... så det är ju lite olika, kul att vi har samma utseende på slemmisarna :P
    Haha javist

Jag har alltid kunnat "dra" ut mina snor,slem liknande slemmisar.
    Varigt olika i färgerna. Med tösen var den fasen grådassig och med sonen orange/vit/äggviteaktig och nu e den vit/äggviteaktig.
    Snubbigt värre men ändå kul när man ser den lossar.

Glömmer aldrig första gången då den släpte med min dotter hihi. Jag stod naken och skulle in och tvätta av mig och fick en jäkla nysattack och den "sköts" ut och dinglade som en jäkla sträng där nere och mannen stod och asgarvade och frågade om jag skulle ha den dinglande där vilket jag ej såg haha.
    Pinsamt var det iaf.
  • Nallepuhmamma

Men tjejer varför får man (IAf jag som idag iaf) som värsta sd/förvärkarna) när jag bara reser mig upp,står upp eller går lite smått?
    Att sitta ner går bra  och är då "bara" som mensvärk men när jag reser mig,går eller står så känns det betydligt mera.

• Nallepuhmamma
    PREGGA:

Berätta nu gumman hur det gått!!!!
  • Nallepuhmamma

Igår satt jag med hemska sd och förvärkar som gjorde ont och kom ofta.
    Just nu är det lungt iaf.

Dessa förvärkarna är ju jobbiga och gör ont...

Hur får ni tjejer era dagar att gå frammåt fortare?
    Tycker dagarna går så sakta fram

Tänkte ta med ungarna och man in i bilen idag och gå på djurparken en runda idag så man kommer ut och rör på allt extra fläsk man lagt på sig

Har fasen klämt på mig 12,3 kg extra kg änsålänge

Kram på er sötnosar. Hoppas era dagar blir bra.

Och eliin var det din kille som skulle komma idag????

• Nallepuhmamma

Fan att man skall gå och behöva vänta på provsvar och vara rädd

• Nallepuhmamma

Snackar ni om idioterna som tar andras bilder och skirver sjuka saker???

Finns fan folk till allt.

Hoppas ni gullegrisar har haft en bra dag idag.
    Har själv varigt på Djurparken idag och kämpat med en tung jävla skrinda man lånade där. jag och mannen fick kämpa som stuckna grisar.
    Aldrig mer vi lånar en sån j*vla kärra, utan nästa gång blir det vanlig vagn.
    Va på toa då vi kom hem med och fick massa kladd på pappret när man torkade sig.
    Mysigt värre..NOT...

• Nallepuhmamma
    Här tjejer kan ni kika på om ni vill sätta igång allt Värt att prova iaf

">

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-26 19:48:02 följande:
    Flickor..

det påverkar väl inte bebis om man blir upprörd va? att den mår dåligt eller drar igång Fl?
    jag blev riktigt sne innan å då slog lilleman volter, fast det kanske han hade gjort ändå....?
    Pregga sötnos du behöver inte vara orolig. Din pojk hade säkerligen gjort de samma oavsätt om du varigt upprörd eller ej.

Du och jag måste försöka lugna ner våra hispiga nerver
  • Nallepuhmamma

Jo jag får sd av hallonbladsteet jag med.

Hur många koppar dricker du???

Jag dricker 2 STORA koppar som är som 4 st vanliga muggar.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10