Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-09-27 11:15:06 följande:
    Hej på er! Är inte så aktiv här sen noah kom, har inte tid helt enkelt. Men nu har vi köpt en bärsjal, vilken fantastisk grej! Har använt babybjörn innan och den har funkat bra men detta är ännu bättre, inte minst att använda inomhus. Nu ligger han o sussar sött i sjalen medan jag kan fixa o dona och sitta vid datorn.

Pregga det låter som du har det mkt tufft nu, styrkekramar till dig. Jo noah äter mer än varannan timme för det mesta. När han är vaken vill han typ äta hela tiden. På förnatten går det som tur är lite längre innan han vill äta. inatt var nog rekord då han inte vaknade förrän 04. men då hade å andra sidan hela dan varit tuff med mkt skrik.

Vi har en hel del problem med skrik och magknip. På kvällarna är det ibland så att han gallskriker så fort han inte är vid tutten och han äter ofta helt vilt och sliter och drar i bröstvårtan. Vi ger honom minifom och jag äter helt mjölkfritt sen en vecka. tycker inget av det hjälpt direkt. funderar på sempers magdroppar, nån som testat dem?Eller fisventil?    
    Va skönt att höra ngn mer som beskriver sin situation exakt så som jag har det, inte för att jag vill att du ska ha det så utan för att du vet exakt vad jag menar. det e exakt så här med, e han vaken så vill han ligga stand by vid tutten, annars blir han jätteledsen, det e varannan timme å sen hela tiden vissa stunder.....ingen magknip dock, men han blir tröstlös utan tutten . vaknar åxå vid 04.00 å e PIGG! han kan åxå ta tag i bröstvårtan, dra huvudet bakåt å ruskar å blir rasande för att den där goa tutten inte följer med av. tack för kramen...d-samma, kram tillbax
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-09-27 21:11:09 följande:
    usch vad det låter jobbigt! Du är duktig som orkar kämpa med amningen i uppförsbacke!
    Tack gumman, det e SKITJOBBIGT vissa stunder då man vet-ja nu ska jag lägga till han å jag kan vara glad om jag inte börjar gråta av smärta. Men jag hoppas på att tutten ska härdas...gärna snarast...amningen ejätteviktig för mig annars så hade jag lagt ner den helt nu...
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-28 12:09:18 följande:
    Nu gör det inte ont längre,inte mer än när det just trycker på. Då svider det lite grann,men det svider till på ett konstigt sätt och det är samma känsla som när jag blev svullen. Svullnaden håller på att gå ner så jag tror att det är det. Men jag ska kolla det iallafall.

Läste om ammningen. Jag fick så och hade sjukt ont,jag grät så fort han skulle äta,men jag gav mig inte och till slut blev brösten bra och nu ammar jag smärtfritt.
    jo jag ger inte upp kan jag säja, ska amma han tills han e 1 år iallafall om jag har mjölk så länge :)
    var på bvc idag å dom sa att han e en mönsterbebis, riktigt A barn, hihi men det e såååklart han e ju min :)
    Mandy86 skrev 2010-09-28 17:49:22 följande:
    har inte läst tillbaka i tråden, men någon mer vars bebis fått ögoninflammation? ska man behandla med mer än ljummet vatten och avvakta?
    Koksalt e faktiskt jättebra för det, driver ut skiten åxå...
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-09-28 21:51:34 följande:
    Pregga: Jag böörjade tänka på dig idag när jag satt och ammade, kan det vara så att han har lite fel sugteknik tänktte bara när en bit lossnar och så.
    Hur mycket har han i munnen av bröstet?
    Vårtan bara eller vårtgården också?
    tack för tanken, ja det har slagit mig åxå..har han fel tag med munnen tro? jag tycker att han tar lite mer än själva bröstvårtan men ibland så e det nog bara den å knappt ngt av vårtgården, hm ska försöka klämma ihop bröstet lite så han får in lite mer så fort det bara läkt lite..har amningsnapp nu ett par dagar...
    elinnnnn skrev 2010-09-29 04:22:51 följande:
    pregga: ja just det, mina barn har haft så förut också och som sagt var det för att dem har sugit blod från såriga bröstvårtor, men mina bröstvårtor blöder inte längre och jag ammar smärtfritt, skönt.. men jag relaterade det till att jag faktiskt hade magont för ca en vecka sen, mina rapar luktade typ ruttet ägg blääää
    lillan hade grönbrunt bajs i två dagar sen vart vi tillbaks till det gula igen :D
    jo men exakt, nu har jag använt amningsnapp sen igår morse å hans bajs e senapsgult igen, hihi lycka e det :) pustar ut här...kanske du hade ätit ngt annorlunda..?

Måste för övrigt säja det att jag använder minifom till lilleman å han har inget ont i magen å fiser på rejält, haha han tom ligger på rygg å släpper en rap emellanåt :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-09-29 19:52:32 följande:
    Min lilla tjej ska bara äta helatiden om det går två timmar emellan så är det rekord.
    Är jag den ende som har så?   Som tur är harman inga sår. Har inte haft det ngn gång. Är det onormalt?

Napp vågar jag inte använda. Hon har inga magknip längre tack vare den. Hon sög i sig luft hela tiden...
    Du e INTE ensam, jag tror dock inte dom äter sig mätta direkt utan ligger å suttar å gosar me den där gosiga tutten som luktar mamma å mat..tar sig en slurk ibland men äter sig inte mätta...utan gosar, man får nog "väcka" dom...så dom börjar äta igen då man märker att dióm bara suttar.. hon kan åxå vara i en växar period.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-30 08:11:54 följande:
    Pregga skrev 2010-09-29 15:28:37 följande:
    tack för tanken, ja det har slagit mig åxå..har han fel tag med munnen tro? jag tycker att han tar lite mer än själva bröstvårtan men ibland så e det nog bara den å knappt ngt av vårtgården, hm ska försöka klämma ihop bröstet lite så han får in lite mer så fort det bara läkt lite..har amningsnapp nu ett par dagar...

jo men exakt, nu har jag använt amningsnapp sen igår morse å hans bajs e senapsgult igen, hihi lycka e det :) pustar ut här...kanske du hade ätit ngt annorlunda..?

Måste för övrigt säja det att jag använder minifom till lilleman å han har inget ont i magen å fiser på rejält, haha han tom ligger på rygg å släpper en rap emellanåt :)
    ang bajset,så har jag nog varit lite magsjuk och kanske har lillan fått i sig samma bakterier.... jag har haft jätteont i magen och rättså lös i magen och rapat typ ägg och lillan bajsade som sagt grönbrunt i 2 dagar under den veckan men sen som vanligt igen, jag tror att det har nåt samband.
    ok, men euw..haha hoppas ni båda e bättre nu ;)
    elinnnnn skrev 2010-09-30 08:13:33 följande:
    någon mer som varit på efterkontroll ännu?
    Jag ska boka tid tills nästa vecka, är iofs inte mer än drygt 5 veckor sen förlossning men min BM sa att man kunde ta efterkontrollen när man ville. och eftersom jag varken blöder eller har massa flytningar (inte mer än vanligt iaf) ska jag göra det nu så har jag det gjort innan jag reser hem =)
    nopp men ska dit den 13 de tror jag det var eller nåt sånt..bra att du gör det innan du reser, min bm sa att man brukar göra det efter 6-8 veckor efter bf....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-30 22:21:07 följande:
    jorå det är mycket bättre nu, tack och lov :)

ja man brukar göra det 6-8 veckor efter förlossningen, men jag mejlade min BM och frågade om man kunde göra det innan och då sa hon att klart man kan det om man vill, förutsatt att man inte blöder eller har jättemycket sår flytningar fortfarande.
    och min dotter blir ju 6 veckor nu på söndag, om ett par dagar alltså, så nästa vecka då jag kommer göra efterkontrollen ligger ju mellan 6-8 veckor :D
    Va skönt gumman att ni mår bättre :)
    jag har haft en fantastisk natt å tror jag upptäckt ngt, jag har haft lilleman sovandes hos mig i min säng sen han född blev å jag har fått amma varje timma typ...inatt sov han i sin egen säng å vaknade var 3dje timma för att äta. :)
    tror nu att när han sovit jämte mig så har väl jag osat mat, jag e så glad :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-01 11:27:16 följande:
    Pregga skrev 2010-10-01 07:29:14 följande:
    Va skönt gumman att ni mår bättre :)
    jag har haft en fantastisk natt å tror jag upptäckt ngt, jag har haft lilleman sovandes hos mig i min säng sen han född blev å jag har fått amma varje timma typ...inatt sov han i sin egen säng å vaknade var 3dje timma för att äta. :)
    tror nu att när han sovit jämte mig så har väl jag osat mat, jag e så glad :)
    kan vara så :) kan också vara att han är lättstörd så du kanske väcker honom när ni sover tillsammans. Jag och lillan sover också tillsammans nuförtiden men hon sover (oftast) som en stork :D
    skönt med längre uppehåll mellan amningarna. min lilla åt kl.20 igår kväll och vaknade vid 3 för att äta.
    det är lite för långt emellan känns det som , men hon är ju glad och hon äter desto oftare på förmiddagen men jag ska ta upp det med BVC idag så jag inte gör "fel". Men går hon upp bra i vikt och följer sin kurva så får hon nog sova och äta som hon vill =)
    jo kanske det, tror det var carohl som sa det med..han kanske störs av att jag rör på mig osv. ska se inatt igen om det blir lika bra när han ligger i sin egen säng-HOPPAS! ja aså nu har jag fått amma hela dan ist, haha men men hellre på dan än natten. han har bajjat 7 gng på 1 timme nu, så mat får han i sig..hahaha MATVRAK!
    men sålänge din lilla går upp å följer sin egen kurva så e det ju jättebra :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-02 01:34:37 följande:
    pregga: hoppas ni sover gott utan massa amning =)
    jaa vi sover såå bra nu, hihi så fort han började sova i sin egen säng så sover han jättebra å äter bara var 3dje timma på natten-helt otroligt! men jag använder fortfarande amningsnapp..fram tills igår då jag kände att en ny knöl var på väg i samma bröst som tidigare, så jag lät han äta utan då det blir ett kraftigare sug..bröstet släppte men lilleman har nog fått i sig blod igen så nu ammas det enbart med napp. han bajjade mörkt brunt idag igen med svarta prickar i, å lite rosa i spyan. skit aså.....måste vara att han får i sig blod fr mitt såriga bröst, som sagt nu ammas det bara med napp i fortsättningen så får jag hålla efter bröstet med värme å pump.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-03 21:38:28 följande:
    påBVC sa dem att så länge barnen följer sin kurva så ska man INTE väcka dem särskilt inte på natten, det är ju då man ska sova :D
    Pregga skrev 2010-10-03 13:52:33 följande:
    jaa vi sover såå bra nu, hihi så fort han började sova i sin egen säng så sover han jättebra å äter bara var 3dje timma på natten-helt otroligt! men jag använder fortfarande amningsnapp..fram tills igår då jag kände att en ny knöl var på väg i samma bröst som tidigare, så jag lät han äta utan då det blir ett kraftigare sug..bröstet släppte men lilleman har nog fått i sig blod igen så nu ammas det enbart med napp. han bajjade mörkt brunt idag igen med svarta prickar i, å lite rosa i spyan. skit aså.....måste vara att han får i sig blod fr mitt såriga bröst, som sagt nu ammas det bara med napp i fortsättningen så får jag hålla efter bröstet med värme å pump.
    vad skönt för er!
    hoppas det löser sig och att du kan slippa amningsnappen, jag har också använt det en gång med mitt första barn tror jag, och ja det är lättare att få mjölkstockning då och lättare att mjölken sinar. men som sagt se till att han tömmer bröstet ordentligt annars pumpa ur.
    som jag sa då, att man inte ska väcka dom....jaja
    jo jag vet att amningsnapp inte e bra men jag pumpar åxå så jag håller igång det å han får i sig blod så jag måste...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10