Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-09-18 13:09:33 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Nallepuhmamma: GRATTIS till sessan Å skåååål tamejtusan Skål

Lillskruttet: Jag håller med dig om det att SLV borde ju kollat upp allt kring amning och alkohol innan de ger sådana restriktioner (stavas det så?).... Så länge det känns ok för dig så ser jag inget "konstigt" i det...Har fler vänner som "unnat" sig ett glas vin någongång ibland..Nu tror jag ju inte du dricker 1-2glas i veckan heller Utan tar man ett glas IBLAND så tycker jag det är ok..

men det är ju tur att alla väljer själva
    ja håller med, det e tur att vi alla e olika. personlöigen så anser jag att man har andra problem om man inte kan avstå för sitt barns välmåendes skull. Men det e jag det å den åsikten får stå för mig.
    jag kunde inte ens dricka 1 glas vanlig mjölk utan att lilleman fick ont i magen så att det inte skulle gå över tar jag för rent skitsnack. å detta ämne e ju diskuterat så otroligt mkt å ändras hela tiden, imon kan det lika gärna låta som att det e farligt.
  • Bubbis10

Denna köptes idag :) jag e såå nöjd , hihi sen köptes ny skötväska å lite annat. bla vinter tossor.
    nu planeras dop för fullt här,gästlista,bordsplacering,mat osv..åh va kul :)
  • Bubbis10

Nu ska jag lägga ut den andre skötväskan på tradera. I hate it!!!
    en svart hård väska fr babyproffsen...aså jag e så nöjd med min nya enkla...:)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-18 21:47:18 följande:
    pregga: fin dopklänning du köpt
    Tack så mkt, jag e jättenöjd..har just suttit å skrivit ner gästlista,mat,dekor osv..:)
    har bokat hela prästgården till efteråt :) Gumman, min lilleman gör exakt likadant som din lille sessa, spänner sig å har ont...det skär ju i mammahjärtat på en. skulle hellre ta hans smärta många gng om.
    Men jag tror att minifoamen hjälper eller så var det maten jag käkat för jag tycker han e lite piggare nu.
    Käkade ju thaimat å visste inte att kryddstark mat går över. så den gör jag inte om....
  • Bubbis10

hahaha jag sitter med i en tråd ang amning som för mig e jätteviktigt men har varit väldigt kämpigt emellanåt,mjölkstockning,såriga bröst...till å med en bit som lossnat på mig så jag blött, å det har varit tårar, men jag kämpar på för som sagt för mig e amning jätteviktigt så en jättego tjej på den andra tråden la in en bild så jag fick mig ett gott skratt, tänkte att jag lägger in den så ni åxå kan få ett gött skratt :)

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-09-19 12:34:19 följande:
    Min lilla pojk.. Borde vara sist av alla va? Tungan ute Kom i fredags efter andra igångsättningen.. Onsdagens igångsättning tog inte alls.

Så på dag +18.. Sinnessjukt att man kan få gå så länge.. doh..

Jag har inte förlorat så mycket blod men hade väldigt lågt blodvärde innan och det gör mig såå trött.. Ska kolla hb i morgon på återbesöket. Bebisen var inte så liten som de trodde.. Han vägde 4110g och var 52 cm lång..

Så nu ammar, vilar, ammar jag och är rätt off.. Grät igår för hormonerna misstänker jag. Så typiskt jag ska ju vara lycklig nu...
    ÅÅHHH Grattis, änteligen :) nu har la alla fått sina bebisar?
    Skåååål ta mig tusan SkålSkål
    elinnnnn skrev 2010-09-19 01:37:02 följande:
    haha
    men jag fattar inte hur man kan amma med barnet uppe på en?? min lilla skulle ju drunkna i mina bröst isåfall, likadant ifall jag "står" på alla 4 och ammar henne..

Förresten är det bara jag som inte följer amningspositionen som rekommenderas? alltså bebis jättenära kroppen... min lilla sessa accepterar inte att jag håller henne så tätt intill, hon trycker ifrån med sina händer och sen så drunknar ju hon i mitt bröst som sagt, särskilt då det blir mjukare och mjukare ju mer hon äter och det bara "väller" över och täpper till näsborrarna
    haha tro mig, efter min mjölkstockning så skulle det lika gärna kunnat vara jag på bilden, hahaha min lille drunknar åxå i mina bröst å mjölken sprutar så kraftigt att jag får pumpa lite innan jag lägger till honom...han gillar dock å ligga riktigt nära men alla bebisar e olika gumman å det som funkar för er e ju helt rätt för just er 2 :)

Carohl-tack så mkt :) jag e mkt nöjd med en..hihihi
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-19 09:07:14 följande:
    Hur vet man att man fått mjölkstockning?
    Bara feber eller vad?
    Jag har nu fått börja pumpa som en galning här för brösten är STORA,ömma till en förbannelse så man tror man ska skrika rakt ut när man ammar med såriga bröstvårtor som jag smörjer efter varje gång.
    Dom är även skitspända.

Jag känner mig halvdassig (Hängig och som NÅTT lurar i kroppen men inte brytit ut riktigt. Får ta alvedon.
    Har kollat tempen också men har ingen feber iaf.

Dessutom kan foglossningen och det sitta kvar sådär efter man fött barnet redan?
    Har ont i ryggen/svanken och det känsn mört.
    Man får även som knutar i bröstet, tror jag e på god väg att få en ny mjölkstockning på ena bröstet då jag hittade 2 nya knölar idag å har ont, man brukar få ganska så¨hög feber åxå. MEN det du känner tror jag e INNAN din kropp reglerar hur mkt mjölk du ska ha-efterfrågan,tillgång typ. så jag troir det e lite tidigt för dig att få just mjölkstockning. det e nog så att dom e sprängfyllda nu, var mina åxå i början...eller ja, det e dom fortfarande..hahahahaha
  • Bubbis10

Idag e min son 1 månad gammal å det ska firas med tårta Skål
    jisses, känns som om jag kom hem med han igår, va fort det gått...mitt Hjärta

• Bubbis10

Min lilleman hade INTE kolik som jag trodde, efter att ha kört uteslutningsmetoden så hittade vi boven som vi trott varit ngt bra..NAPPEN! nu åker den ut.

han har ju sugit i sig luft via den...grrr aldrig mer napp!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10