Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

såå har man vart på posten å sen willys, å coop...å just inne på coop så inser lilleman att han e akut hungrig trots att han åt strax innan vi gick, han vaknade mellan vårt hem å copp i vagnen å blev riktigt arg, när det kommer till maten så har han nada tålamod, så det blev att amma mitt inne på coop, hahaha va gör man aså....jisses...nöjd blev han iallafall mitt Hjärta

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-07 19:32:56 följande:
    åh härligt! vad roligt att höra att mitt tips hjälper :) och grattis till att ha ammat utan amningsnappen och ingen smärta :)
    härligt!

läste det andra också och jag hoppas du snart hittar din nya identitet för du kan inte gå tillbaks till något gammalt. nu är du 2 barnsmamma med massa erfarenheter, lär av dem och finn din styrka. massa kramar
    jo det känns så bra nu me amningen så jag hoppas det håller i sig ...
    jo, min mamma grät i tel igår å sa-samantha, kom tillbax..jag saknar dig, var e du? DET var jobbigt att höra...hon sa-du som alltid haft skinn på näsan, alltid vart så stark..e nu osäker å har inget sjförtroende kvar, han knäcker ju dig....behöver jag säja att hon skyr han som pesten, men jag ska försöka hitta tillbax till mig sj igen å snarast...
    ja nu e jag 2 barns mor, helt otroligt å jag vet hur välsignad jag är...kramar tillbax..
  • Bubbis10

Detta med koksaltlösning, jag använder ju renässans näsdroppar till lilleman, å det råkade komma en droppe i ögat på stackarn, men då det bara e vatten så kan jag inte tänka mig att det skulle vara ngn fara? man använder väl det om man får en vagel med?

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-10-08 21:31:24 följande:
    Du får ta en dag itaget. Att få upp ett sjävlförtroende är inte lätt. Men DU har två fantastiska barn!!
    Njut och krama dem hur mkt som helst! Du är en fantastisk mamma! Som orkar så mkt med sina barn.

Nu har lilla Emma somnat så nu så myser jag med mina stora tjejer.

Kram på er!
    tack vännen va söt du e Hjärta idag känns allt så mkt bättre å du har helt rätt, jag har 2 underbara barn som skiner upp min vardag med såå mkt skratt :) lilleman har upptäckt sin röst nu, haha å det e såå spännandeGlad
    kramar
    Catsa skrev 2010-10-08 22:08:30 följande:
    Hejsan tjejer! :)
    Hoppas att allt är bra med er och era små bebbar :)

Tiden går så otroligt fort och Nellie är redan över två månader.
    Jag måste fråga er, hur mycket sover era bebbar?
    För Nellie kan det där med att sova, hon somnar mellan 19-21 och sover till mellan 8-10 på morgon, äter 3ggr under den tiden. Sen sover hon ganska mycket på dagarna också, är vaken mellan 10-12 och sen vid (16)17-tills kvällen. och när hon sover på dagen så går det inte att sova någon annanstans än på mamma. Pappa duger (oftast) inte alls. Fler som har mammiga bebbar? Gnällperioder på dagarna har hon också, då inget duger.
    Men trots det så är hon det bästa jag har, tro inget annat <3 :)
    Är bara nyfiken på hur ni andra har det med tider för sömn och gnällighet. :)

Kramkram
    Svarade dig inatt men det gick inte, så nu försöker jag igen.
    Min lilleman e mkt vaken måste jag säja, aså för det mesta fr 09.00-ca 21.00 MEN han sover så otroligt mkt bättre på nätterna nu sen han började sova i sin egen säng, antar att det inte osar mat där..hahaha han kan somna typ 20 min på dan ngn gng ibland men han e vaken mktm igår dock så hade han en sovdag vilket inte tillhör vanligheterna men då han e så glad å skrattar hela tiden så e det bara underbart. lyckades filma honom på mob igår när han skrattar, hihi å nu har han upptäckt sin röst åxå å det e ju såå spännande. Vi slutade ju med nappen ett tag tills jag insåg att han HAR ett sugbehov å så fort nappen försvann så började han tutta på mig i timmar igen, så jag matar han så jag vet säkert att han e mätt, vill han sen ha nappen så får han det å inga gaser då jag rapar honom efter varje måltid så nu fluter allt på bra, han har faktiskt inga gnällperioder, tack å lov...klart man e glad för sitt mirakel oavsett :)
    kram
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-10-09 13:11:05 följande:

här är min älskling för dom som inte sett han ;)
    har sett han men måste säja det ändå-sötnos!!!!!!!!!!
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-10-09 13:29:36 följande:
    Tack sötaste PREGGA!!!{#emotions_dlg.flower}
    hur är4 de me dej?
    Hihi så lite, han e såå gullig :)Hjärta med mig e allt bra ,jättebra faktiskt:) sj gumman ?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-10-09 13:41:26 följande:
    de är okej! känner mig otroligt ensam bara!Rynkar på näsan
    oj? vad e det nu gumman?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-10-09 13:54:48 följande:
    Känns som alla bara försvunnit! Självklart har jag mion sambo men han jobbar mycket (5skift) och sen har han fotboll... Blir inte för mycket familjetid... men snart är fotbollen slut..*phuu*
    Men mina "vänner" är bara borta ingen som hör av sig, här sitter man hemma med två barn går ut o leker och umgås med min fyra åring men vännerna då...
    No shit sherlock, aså jag upplever samma sak, även personnlund sa samma sak på Fb, tror det va hon iallafall...å även bizzie tror jag..om jag inte minns helt galet nu. aså min bästa väninna sen 10 år sa till mig att vi har nog inte så mkt gemensamt längre, eh ok-STICK Å BRINN! var inte vänskapen mer än så, ja då var det väl ingen vän heller å därmed ingen förlust. men visst lyser ens vänner med sin frånvaro nu när man fått en liten, men helt ärligt så skiter jag i det för det finns de som e kvar åxå å det e ju just det-vänner:) även om dom just nu känns väldigt få, när jag hade dottern så hörde dom av sig jämt för hon e ju stor å hyfsat självgående, jag kunde följa med på fest eller ut om det ville sig....men gumman, vi har ju fått världens skatt, å ingen av oss hade viljat byta ut det emot ngt annat:) men jag förstår dig absolut...du får helt enkelt flytta hit så tar vi en sväng med våra prinsar i slottskogen å fikar :)
  • Bubbis10

Nu ska jag åka till BB å lämna tillbax bröstpumpen som e svindyr, 18 kr om dan..ska köpa den på apoteket ist, mkt billigare å min egen. haha lustigt, just DEN e det enda jag har kvar fr dottern typ, men den vill jag inte använda efter snart 12 år, hahaha

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-10-09 22:05:09 följande:

Passar på att slänga in en bild på min lilla prinsessa
    ÅÅhh vilken liten snutta, å lik sin mamma e hon ;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10