sofie och laura skrev 2011-01-30 15:23:16 följande:
Hur är era bebisar i utvecklingen? Vet dock att man inte ska jämnföra men jag e välldans orolig för att lilla Alvin inte orkar stödja sina ben mot mina knän han drar upp sig som en groda?
Undrar om det är ngt fel??
Kan det vara det?
Han stödjer lite men inte alls mkt
Hey gumman!
här e hönan nr 2, haha aså som jag messade dig så står min lille stadigt på benen å även hoppar lite,MEN alla barn är olika. Tycker inte du ska oroa dig å jag tycker personligen inte att man ska stressa fram ngt utan låta dom ta det i sin takt. Min systers svägerskas dotter är 18 månader å vill inte gå, hon kan men vill inte utan föredrar att krypa. Jag tror absolut inte att det är ngt fel. Se på min, han e stark i benen men vägrar riktig mat utan vill bara tutta medans alvin äter som attan, barn är olika så det behöver du inte oroa dig för, han vill nog bara inte helt enkelt.
ELINNNN- åh va roligt att hon kan sitta utan stöd, hehe grattis till det. Man blir varm i hjärtat av å få höra hur era små utvecklas...tänk att vi har följt varandra sedan +et på stickan typ..helt fantastiskt å roligt:)
jag ammar i stort sett hela tiden då min lille avskyr mat, haha men jag har börjat ge en tesked om dagen å det funkar men tutten e bäst. Ang amning när dom får tänder så har du helt rätt, min väninna tog bort tutten varje gng hennes lille bet henne å till slut så fattade bebis å slutade upp.
Malten skrev 2011-01-31 16:11:39 följande:
noah har just börjat ta sig runt på mage, han typ roterar runt och kan hasa sig fram lite. han kan dra sig upp till stående om man håller lätt i honom. rulla runt gör han lätt. han kan däremot inte sitta utan stöd, han faller åt sidan. han är 5 1/2 månad
noah har 2 tänder i underkäken. han kan bitas hårt om man håller fram fingret, men att amma funkar forfarande bra. vi kör med lite smakisar o gröt, men amnngen står nog för 90% fortf.
samma här, lilleman tar sig framåt...typ kryper redan...men det e inte alltid som armarna hinner med,han sitter dock inte utan stöd riktigt än,men det kommer ju.utvecklingen är ju oundviklig :)