Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Oväntad skrev 2011-01-25 15:25:49 följande:
    Avokado är ju inte gott alls.. Skulle skrapa ut lite "kött"  ur en avokado och skulle sen mixa den.. Gick knappt att mosa och fick för mig att smaka lite själv.. Det smakar ju bittert och inte gott alls Guld i mun Vems idé var det att man skulle ge bebisar det? Lika brilliant som att ge citron till en bebis... Min lille kille "slapp" avokado och fick god majs istället.. Glad Mumma i jämförelse Solig
    bara så du vet, majs e stoppande....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-26 12:45:02 följande:
    bubbis: grattis till din lille prins som fick tömt tarmen hahaha skönt, lillan gjorde detsamma idag, hon hade sparat sen i förrgår :P

Fråga till alla!

Förresten, jag läste på nån blogg att BVC sköterskan sa att man inte ska/behöver mata bebisen på natten. Alltså att man ska SOVA mellan kl.00-05 INTE äta.
    Min lilla vaknar alltid runt 3-4 tiden och får äta... Jag skulle gärna vilja sova mer än 3 timmar i streck men det är inte så lätt att hindra lillan från att äta när hon använder min tutte som napp ;) Några tips?
    Tackar så mkt, jag e så lättad å glad :)

ang att äta på natten så ligger ju lilleman jämte mig å jag kan vakna av att han redan ligger å tuttar, hahaha men jag tycker man känner skillnad när han äter eller nappar på mig. Ge din lilla mat om hon behöver det å du som helammar ska inte sluta att ge på natten om hon vill ha det, nu är dom i den åldern att det krävs mkt mer mat då dom rör sig mkt mer.
    Min lille försöker krypa å tar sig faktiskt framåt, därav så kräver han mer amning nu åxå.
    Avokado älskar jag med örtsalt, kanske ska ge han en liten bit ren avokado som jag kör i mixern, haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-26 14:02:22 följande:
    ja min lilla har sovit med mig nu också i ett par veckor. började med att maken min blev sjuk och självmant flyttade till andra sidan lägenheten haha och då orkade jag helt enkelt inte bära över lillan till sin säng efter att hon ätit så nu har hon vant sig vid att sova i våran säng igen. men inatt fick hon sova i sin egen.. min lilla suttar typ varannan timme hela dagen, endast under natten som hon äter var tredje eller var fjärde timme. klart man känner om hon äter eller suttar men sen tänker man ju på växperioder och man kan ju inte veta om dem behöver sutta för att öka på mjölkproduktionen om man inte erbjuder :)

den eviga frågan, amma eller sluta hahaha jag kommer itne sluta förräns jag är helt säker på att jag vill sluta eller tills hon kommer på att det finns bättre att äta än mammas bröstmjölk haha
    haha min lille sover med mig jämt, bara vrider huvudet å suger tag när han vill ha sig en slurk..hahaha
    jo min lille är garanterat inne i en växt period. ang mat nu så ska jag bara ge 1 tesked om dan nu å vara MKT mer försiktig. jag ska amma iallafall 1 år :) undrar just om lilleman kommer tycka att ngt e bättre än min mjölk innan dess, hahaha busunge:)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2011-01-26 16:19:05 följande:

Kikar in och säger hej när jag ändå ä'r inne,  har de lite tufft nu så är knappt inne nått! men kikar in här på fl ochkikar mailen emellanåt så skicka gärna där, hinner aldrig gå igenom sidorna här i tråden :P
    Guu va söt :)
    In på msn med dig! kram
  • Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2011-01-26 22:19:54 följande:
    Häp....alla missade visst mitt inlägg Obestämd

Ja ja..vår dag har iallafall varit underbar!
    jag e hemskt ledsen, har varit så otroligt mkt som har distraherat mig här. kan inte gå in på detaljer dock...
    kramar å grattis till tanden..
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2011-01-29 14:22:25 följande:
    Åh önskade att min lille son kunde fatta det där med att sova på kvällen. Han lägger sig mellan 23.30 och 01.00.. Vet inte hur jag ska vända hans dygn.. Har försökt väcka han på morgonen men då är han supertrött och går knappt få liv i .
    samma här, min lille e en liten nattuggla..som sin mamma, haha...nu har han vart lite ledsen i 2 dagar så jag misstänker starkt tänder på g då han biter tag i allt..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-29 19:13:24 följande:
    åh vad skönt!!!! min lilla sover inte så länge utan att äta. Nu somnade hon kl.20.20 får väl se när hon vaknar nästa gång. Igår somnade hon 22.30 och sov ända till 4.40(utan att äta emellan) och DET tyckte jag var lyxigt :D
    Gulligt när man dem ligger och småpratar med sig själva när dem vaknar :D det gör min dotter också ibland, men ibland är det skrik och gråt :P
    puchelina88 skrev 2011-01-29 06:39:54 följande:
    Viktor somna 19.30 i går vakna 05.30 dultig kille;)men han har sovit bra hela tiden;)
    Va på bvc i torsdags viktor väger nu 8315 och är 69 lång;)
    hoppas ni alla får en trevlig helg
    åh skönt med hela nätter :)
    stor kille! våran väger typ ett kilo mindre men är nog längre tror jag. Vi ska till BVC om 3 veckor.
    trevlig helg önskar jag dig med!

BUBBIS: stackare , kramar om

OVÄNTAD: tror inte det gör så stor skillnad om dem har tänder eller inte, dem har ju tungan mellan tänderna och bröstvårtan. Fast ja ifall dem kommer på den smarta iden att bita lite så förstår jag vad du menar ;);)
    tack gumman, vågar inte skriva om dset här inne så jag inboxar dig,kram
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2011-01-30 15:23:16 följande:

Hur är era bebisar i utvecklingen? Vet dock att man inte ska jämnföra men jag e välldans orolig för att lilla Alvin inte orkar stödja sina ben mot mina knän han drar upp sig som en groda?
    Undrar om det är ngt fel??

Kan det vara det?

Han stödjer lite men inte alls mkt
    Hey gumman!

här e hönan nr 2, haha aså som jag messade dig så står min lille stadigt på benen å även hoppar lite,MEN alla barn är olika. Tycker inte du ska oroa dig å jag tycker personligen inte att man ska stressa fram ngt utan låta dom ta det i sin takt. Min systers svägerskas dotter är 18 månader å vill inte gå, hon kan men vill inte utan föredrar att krypa. Jag tror absolut inte att det är ngt fel. Se på min, han e stark i benen men vägrar riktig mat utan vill bara tutta medans alvin äter som attan, barn är olika så det behöver du inte oroa dig för, han vill nog bara inte helt enkelt.Hjärta

ELINNNN- åh va roligt att hon kan sitta utan stöd, hehe grattis till det. Man blir varm i hjärtat av å få höra hur era små utvecklas...tänk att vi har följt varandra sedan +et på stickan typ..helt fantastiskt å roligt:)
    jag ammar i stort sett hela tiden då min lille avskyr mat, haha men jag har börjat ge en tesked om dagen å det funkar men tutten e bäst. Ang amning när dom får tänder så har du helt rätt, min väninna tog bort tutten varje gng hennes lille bet henne å till slut så fattade bebis å slutade upp.
    Malten skrev 2011-01-31 16:11:39 följande:
    noah har just börjat ta sig runt på mage, han typ roterar runt och kan hasa sig fram lite. han kan dra sig upp till stående om man håller lätt i honom. rulla runt gör han lätt. han kan däremot inte sitta utan stöd, han faller åt sidan. han är 5 1/2 månad

noah har 2 tänder i underkäken. han kan bitas hårt om man håller fram fingret, men att amma funkar forfarande bra. vi kör med lite smakisar o gröt, men amnngen står nog för 90% fortf.  
    samma här, lilleman tar sig framåt...typ kryper redan...men det e inte alltid som armarna hinner med,han sitter dock inte utan stöd riktigt än,men det kommer ju.utvecklingen är ju oundviklig :)
  • Bubbis10

Sofie&laura

Kom ihåg att din lille e för tidigt född åxå, DET kan juu ha stor roll i ditt barns utveckling. fullt normalt.

kram

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2011-02-01 20:07:34 följande:
    Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!
    hahaha heeey gumman, få ordning på din msn snarast, haha jag ska inboxa dig :)
    Håller med dig,det känns som om det kunde vart igår då vi väntade in den ena efter den andra som födde, å alltid var det ngn som hann före, måttet var rågat när carro fick före mig, hon skulle för 17 ha efter, hahahaha
    saknar dig gummanHjärta kraaam
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10