Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-01 10:24:30 följande:

Gomorrn tjejen:) härligt å se dig inne, hihi mja tema vette tusan än men jag vill ju att en väninna ska sjunga då hon e sjukt duktig men vet inte om hon vågar, sen vill jag ha en spiciell bön åxå...

sj då? Dopet e så sjukt viktigt för mig asså...

Jo, som sagt vi ska vara nere i Simrishamn, så havstema var ju nästan givet dåTungan ute. Vill ha ett enkelet dop i kyrkan med samma psalmer som jag hade till Thyra. gillade dem!
    Sen så blir bjudningen lite mer med välkomstdrinkar å snittar till minglet, kallskuret å potatissallad med kalla såser å bröd. Som avslutning chokladtårta eller prinstårta med marsipanfigurer i havstema....
    På bordet vit duk med ljusbloå eller marinblå löpare, sand, blåstång, snäckor gipsfigurer i havstema å jusstakar (glas med sand å ett värmeljus i......
    Inbjudningskorten e snart bestälda. Som sagt bara namn å datum som fattasObestämd
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 10:39:07 följande:
    det låter riktigt fint ju :) wow, hihi vi ska vara i en av gbg,s äldsta kyrkor, även den döptes dottern i, mkt vacker. sen blir det bjudning med smörgåstårta,ett glas champange som välkommen drink, å kaffe/läsk...Funderade på kyckling spett med potatissalla å tillbehör som tzaziki, men jag har inte bestämt mig än.....men det blir nog ett prins tema isåfall, haha
    Låter ju härligt. Gick in i vecka 36 idag å d e EXAKT 3 veckor tills han e här nu...... IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
    Grattis till nya veckan.
    Kan du inte kolla upp någon saker som man brukar ha som traditioner på kungliga barn/prinsdop?!
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 11:04:09 följande:
    Hihi grattis själv å tack :) man kan inte fatta att det snart e dags ju, hihi joo det var en bra ide, ska jag kolla upp ju :)

jag har en annan fråga som inte rör bebis nu dock, jag e rätt datakunnig själv men denna fattar jag inte, jag kom åt en knapp så hela sidan e jättestor, hur får jag tillbax den i vanligt läge? nu kan man även dra där nere fram å tillbax?
    D va nog inte bara hos dej d hände hahahahaha. Här e d lika dant hahahahahaha.
    Men pregga har du sabbat FL nu oxå hahahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 11:07:52 följande:
    hahahaha aa du fattar ju :)
    Ja, jag har ju "träffat" dej nästan varje dag nu i snart 9 mån... hahahaha Skulle vara konstigt om jag inte kände dig så pass hahahaha

Ska du ha bordsplasering. Hade inte d på dotterns, men då satte sig folk me dem d kände å minglade inte på samma sätt lite tråkigt. Tänkte iså fall ha bordsplseringskort av sjö stenar med namnen på.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 11:13:53 följande:
    *skratt* jo du har ju det, hahaha tänk va fort det gått nu :)

jo det blir nog bordspacering så inte det blir grupperingar typ, hihi ,va fint med stenar gumman, asså du..jag måste ringa teknisk support ang min data här...brb
    Min e lika dan här....
  • knyzzel

Jätte FINA magar. Ska ta bild på min oxå snart igen, men jag har inte pallat.

Pregga skrev 2010-07-01 21:18:19 följande:
    haha ok, jisses där ser man :) ja min dotter va åxå liten å spä, va 49 cm lång å vägde 2725 g bara, en liten tjej va det..men denna blir nog större tror jag ..
    Min flicka var 49 cm lång å vägde 3496g.

Har kommit på hur jag ska ha mina sevetter nu på dopet: vikta som båtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ska man ha marinblå eller ljusblå löpare till vit duk?
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 23:03:31 följande:
    åh va fint gumman, asså jag pratade med morsan idag om just dopet, hon tyckte det var överdrivet med gäster å sa-men kan du inte bara bjuda de närmsta? så blir det inte så dyrt heller?
    hahaha jag svarade-men det e dom närmsta, å då räknar jag mina vänner , tror det blev 18 st.
    å sen e det ju jag sj som betalar så vadå!
    Ska ha lokal, å det blir prins tema...hihi små prins kronor ska synas osv...:) blått såklart..hihi
    Ljusblå marsipantårta? Prinskorvar, kungakronor som servetthållare? Rödamattan utrullad framför presentbordet?
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 23:03:31 följande:
    åh va fint gumman, asså jag pratade med morsan idag om just dopet, hon tyckte det var överdrivet med gäster å sa-men kan du inte bara bjuda de närmsta? så blir det inte så dyrt heller?
    hahaha jag svarade-men det e dom närmsta, å då räknar jag mina vänner , tror det blev 18 st.
    å sen e det ju jag sj som betalar så vadå!
    Ska ha lokal, å det blir prins tema...hihi små prins kronor ska synas osv...:) blått såklart..hihi
    Vi ska skicka ut 22 inbjudningskort å några familjer är upp emot 7 pers/familj..... Totalt (om alla kommer ink. vi själva) 47 pers.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 23:21:53 följande:
    hahahaha prinskorvar, ja det hade vart ngt...haha vi ska ha smörgåstårta bla...men visst blir det lite kungligt, haha du e la för rolig :)
    knyzzel skrev 2010-07-01 23:12:32 följande:
    Vi ska skicka ut 22 inbjudningskort å några familjer är upp emot 7 pers/familj..... Totalt (om alla kommer ink. vi själva) 47 pers.
    haha jo vi blir ju fler än 18 st här, men jag står ju för allt ensam så jag får sålla lite, skulle mitt x vara med å hans å mina ihop så hade vi hamnat på 50-65 pers....
    Ja, vist var d roligt... Prinskorvar! Ska ditt (X) vara med på dopet med sin räliga släckt, men inte pröjsa?!
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-01 23:46:00 följande:
    *skratt* jag vill inte ha med varken han eller hans sk fam, urk...men jag menar OM dom skulle vart med så hade det ju blivit fler. Men nej jag vill inte veta av honom. han har en uppenbar sjuk relation till sin syster så dom får hålla sig till varandra å mig utanför.
    Låter vettigt din son kommer att tack dej när han kan. Dem verkar ju inte helt friska på den sidan.....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10