• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu ska vi kika på film... Hoppas jag inte somnar då jag är extremt trött nu.

Ha en trevlig kväll tjejer!

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl

Jag ramlade för ca 25 min sen rakt bakåt och slog skithårt i bakhuvudet. Bebisen som höll låda som bara den slutade tvärt efter det. Efter 15 min blev jag orolig då jag testade ALLA mina knep för att få fart på henne men icke! Jag blev skitskraj och ringde 1177 och hon noterade, 5 min efter att jag hade lagt på med henne så började min vackra sessa småsparka mig. TACK OCH LOV!!
    Nu ska jag sova då detta var trauma för mig.

Kramen

• carohl
    Pregga skrev 2010-05-03 23:53:41 följande:
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....kram på er..
    Som jag messade dig igår gumman så tror jag att du klarar dig bättre utan honom, då slipper du eventuella bråk som ni har. Du förtjänar att få njuta som alla andra av sin graviditet, precis som Sofie och Laura skriver.
    Kanske att det blir ensamt men i långa loppet så är det bättre.
    Kramen! {#lang_emotions_heart}
  • carohl

Sweetlilly: jag tror också att hon fick sig en chock stackars lillan... Den kära leken: varför ska du göra ks?

~*~Våran lilla skatt väntas 100825~*~
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-05-05 06:46:30 följande:
    Jag hoppas att jag slipper och får chansen att föda vaginalt men jag har lågt sittande moderkaka. Om moderkakan sitter så lågt att den sitter för livmoderns öppning går det inte att föda vaginalt. Då blir det KS. Men det gick inte riktigt att se på RUL så de ska kolla om moderkakan följt med upp när livmodern växt eller ifall den sitter för. Det kollas på ett nytt UL i vecka 32. Hoppas hoppas :)
    Jaha ok då förstår jag. Hoppas du slipper göra ks! {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-05 09:14:59 följande:
    Ja jösses kan jag bara säga..Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok.Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..)Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?)Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon)Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni.Logiskt? nej.
    Vad tråkigt att det finns idioter utan empati för andra människor! Jävla handläggare!
  • carohl
    tetta skrev 2010-05-05 13:48:24 följande:
    Hej på er! Imorgon är det dags för mitt efterlängtade besök hos mvc. längtar tills man hör hjärtljuden...Har ett stetoskop här hemma men det är lite svårt att lyssna för den lille vännen buffar hela tiden på den. Vill verkligen inte börja äta järntabletter. Är ju så glömsk hela tiden. Smöret stod framme hela dagen igår...Oops!Nu vänder sig bebisen hela tiden i magen och buffar och sparkar. Det kanske är en clown eller ngt där inne..Satt och kolla på jordmödrarna på norska hemsidan...Tårarna bara rann. Så fina ungar.
    Jag har också ett stetoskop hemma men jag hör inte henne men som du säger så sparkar hon där så fort jag försöker lyssna, haha busunge! {#lang_emotions_smile}
  • carohl

Om det är någon som har idétorka eller bara kanske vill bara ha lite förslag på namn som kanske inte är svenska så hittade jag en skitbra sida!

http://www.babynames.com/ 

Vi försöker komma på ett andra namn till våran lilla sessa, funderar på att göra det lite roligt och döpa henne till Marilyn efter Marilyn Monroe i andra namn alltså. Vi får se. {#lang_emotions_smile} Annars gillar jag Juliette som andra namn men min sambo är inte på samma linje så jag får släppa det namnet annars har vi varit överrens om alla beslut hittills {#lang_emotions_laughing}

• carohl

Grattis Ns mamma till nya jobbet!

• carohl

Nu ska jag göra iordning en chorizogryta till mig och sambon {#lang_emotions_tongue_out} Gott det ska bli då jag är jättehungrig!

Hörs sen tjejer!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10