Inlägg från: puchelina88 |Visa alla inlägg
  • puchelina88

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hejsan alla mammor;)
    hoppas ni mår och era små oxå.
    här är det bra,viktor sover mellan5-6 timmar på nätterna inna han ska ha mat igen.
    men i dag kom min mens,de är ju aldrig roligt men ja tänkte höra är det någon mera som har fått sin de är snart 2 månader på onsdag sen viktor kom är de normalt att få sin mens?
    ska på efterkontroll i morrn tisdag hoppas inte hon vill undersöka mig då inget kul och ligga där om man blöder ju:(
    i går käka viktor kl 21 sen sov han till 2 då han fick mat igen sen sov han till 6 och käka igen och nu sover han i vagnen och jag är pgg ocg sambon sover!

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • puchelina88

mammas kille i morrn är han 2 månader gud va tiden går fort!
  • puchelina88

Mammas glada kille;)
    va på bvc förra veckan nu väger han 5.8 och är 58 cm lång
  • puchelina88
    Pregga skrev 2010-10-11 22:49:39 följande:

hihi så söt;)
    han har likadan pyjamas som Viktor;)
    En nyvaken liten prins, japp jag skryyyyter igen :) hahaha
  • puchelina88

hallå alla
    hoppas ni mår bra?
    här är de bra.
    tänkte höra med er som inte ammar om de finns några?
    min viktor blir någ inte mätt på nan1 kan man gå över till nan2 innan 4 månader?
    kan man även testa med lite gröt eller välling??
    min bvc tant kan ju inte så mycket,

• puchelina88
    Pregga skrev 2010-10-18 17:10:00 följande:
    nej nej absolut ingen gröt mm-han e för liten, jisses. då får du be om en bvc tant som e utbildad för det låter ju inte klokt att hon inte kan en så simpel sak.Nu ammar ju jag men ska man inte det så e det ersättning som gäller.
    LillSkruttet skrev 2010-10-18 16:04:01 följande:
    Det är ju konstigt.....när de på BVC rekommenderar nässug. Ringde dem när Leo var förkyld och bad om lite råd kring hur jag bäst hjälpte honom när han var täppt och nös. Verkar som det är delade meningar kring detta med nässug....
    ok, va konstigt...ja jag vet att andra väninnor använder det, sj håller jag mig enbart till näsdroppar..men det va på apoteket dom sa så till mig med,så jag avstod. men jag var där för att köpa en men lät bli då.
    ok men nan 2 då?
  • puchelina88
    Lysmasken skrev 2010-10-18 22:14:07 följande:
    Hej

Han är alldels för liten för att börja med gröt nu och nan2 för 4 månader kan du tidigast börja runt när han är 3,5 månad men du bytar då ut ett mått i taget i några dagar.

Hur ofta och hur mycket får han per gång?
    ok asså de är de som är lite krångligt för ena dagen kan han käka bara 50-70 fast varanan timme,och nästa så käkan han 150 och sen vill han ha mer efter 1 timme.
    men vi ska handla i dag men får köra på nan1 och semper 1 ett tag till!
  • puchelina88
    Lysmasken skrev 2010-10-19 09:04:45 följande:

Du ger endast ersättning?

Märker du på skriket att han är hungrig när han har vaknat eller gör du bara ersättning då han har vaknat och ger honom fast att han inte verkar hungrig?

haha ne då han skriker massor när han vill ha mat;)
    jo vi kör bara på ersättning!
  • puchelina88
    Lysmasken skrev 2010-10-19 09:19:59 följande:
    Är det så hela dagen han äter?

För isf skulle jag nästan säga att han äter för lite vid varannan timme och för ofta. Utan försök låta det gå så att han äter vid var 3:je-4:je timme och då blandar 150 ml. Så tror jag att han stå sig mättare. Dom ska ju äta ungefär 5 flaskor allt mellan 140-200 ml har jag för mig men sen äter ju inte alla barn samma mängd varje gång.

Men en liten fråga: Varför använder du både nan1 och semper1?
    ne de kommer i perioder.
    men ofta så är det 4 timmar i mellan och vi gör 150 och han käkar ju upp det i bland annars så brukar det ligga mellan 100-120.
    köpte fel en gång men vi har kört med nan så de får det bli.
  • puchelina88

i dag har viktor ätit först 150 och sen ville han ha 90 till;)
    haha i bland äter massor och i bland inget!;)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10