Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Lysmasken skrev 2010-06-15 11:02:32 följande:
    Grattis till oss Skål

Ska träffa bm på torsdag och sen så har jag nytt ul igen på måndag. Längtar dit. Plockade fram påsen med bebis kläderna och får väl se om där finns något neutralt.
    Eller så får jag smyga med en lapp till bm på måndag och fråga vad det är för en knodd... Hehe ja jag vill veta vem som finns i magen.
    Tack :D
    haha, hoppas hon berättar ;)
    vad tror du att det är?
    jag ska till BM imorrn, ultraljud i eftermiddag :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-06-15 11:10:33 följande:
    Hur många veckor på förhand har ni tänkt börja tvätta kläder och ställa säng och vagn  i ordning och sånt? har för mig att jag börjat 2 veckor innan bf.
    Det hinner väl inte blir dammigt igen på de två veckorna?
    jag har tvättat kläderna efterhand jag köpt dem och sen lagt ner i byrå, tror inte på att dem blir dammiga då.  Men kanske tar jag och tvättar alla en gång till när jag känner att jag handlat färdigt till bebisen inför födseln, risken finns ju att kläderna luktar "byrå" när dem legat där ett tag ;)
    vagnen står här färdig till att bli bäddad. men det ska jag nog inte göra förräns vi kommer hem från BB. Men tvätta sängkläder osv kommer jag nog göra 2 veckor innan BF.
    BF 100809
  • elinnnnn

nallepuhmamma: jag vet heller inte om man kan kräva igångsättning :S förstår hur du känner med tanke på dina tidigare förlossningar.
    Jag hoppas bara att jag hinner komma in till förlossningen innan det är försent. Och HOPPAS på att inte vattnet går hemma. Vid dem 2 tidigare förlossningarna så har dem behövt ta hål på hinnorna inne på förlossningen sen har det bara tagit typ 10 minuter sen har barnen varit ute

BF 100809
  • elinnnnn

pregga: ja, jag har använt en stor kudde förut men det funkar inte längre. Provade med täcke inatt men det blev för varmt och helt obekvämt. som tur är så hänger inte magen fritt längre när man ligger på sidan hahahaha

bebisen hade hicka imorse i mer än en halvtimme. det sägs ju att man känner av hickan när bebisen har ryggen, isåfall betyder det att min bebis vänt på sig :) antingen bara vänt sida så att hon har ryggen till vänster nu fast fortfarande rumpan neråt, eller så har hon vänt ett halvt varv och ligger på RÄTT håll dvs upp och ner, hihi. i eftermiddag kommer jag få veta, ska fråga under ultraljudet :D

BF 100809
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-06-15 11:29:30 följande:
    Har ni några tips på mat att ta med sig till förlossningen eller? Själv är jag väldigt känslig för lågt blodsocker och blir väldigt grinig när jag inte får mat.
    när jag skulle föda min första så fick vi frukost och mellanmål på förlossningen innan bebisen kommit ut. vi hade ingen aning om att det skulle ta så lång tid (spenderade ca 12-14 timmar på förlossningen innan han föddes) sen efteråt fick man ju smörgåsar och cider.. fast jag minns att jag bad mina föräldrar köpa med choklad när dem kom, vart så sugen på det hihihi
    vid dem andra två förlossningarna har jag kommit in bara en halvtimme innan bebisen kommit ut.

jag tänker inte ta med något denna gången heller. frukt, juice kanske några smörgåsar är ju lätt att ta med annars. kanske dextrosol eller vad det heter, druvsocker i tablettform.
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: nä jag tror inte det är någon fara :)

den kära leken: jag blev nog erbjuden middag men då var ju bebisen nästan ute så då hade jag varken tid eller lust att äta. oftast är man så "inne i sig själv" att man inte ens tänker på mat. du kan ju ladda hemma också innan du åker in till förlossningen ;) men ja det kan ju vara bra att ta med något ifall ifall om du ändå vill/behöver äta när det är dags. bättre ta med för mycket än för lite :D

det är nog lite olika om pappan får mat eller inte. fika får han ju men om man ligger inne brukar man få beställa till maken också och får då betala.

BF 100809
  • elinnnnn

är det någon annan som köpt ett boula halsband? jag fick hem mitt idag, så nu kommer man inte bara se ut som en kossa när man kommer gåendes utan även låta som en, en med bjällra ;) hahaha

jag har köpt leggings eftersom jag inte klarar av att ha något som sitter åt över eller på magen, men man ser ju bara för rolig ut. ser ut som en köttbulle på 2 tandpetare :(

BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-06-15 12:52:21 följande:
    Hej tjejjer!

Jag har redan packat in bebis kläderna tillsammans med sin storebrors kläder!
    Sen när min bebis blir lite större kommer jag klä Leo och bebis i likadana kläder så sött!

BM BESÖK:
    Mitt Sf mått idag var på 30
    Hjärtljud var på 136 =)
    Och inget HB tog då jag inte kan äta järn tabletter skall köpa blodsaft på hälsokost imorgon!
    BEBIS LIGGER PÅ TVÄREN, Så min mage e typ hjärt formad

Sen har jag sovit skit inatt eftersom att jag är så tungandad trodde jag skulle dö sånt tryck på bröstet!
    Hoppas på god sömn nu!

Det där med att ligga på rygg ska man inte göra i sent stadie, men det är ingen fara, man skall helst byta sovställningar ofta sida till sida!
    Pregga du har inte skadat din bebbe din bebbe är en prins och mår som en prins
    vad skönt att allt gick bra på bm besöket :) jag ska fråga om HB om hon inte tar det självmant eftersom jag hade lite lågt förra gången med tanke på att jag knaprat järntabletter hela min graviditet :S

jasså din ligger på tvären? haha ja det gjorde min också typ halva graviditeten och sen "ställde" hon sig upp med rumpan vid "utgången". får se idag om hon vänt sig :) *hoppas*

nallepuhmamma: jaaaaa, jag får också hugg rakt upp i underlivet. tror det är livmoderstappen som förändras på något sätt.

ang byta sida när man sover/vilar TÄNK på att göra det. Jag kunde bara ligga på höger sida när jag väntade mitt tredje barn och det gjorde att det drog ut lite på tiden vid förlossningen då hon låg lite på snedden. Jag försöker tänka på det nu så jag vänder mig titt som tätt :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-15 13:39:52 följande:
    hahaha vilken målande beskrivning :) kommer aldrig se på köttbullar med samma ögon igen utan att tänka på dig ;)
    jag tänkte köpt ett sådant, men det har inte blivit av...än :)
    hahahaha
    ja men jag undrar ju om jag verkligen kan visa mig ute såhär. jag har ju tunika och mammaleggings på mig, men ja köttbullar+2 tandpetare det är så jag ser ut haha men GUUUUUUUUUUUD vad skönt det är att ha leggings på sig :D

pregga och den kära leken:
    jag har planerat i flera månader att köpa ett sånt halsband och fick hem mitt idag. Jag beställde det i helgen från
    www.lillabebben.se
    fast synd om jag inte vågar ha det på mig hahaha,
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-15 13:50:35 följande:
    Låter mkt mkt HOT, haha varför skulle du inte våga ha det på dig? med risk för att se ut som en ko?? det kommer du känna dig som sen ändå när mjölken sätter fart,lika bra att vänja sig kanske? hahahaha
    ja men det ser för himlans roligt ut. annars brukar jag vara stolt för min stora fina runda mage, men då har jag ju haft byxor i modell lösa, nu med leggins så ser benen så smala ut och magen ser ännu större ut hahaha.
    äsch att känna sig som en mjölk ko gör inget, det kommer jag uppskatta :) jag hoppas jag kan spruta mjölk, hoppas på tillräckligt med mjölk :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 13:54:01 följande:
    HUR ligger bebben när nedre delen av magen är mjuk och hänger som en fläsksäcks påse bara över troskanten?
    Vafasen den brukar vara hårdare men ser fasen ut som man fått punktering där
    hahaha punktering. stackare. det är nog så att bebisen ligger högt ? har ingen aning faktiskt, min mage är hård som om jag går runt med en enda sammandragning 24/7
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10