sofie och laura skrev 2010-06-15 12:52:21 följande:
Hej tjejjer!
Jag har redan packat in bebis kläderna tillsammans med sin storebrors kläder!
Sen när min bebis blir lite större kommer jag klä Leo och bebis i likadana kläder så sött!
BM BESÖK:
Mitt Sf mått idag var på 30
Hjärtljud var på 136 =)
Och inget HB tog då jag inte kan äta järn tabletter skall köpa blodsaft på hälsokost imorgon!
BEBIS LIGGER PÅ TVÄREN, Så min mage e typ hjärt formad
Sen har jag sovit skit inatt eftersom att jag är så tungandad trodde jag skulle dö sånt tryck på bröstet!
Hoppas på god sömn nu!
Det där med att ligga på rygg ska man inte göra i sent stadie, men det är ingen fara, man skall helst byta sovställningar ofta sida till sida!
Pregga du har inte skadat din bebbe din bebbe är en prins och mår som en prins
vad skönt att allt gick bra på bm besöket :) jag ska fråga om HB om hon inte tar det självmant eftersom jag hade lite lågt förra gången med tanke på att jag knaprat järntabletter hela min graviditet :S
jasså din ligger på tvären? haha ja det gjorde min också typ halva graviditeten och sen "ställde" hon sig upp med rumpan vid "utgången". får se idag om hon vänt sig :) *hoppas*
nallepuhmamma: jaaaaa, jag får också hugg rakt upp i underlivet. tror det är livmoderstappen som förändras på något sätt.
ang byta sida när man sover/vilar TÄNK på att göra det. Jag kunde bara ligga på höger sida när jag väntade mitt tredje barn och det gjorde att det drog ut lite på tiden vid förlossningen då hon låg lite på snedden. Jag försöker tänka på det nu så jag vänder mig titt som tätt :)