Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten: grattis och vad skönt att få såna fina besked. kramar

BF 100809
  • elinnnnn

pregga: hon har faktiskt inte helt fel... ökad törst kan bero på diabetes.... fast som sweet lilly säger ska man faktiskt dricka ca 2 liter vätska om dagen, gärna lite till.... men om du förut inte varit törstig och helt plötsligt blir det kan det vara en bra ide att kolla upp blodsockret. du har ju inte gjort någon glukosbelastning, vilket jag tycker är konstigt då man på dem flesta ställen i landet gör det runt v. 28-.29

BF 100809
  • elinnnnn

sweetlilly och pregga: usch det skulle jag inte vilja göra. sitta i en bil i 50-60 mil. särskilt inte så nära BF heller... både obekvämt och oroande....fast kan man och vill man tillräckligt mkt så går allt :P

BF 100809
  • elinnnnn

hb(järnvärdet) och diabetes har inget att göra med varandra............

BF 100809
  • elinnnnn

min syster är färdigutbildad sköterska och dessutom har båda mina föräldrar diabetes. även om du inte oroar dig skadar det inte att kolla upp det. som sagt så har järnvärdet och diabetes inget med varandra att göra. diabetes och blodsockret har.

BF 100809
  • elinnnnn

lillabambi: grattis till ny vecka. det går framåt rättså snabbt nu i slutet, tycker du inte? fastän det går långsamt hahaha.

Nallepuhmamma skrev 2010-06-09 09:34:52 följande:
    Har någon av er upplevt något av dessa sakerna:

* Bebben sparkar neråt såd et känns som att ungen ska komma ut från rumpan?
    * Sammandragningar som håller i sig några sekunder allt från 15-30 sekunder och sen slutar och sen kommer tillbaka igen och håller på så ibland OFTA?
    Nä inte riktigt så men, Bebben sparkar nedåt så jag tror att den håller på att öppna livmoderstappen :P
    och angående sammandragningar så får jag det hela tiden så jag lägger inte märke till hur länge dem håller i eftersom dem inte gör ont. Men förvärkar däremot. Sitter oftast i nån minut eller mer, men kommer har bara fått ett par styckna. och alltid när jag inte är igång. Jag sitter också mest på soffan, eller så ligger jag ner.....
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-12 20:14:06 följande:
    Ngn annan som duchar sig rakt uppåt muttan? man ska ju inte det bla bla BLA.
    man får svamp osv,men detta har jag alltid gjort, sitter med Carohl i luren nu å frågar henne om det kan komma in vatten i muttan å nå bebis....hon svarade...ngt! hahahaha
    helt onödigt att göra det ju... men ja det vet du ju redan ;)
    om inte tappen öppnat sig så kan det inte nå bebisen, men du ska vara försiktig med sånt eftersom det kan bli infektion...

Carohl: grattis på din dag!
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: ang infektion så menade jag att det kan bli det nu när du är gravid. men det är nog bara om tappen öppnat sig, men det är ju inte lätt att veta ;) och så trodde jag att du sprutade rakt upp inuti? varför inte låta strålen komma på venusberget och liksom rinna ner längs blygdläpparna och tvätta med handen istället för att spruta uppåt? på så vis kommer ju inget vatten in.

BF 100809
  • elinnnnn

var det nallepuhmamman som undrade om ngn annan också behöver göra nummer 2 oftare?

för JA, det måste jag. jag brukade innan gå var tredje dag för att göra nummer 2 fast dem senaste dagarna har det varit 1-2 ggr om dagen. Inte diarre utan det är som vanligt. Kan dock bero på att jag kör en kur med stolpiller pga alla mina hemmisar hahaha

Idag har jag haft grymt mycket SD och "ilningar aka KNIVHUGG upp i livmoderstappen. vi var ute och shoppade tidigare idag och dem andra kunderna fick höra en massa "aj" från mig för tusan vad ont det gör när det känns sådär i tappen :S

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-12 21:07:53 följande:
    ok, men den e ju inte öppen. Sen när jag fick dottern efter att vattnet gått så fick jag bada på bb, jaja men jag ville bara bli helt ren efter ränneskitan, haha var ju görkass i magen. nej nej jag prutar ju inte rakt upp inuti, jisses nej....hahahaha sååå porrig e jag inte just nu, detta handlade bara om att bli ren å frächa till mig *asg* men kanske ska testa din metod...

det jag undrade över det var mer, det går väl inte upp ngn ståle inuti muttan bara sådär? den e ju ändå stängd, hahahaha å har varit ett bra tag.
    nä och har du inte duschstrålen rakt upp så kommer det ju inte in något vatten i muttan heller överhuvudtaget :)

Mitt vatten har aldrig gått av sig själv utan det har alltid behövts ta hål på hinnorna inne på förlossningen och direkt efter det har jag fått krystvärkar. Jag är jätterädd för att vattnet ska gå hemma, om krystvärkarna börjar så snabbt då också. Dem sista gångerna har jag bara hunnit in på förlossningen och varit där i 20minuter innan förlossningen varit över.

Min mamma berättade för mig igår att hon nu drömt att jag föder hemma på toaletten. 5 ggr har hon drömt samma dröm!!!! Schysst att berätta det hahaha, jag är jätteskraj över att inte hinna fram till förlossningen!
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10