Vi fortsätter, Bf aug 10
Malten: grattis och vad skönt att få såna fina besked. kramar
Malten: grattis och vad skönt att få såna fina besked. kramar
pregga: hon har faktiskt inte helt fel... ökad törst kan bero på diabetes.... fast som sweet lilly säger ska man faktiskt dricka ca 2 liter vätska om dagen, gärna lite till.... men om du förut inte varit törstig och helt plötsligt blir det kan det vara en bra ide att kolla upp blodsockret. du har ju inte gjort någon glukosbelastning, vilket jag tycker är konstigt då man på dem flesta ställen i landet gör det runt v. 28-.29
sweetlilly och pregga: usch det skulle jag inte vilja göra. sitta i en bil i 50-60 mil. särskilt inte så nära BF heller... både obekvämt och oroande....fast kan man och vill man tillräckligt mkt så går allt :P
hb(järnvärdet) och diabetes har inget att göra med varandra............
min syster är färdigutbildad sköterska och dessutom har båda mina föräldrar diabetes. även om du inte oroar dig skadar det inte att kolla upp det. som sagt så har järnvärdet och diabetes inget med varandra att göra. diabetes och blodsockret har.
lillabambi: grattis till ny vecka. det går framåt rättså snabbt nu i slutet, tycker du inte? fastän det går långsamt hahaha.
pregga: ang infektion så menade jag att det kan bli det nu när du är gravid. men det är nog bara om tappen öppnat sig, men det är ju inte lätt att veta ;) och så trodde jag att du sprutade rakt upp inuti? varför inte låta strålen komma på venusberget och liksom rinna ner längs blygdläpparna och tvätta med handen istället för att spruta uppåt? på så vis kommer ju inget vatten in.
var det nallepuhmamman som undrade om ngn annan också behöver göra nummer 2 oftare?
för JA, det måste jag. jag brukade innan gå var tredje dag för att göra nummer 2 fast dem senaste dagarna har det varit 1-2 ggr om dagen. Inte diarre utan det är som vanligt. Kan dock bero på att jag kör en kur med stolpiller pga alla mina hemmisar hahaha
Idag har jag haft grymt mycket SD och "ilningar aka KNIVHUGG upp i livmoderstappen. vi var ute och shoppade tidigare idag och dem andra kunderna fick höra en massa "aj" från mig för tusan vad ont det gör när det känns sådär i tappen :S