Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-10 11:20:10 följande:
    Åhh herre gud vad jag var hungrig idag då. Kan det bli lunch snart eller? Efter RUL om 13 dagar ska jag verkligen släppa min oro helt. Nu motar jag bort den bäst jag kan och lyckas för det mesta :)
    åh du får ha med något litet att tugga på om det känns långt till lunch, en frukt eller morot eller nåt sånt. jag har precis ätit lunch/middag,(klockan är halv 2 här i arabien) jag åt spenatpiroger som svärmor gjort, supergott och nyttigt :) avslutade med en apelsin och järntablett :)
    13 dagar kvar säger du? Hoppas dem försvinner snabbt, ultraljudet är sååååå mysigt att göra nu när bebisarna är större! Det kommer säkert gå bra för dig också
    puchelina88 skrev 2010-03-10 11:20:39 följande:
    hehe jo de kommer säkert komma!men som sagt vi har ju inget att vara oroliga för:)
    nepp, ABSOLUT inget att vara orolig för =)
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 11:33:23 följande:
    Elinnnn: Sitter här och knaprar på mina frukter. Tycker nästan jag blir hungrigare av dem :)Åhh prioger lät ju gott alltså. Det gjorde alltid pappa när jag var liten. Järntabletter lär man ju få börja med så småningom. Ja jag hoppas dagarna kommer gå fort. Har massa möten och resor så det gör dem säkert.
    aha, hahaha ja då är det inte lätt! Jag har ju nyss ätit som sagt, men jag är hungrig eller sugen rättare sagt på MEEEEEEEER mat....hm, jobbigt det hära :) Jag har tagit järntabletter hela tiden. Även om mitt värde ligger bra(antagligen tack vare tabletterna ;) , men jag vill inte att det ska gå ner för det blir så himlans jobbigt då :) dessutom så skriver min BM ut dem, och det gjorde hon redan efter 2 månader in i graviditeten, jag tar även kalciumtillskott... fast hade jag varit i sverige hade det nog varit annat. Antagligen inte järntillskott förräns runt v.20 eller nåt sånt. Det är ju lite olika beroende på vart man r nånstans =)
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-10 11:33:49 följande:
    Gomiddag. Har slutat skolan nu. Fan vad jag hatar engelska. Ska ha ett jätte prov om en vecka. 4 veckors glossor, texter å andra skit övningar. Ska läsa 2 böcker å lämna in 4 nyhetsartiklar (suck) MEN om 1½ timme så ligger jag på KK å tittar på BEBISEN. Är fortfarande lite nervös å undrar vad d ska bli om den nu vill visa det! Vad tror ni om ni får gissa helt fritt?
    åh lycka till! jag gissar helt fritt på en pojke. Varför? Njae bara sådär, vi fick ju gissa helt fritt ;););) Hoppas det går bra!
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 11:42:39 följande:
    Jo det varierar nog. Jag hade med jättefina järnvärden så BM tyckte vi skulle vänta tills vecka 20 med några tabletter om det behövs. Känner mig inte särskilt snurrig så det är nog ingen fara. Äter ju mycket mat som är järnrikt med. Kalcium är inga problem för mig. Älskar mjölk just nu och fil :)Mer mat till oss!
    Jag älskar också mjölk och fil!!!! Fast här har jag inte hittat rätt bland filen så jag struntar i den, men istället halsar jag nån liter mjölk om dagen :)
    Jaaaaaaaa, mer mat till oss!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-10 12:04:35 följande:
    Ja, ja är ganska övertygad om att hälsan är bra. Hade varit roligt med en pojke eftersom vi har en prinsessa, men å andra sida så är hon ju bara helt underbar så man vill bara ha mer av henne. hahahahaha Jag tror oxå d blir en pojke. Nä nu måste jag sluta. Kommer in sen igen efter UL å berättar å lägger upp UL-bilderna. Låter d bra mina vänner?!
    låter jättebra! lycka till nu'rå! ska bli spännande att se bilderna sen! tyvärr fick vi inga bra bilder så jag tänker inte lägga upp dem... vår BM tog bara bilder på det hon mätte....tråkigt man ser inte ens att det är en bebis :( men nästa gång ska jag tjata lite så vi får en "riktig" ultraljudsbild hihi
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-10 12:09:20 följande:
    Herregud vad spännande!Tjejer nu har vi kommit så långt att vi alla börjar och ska beta av våra rul... fantastiskt!
    ja eller hur? jag har redan gjort mitt ju för 10 dagar sen ungefär. jag var nog först med RUL tror jag. fast jag ångrar mig lite, jag var ju bara i v.17 när jag gjorde det... jag skulle ha väntat ett par veckor istället :) fast det är ju så mysigt! när ska du på ditt, eller har du redan varit?
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-10 12:46:06 följande:
    vad tråkigt att ni inte fick bätte bilder! Denna BM hon var väldigt snabb att fota när Pyret visade sig som bäst!
    vad kul! =) mina föräldrar bad ju mig att mejla dem UL bilderna direkt efter. men det blev ju inga så det var riktigt tråkigt. Sicken besvikelse, men men huvudsaken att allt såg bra. men det är ju mysigt att ha en helkroppsfoto på bebisen redan nu när den är i magen :)
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:03:09 följande:
    Ja efter det ska det börja planeras och grejas och möbleras om. Skoj som tusan ska det bli!
    ska ni börja med det direkt efter ultraljudet?? vad mysigt! vi ska inte börja handla förräns i maj... 2 månader kvar ungefär! Fast i maj ska ALLT inhandlas så det kommer bli mycket att göra hihi, mysigt!
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:17:48 följande:
    Japp eftersom jag mer än gärna handlar allt begagnat så kommer det att ta lite tid att hitta allt så jag ska börja så smått efter RUL. Varför ska ni inte börja förräns i maj?
    aha okej :) Jag hade också gärna handlat begagnat, men finns inte tillgängligt här :( I sverige finns det så mycket begagnat man kan hitta som dessutom känns fräscht och snyggt, det känns ju extra viktigt! Jag vet inte varför egentligen vi sagt maj eftersom vi redan gjort RUL och allt ser bra ut så det är ju inte för att vi tror att något kommer gå snett... Men ja just det, det är ju för att dem sänker priserna på det mesta i början på maj. Så det är ju lika bra att vänta :D
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-10 13:18:34 följande:
    Vi åker nog till ullared nu i april cch handlar det mesta Sen blir det väl sånt vi inte hittar där allt eftersom..Jag vill vara någorunda "liten" när man ska fara runt och shoppa, men får troligen leta rätt på en rullstol till Gekås, för där kommer jag aldrig att orka gå..Har fått ont i fogen fram nu också *suck* Så det gör ont så fort jag stått en stund. Hur ska detta sluta, haha.Nu ska jag ta en kopp keffeinfritt kaffe och en kaka..eller 2 ,-)
    ja åk inte försent! Jag håller tummar och tår för att jag inte ska få ont eftersom jag ska göra en lång resa i juni...oj nä det är ju i maj jag ska åka! men herregud då kan vi ju inte handla i maj, vi måste börja tidigare. den 10 maj åker ju jag! oj herregud, tur jag kom på det hahahaha vad snurrig man är ibland...typ hela graviditetet *fniss* fast ja, tillbaks till din kommentar, stackars dig som fått så ont! Hjälper det inte med träning, foglossningsbälte osv? Fråga din BM. Åh kakor! Mums, fast har jag tagit en kan jag inte sluta ;)
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:37:41 följande:
    Aha, smart! Klart det är massa reor i maj. Synd att det inte finns nån bra andrahandsmarknad hos dig. Sverige kanske är bra på det?
    ja,  sverige är verkligen jättebra på det tycker jag. Här används det ju tills det slängs, vilket ju iofs är bra, gillar inte det här med att konsumera, slänga en massa eg bra saker som kan användas igen.. Men det är ju till en nackdel om man som jag vill köpa begagnat-billigare :)

Ja, om vi ska handla i maj så har vi en vecka på oss innan jag reser... det kanske är lite tajt med tanke på att min man bara är ledig en dag i veckan...vi kommer ha en dag att handla ...räcker det`?`??? liiite stressigt kanske om man tänker efter.... jag hittar gärna en ursäkt till att börja handla redan nu ;););) Fast vi letar ju redan nu så vi vet vad vi vill ha sen när det väl är dags för att ta fram plånboken :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10