Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-10 13:42:19 följande:
    Vilken tur att du kom på det då :)
    hahahaha ja verkligen {#lang_emotions_embarassed}
    tack vare att du frågade varför vi iinte skulle handla förräns i maj {#lang_emotions_flower}
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 13:46:47 följande:
    JA en dag känns som tajt även om ni vet vad ni ska handla. Ska du resa hem till Sverige då? Ska du ta med alla grejer då?
    ja jag ska resa hem till sverige då. ska stanna i 4 månader, ser framemot det! :) nej grejerna ska stanna här eller iallafall det mesta såsom säng och vagn osv. Jag ska ta med babyskyddet till bilen och lite kläder till bebisen och mig. Sen får vi handla grejer i sverige efterhand. Vi kommer ju bara stanna i sverige i en månad ungefär efter bebisen är född så det kommer nog gå bra. Jag ska leta begagnad liggvagn i sverige så snart jag kommer dit så kan vi använda den där under våra promenixer och även som säng.
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-10 13:49:50 följande:
    Nja jag har svårt att trän ahur som helst, har ju MS, och kroppen orkar inte mycket nu när jag är gravid, sitter mest här vid datorn eller försöker dammsuga nån gång Ska fråga BM till veckan om bälte..Ja det är gott, bakade drömmar förra veckan, de går åt i rask takt haha.
    aha okej, så då fungerar det inte med sjukgymnastik heller? flåt vet inte så mycket om din situation eller om MS rent generellt heller mer än att det är en muskelsjukdom?..
    Åh drömmar, vad gott!!!!!!
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-10 13:59:08 följande:
    Jag jag ska gå om 12 dagar! Längtar ihjäl mig!!! 12 dagar!
    åhh ja sen efter det så får du längta ihjäl dig till bebisen föds typ :P
    RUL är ju en stor milstolpe sen är det shopping osv sen är det ju själva bebisens födelse! åååh tänk att vi alla väntar barn !
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-10 14:07:35 följande:
    Jo jag har fått numret till en sjukgymnast men kommer mig aldrig för att ringa..nej MS är en nervsjukdom, som kommer i perioder och bryter ner skyddhöljet kring nerverna, och då går signalerna fram sämre mellan hjärna och muskler t.e.x.Andra symptom är kronisk trötthet, minnesproblem, yrsel.Själv har jag mest problem med domningar över kroppen, svaga ben och muskelkramper. Lite svårt med minnet och dålig balans.Så det skulle vara skönt med sjukgymnastik, men man ska ju ta sig dit också, och det är väl det som gör att jag skjutit på det, orkar inte flänga runt, blir så trött då.
    åh okej men då förstår jag mer. nä det är ju jobbigt, det förstår jag ju. men kanske kan du ta dig iväg en gång och få hjälp med vad du kan göra hemma? eller barnmorskan kanske har tips du kan ju alltid ta upp det med henne nästa gång. då är du ju liksom ändå där :)
  • elinnnnn

alltså jag har inte gjort NÅNTING idag. jag som skulle städa och greja såhär inför helgen.... jag har typ duschat, kört två maskiner med smutstvätt och ätit. Nu äter jag igen, åh dessa spenat piroger! Lyxigt med mat i frysen som någon annan lagat och som tom är GOD och som bara är till att värma! Mumsssssssss

• elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-10 14:37:57 följande:
    HEJ. Nu e jag tillbaka. Allt var jätte bra. Hjärtat var fint, ryggraden hel njurar satt där dem skulle mm köpte 3 bilder. Dem ser nästan lika dana ut så jag lägger bara upp 1-2 av dem. Har moderkakan fram, lite tråkigt... men men d e bara en bagatell.  DET BLIR EN POJKE, EN SON & EN LILLEBROR
    åh vad roligt att allt såg bra ut! grattis!!! en pojke, *host* jag sa ju det ;)
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-10 16:47:07 följande:
    2 dagar är inte mycket så ditt ursprunglinga bf datum stämde ganska bra då
    jag blev också flyttad 2 dagar. skönt när det inte är så stor skillnad mot det ursprungliga BF :D
  • elinnnnn
    ULE skrev 2010-03-11 09:18:08 följande:
    KL 11 är mitt RUL, o sambon är iväg på utb så min mamma hänger med :) Hoppas vi får veta vem som bor där inne, så jag kan överaska honom tills i kväll.. med en body i rosa eller blått :D
    åh mysigt!!! Lycka till! Jasså ni vill också veta? Men då får vi väl hålla tummarna på att bebben vill visa upp sig ;) Hoppas allt går bra.

Min lill* håller just nu på med morgongymnastik, verkar som kullerbyttor står på schemat haha
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!
    Grattis ULE till lyckat UL och pojken :)

Jag läste att ni diskuterat magar. Min börjar också en bit under brösten. Magen har ju växt rättså rejält dem senaste 2 veckorna. Innan kunde jag känna en skillnad på magen precis ovanför naveln. Men nu känns den !"skillnaden" i mitten av området ovanför naveln och under bröstet. Det går framåt! :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10