• t0va

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-28 12:24:06 följande:
    Heheh nej inte för dig då Är det nån mer än jag som har problem med blåsan? alltså när jag står och går så blir jag kissnödig! Jag känner verkligen att det är pga av Pyret, att det trycker på blåsan, och det är så drygt. När jag sitter så blir jag inte dte, men så fort jag ställer mig upp och börjar gå, då får jag besöka toa
    jo, fast jag tycker inte det spelar någon roll om jag står, sitter eller ligger. Har fått springa massor nu, men det kan ju vara att jag har uvi också, men det känns som om blåsan är pytteliten nu. Tror att bebis ligger och kramar den ;)

Vi fick ta bort lite prylar som vi hade inne på gästtoan så jag kunde använda den när sambon duschade, blev så akut så jag trodde jag skulle spricka. Jag fick ett tips om att sitta åt fel håll på toaletten då kan man tydligen tömma blåsan bättre. Själv fixar jag inte att sitta så men det kanske funkar för er.
  • t0va
    Malten skrev 2010-03-28 11:43:12 följande:
    Hej tjejer! jag har inte varit inne sedan fredags fm, är hos föräldrarna och har haft fullt upp. Har iaf läst igenom allt ni skrivit nu. Jag har ju som tOva och nån mer haft rätt mycket sd och lämnade urinprov i fredags. de sa att det skulle dröja några dagar innan jag fick svaret. Har också haft lite svagt aprikosa flytningar. Nåt jag borde oroa mig för? (hade inte sett det om jag inte haft vita trosor). har ju känt av den lille mycket sista dagarna.  Vad skönt Knyzzel att allt såg fint ut med din lille! mitt RUL gick fint, inga konstigheter alls.    Nu ska jag snart träffa mormor och berätta att hon ska bli mormorsmor :)
    Du fick inte penicilin nu?
    Mitt första prov såg ok ut men de skrev ut penicillin ändå eftersom jag hade sd och var öm över urinblåsan. Ska kolla om de fått svaret imorgon när vi ändå ska till mvc på ul, men man kan ha uvi även om det inte syns i odlingarna så jag tror de inte ville chansa och avvakta i mitt fall.

Var inte lika öm inatt så jag slapp ta en alvedon, men det gjorde ont efter att jag tömt blåsan. Fattar inte riktigt varför för tidigare så har det svidigt när jag kissat inte gjort ont efteråt. Men om bebis mår bra imorgon så känns det nog lite bättre ändå. Tror jag har känt den sparkat några gånger de senste dagarna.
  • t0va
    puchelina88 skrev 2010-03-28 13:34:23 följande:
    jo de är dom första rörelsena;) Kram;)
    Visst är det mysigt. Tror min är vaken nu, var lite småbuffar igen. Känns bara så overkligt trots att jag har känt det endel nu i ca 2 veckor. Blir fundersam varje gång vad det är.
  • t0va
    Malten skrev 2010-03-28 18:05:42 följande:
    nä jag fick inget penicilin. hon sa bara att de skulle höra av sig om de hittar nåt i testet. har inte känt nåt utöver sd och de har inte gjort ont och inatt kände jag inget. Gör dina ont?
    sammandragningarna har inte gjort ont, däremot så är jag öm över urinblåsan, när de klämde på andra delar av magen så gjorde det inte ont men i mitten så kändes det ordentligt så det kanske var därför man satte in penicillin.

Vet inte om min journal kanske gjorde att man tog det lite försiktigare också, har ju ändå någon sjukdom som kanske kan påverka graviditeten, det vet ingen just nu.

Skönt att du inte känt något inatt, bm jag pratade med sa att man först gärna testar att avvakta för det brukar vara lungt.
  • t0va
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 10:57:23 följande:
    Hej tjejer! det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn... Vad tycker ni om det? Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite? Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr
    idioter... de kläder jag har handlat än så länge har varit på tradera och begagnat men i fint skick. Köper heldre billiga kläder där, fick 2 bodys och 1 par byxor för 2kr, för att lägga pengarna på annat och kläder senare när den inte växer lika fort. Så kan jag glo och hitta precis det jag vill ha.

Är inte helt lätt att hitta kläder som jag vill ha i butikerna alla gånger. Vi lär visserligen få en massa kläder från släktingar men det blir nog både nytt och begagnat, även om mina släktingar har pengar så de klarar sig och lite mer så byter man kläder och skickar runt. Tycker det är helt perfekt, så om någon av våra vänner haft bebis så byter vi med varandra. Ofta är det saker som bara använts någon enstaka gång, känns så onödigt att kasta då.

Sen om man vill köpa nytt så gör det, vi prioriterar alla olika men jag vägrar få skit för att vi väljer att köpa mycket begagnat. Jag satsar hellre pengarna på en vettig vagn som vi vill ha än nya kläder så länge som det jag skaffar är i fint skick. Oavsett om jag får eller köper begagnat.
  • t0va

Hemma från RUL och allt ser så bra ut, fick inte veta kön men jag gissar på en tjej för vi såg ingen snopp när hon kollade i de regionerna. Däremot fick vi en detaljstudie på hjärtat och man kunde tom. se klaffarna som öppnades och stängdes. Då kom det lite tårar hos mig. Så obeskrivligt fantastiskt att man kan se så detaljerat.

Sambon blev jättestolt och tog med sig en bild till jobbet, han hade berättat tidigare idag om våran nyhet och ena chefen han pratade med blev glad och sa att det löser dem. Man får se till att sambon inte får några stora projekt i augusti eller att han skickas iväg ut på längre uppdrag, de har sånt både i sverige och utomlands. Det kändes superbra också eftersom man pratat om anställning efter juni men att de inte sagt något än. Men den kommentaren visar att de tycker sambon gör ett bra jobb. Så nu håller vi tummarna för att han blir fast anställd.

• t0va
    carohl skrev 2010-03-29 16:40:29 följande:
    Garttis till lyckat rul! Underbart att få se sin lill*. Jag kritiserar inte andra för att de köper begnat till sina barn men det är upp till var och en. Jag väljer att inte göra det.
    Precis, man får ju göra som man vill. {#lang_emotions_smile} Men det finns gott om folk som verkar tycka att det viktigaste i livet är småsakerna, för bebis skiter nog fullständigt i om tröjan kostar  800kr och har ett fint märke eller om det är en tröja för 30kr på ullared, eller en som ett syskon haft.

Fast får sambon en stor lön nu när han förhoppningsvis börjar jobba så lägger vi nog lite pengar på nya saker också, just nu så har vi inte så mycket över och vill hellre lägga det på tex. en vagn.

Sweet lilly: här har du en tråd om klädstorlek www.familjeliv.se/Resliv/Forum-3-20/m51452098.html
  • t0va
    Pregga skrev 2010-03-29 16:39:35 följande:
    ÅÅHH grattis Tova, där ser du =) hihi va roligt att allt såg bra ut  jo vi fick med se hur hjärtklaffarna arbetade å hur blodet strömmade på varsin sida av skiljeväggen....så underbart =)
    Japp, visst är det helt sjukt att man kan se sånt. Jag kan verkligen inte fatta. Kände så overkligt när hon visade.

Moderkakan låg högt och inte i framkant så det är nog bebis jag har känt i flera veckor. Idag har det varit fullt liv där inne, den gillade nog inte att bli tryckt på.
  • t0va
    Pregga skrev 2010-03-29 17:02:31 följande:
    ja visst e det helt fantastiskt, å jag e så glad för din skull att det gick bra =) min moderkaka ligger ju i framvägg å fungerar som en stötdämpare, haha visade bilder på min lille prins till min bm idag å hon sa-meh, han ser ju glad ut. haha jaa dagen innan så skrattade jag hysteriskt i 4 tim utan anl, antar att det va nerverna...haha min lille var dock mkt aktiv igår,å det e så skönt då det e en bekräftelse.... men hua mina ligament, hon sa att det va jättevanligt, men jag minns inte att jag hade det så med lillan....hm...fick skitont natten till idag...typ när jag vänder mig om osv...men det var visst fler än jag här inne som upplevde detta, när man vänder sig, hostar, nyser osv..
    Japp, mina ligament bråkar något fruktansvärt, hade ett uppehåll på några veckor då det itne var så mycket, men när jag vänder mig i sängen så har jag skrikit till ibland och väckt sambon. Ibland är det ligamenten och ibland är det foglossningen. Stackaren som blir väckt av skrik...

Samma sak när jag reser mig från soffan, eller ska böja mig och hämta något på golvet osv. Det är svårt att förstå att allt är bra när det gör så ont, så det är klart man blir orolig och funderar. För mig har det varit så sen i början så jag börjar vänja mig, sambon också som inte blir pankislagen när jag skriker till.

Förhoppningsvis så lär man sig att ta det lite lugnare, men som sagt det är svårt att förstå att något som gör så ont kan vara helt normal.

Hoppas att det släpper för dig så du slipper den smärtan, själv så lär jag få dras med det för jag är så stel så jag kan inte vända mig försiktigt. Är verkligen flodhäst ;)
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-29 16:58:50 följande:
    tack Tova för länken, såg ut som att 74 var ganska medel där på 6mån... Det  var en söt stickad tröja som jag tänkte att pyret skulle ha i vinter, så hoppas den fungerar då!
    jo, jag har köpt en overall i storlek 62 som jag hoppas den kan ha typ på hösten... overallen är så fin så den kan jag ha att bara titta på om det inte skulle funka ;)

Har lite sådana saker nu som mest är "titta och längta" och inte så mycket tanke att det ska passa till bebis. Sambon tycker jag är helt körd i skallen... men det ligger i släkten för min mor har redan handlat leksak och kräkshanddukar åt bebis. Hon har ändå väntat i 5år snart på andra barnbarnet.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10