Pregga skrev 2010-03-29 17:02:31 följande:
ja visst e det helt fantastiskt, å jag e så glad för din skull att det gick bra =) min moderkaka ligger ju i framvägg å fungerar som en stötdämpare, haha visade bilder på min lille prins till min bm idag å hon sa-meh, han ser ju glad ut. haha jaa dagen innan så skrattade jag hysteriskt i 4 tim utan anl, antar att det va nerverna...haha min lille var dock mkt aktiv igår,å det e så skönt då det e en bekräftelse.... men hua mina ligament, hon sa att det va jättevanligt, men jag minns inte att jag hade det så med lillan....hm...fick skitont natten till idag...typ när jag vänder mig om osv...men det var visst fler än jag här inne som upplevde detta, när man vänder sig, hostar, nyser osv..
Japp, mina ligament bråkar något fruktansvärt, hade ett uppehåll på några veckor då det itne var så mycket, men när jag vänder mig i sängen så har jag skrikit till ibland och väckt sambon. Ibland är det ligamenten och ibland är det foglossningen. Stackaren som blir väckt av skrik...
Samma sak när jag reser mig från soffan, eller ska böja mig och hämta något på golvet osv. Det är svårt att förstå att allt är bra när det gör så ont, så det är klart man blir orolig och funderar. För mig har det varit så sen i början så jag börjar vänja mig, sambon också som inte blir pankislagen när jag skriker till.
Förhoppningsvis så lär man sig att ta det lite lugnare, men som sagt det är svårt att förstå att något som gör så ont kan vara helt normal.
Hoppas att det släpper för dig så du slipper den smärtan, själv så lär jag få dras med det för jag är så stel så jag kan inte vända mig försiktigt. Är verkligen flodhäst ;)