• t0va

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-31 07:53:05 följande:
    Usch, packa är så tråkigt.. Jag har flyttat runt 20ggr redan i mitt liv, så jag hatar det..
    Det var 4 år sist så det värsta är väl att vi sammlat på oss en massa skit, men nu har jag röjt ut gamla kläder i alla fall. I helgen så ska vi ransonera proslin, muggar och sånt som bara står i skåpen och aldrig används.

Fy fan vad illa jag mår nu, funderar på om det bara är sura uppstötningar. Tog en gaviscon i morses men den hjäpte knappt. Jag ska väl inte få tillbaka illamående nu igen... Ska hålla mig från att kräkas på sjukgymnasten {#lang_emotions_wink}
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-31 07:57:15 följande:
    jo samla på sig är man bra på! Man ska verkligen passa på att sortera när man flyttar!
    jo, rosa/lila fluffgardiner... lixom när skulle vi använda något sådant? {#lang_emotions_undecided}
    Ska bli skönt när allt är klart, vem vet det kanske blir lite mer ordning på prylarna också. Fast tyvärr så går vi miste om ett skafferi, för i nya lägenhten är det dubbel kyl och frys. Men sånt lär behövas när kiwin kommer... måste bara hitta på en lösning för att förvara alla torrvaror.
  • t0va
    060810 skrev 2010-04-01 12:24:37 följande:
    Kan man ringa till gbg fast man bor i Skåne? Jag kommer ju föda i Lund, men vet inte ens hur det funkar där för jag bor i Kristianstad.. :p Antar att det får bli typ jouren på vc man får ringa eller åka till vanliga akuten.. Vill ju inte gå med detta hela påsken...
    ring sjukvårdsupplyseningen och se om inte de kan guida dig vidare. För mig är det så att efter RUL så ska jag ringa BB/prenatal eller förlossningen, före är det kvinnokliniken.

Annars så ringer du förlossningen och frågar om råd tycker jag.
  • t0va
    060810 skrev 2010-04-01 12:46:11 följande:
    Jag vet en sort man får använda men kommer inte på vad den heter, men den tar uvi bra på mig, sen att det återkommer är inte medicinens fel. :p det är min kropp.. :p Det ska kollas upp idag. Får jag ingen hjälp på kk så blir det att åka till jour vc. Men hoppas få råd av kk vart jag enklast ska vända mig..
    Jag äter selexid nu och det fungerade på mig, har inte testat den innan men på uvi så verkar den ha effekt. Om det nu är vad jag har, fast jag tror det eftersom det blev så mycket bättre efteråt. Har inte hört något ang. provet jag lämnade i fredags som skulle på odling, men så länge som det går åt rätt håll så skiter jag lite i om det var positivt eller inte för jag kunde ändå inte hålla mig så länge som man ska.

jobbigt när det återvänder, har öroninflammation som återkommer och där får jag kåvepenin först och kan lika gärna äta skumbjörnar... ger samma effekt. Fast på nya vårdcentralen kanske de ger mig starkare saker direkt nästa gång det kommer.
  • t0va
    060810 skrev 2010-04-01 13:33:08 följande:
    Tova: Skumbjörnar istället för kåvepenin!! haha det var dagens kommentar!!!! Jag fick det mot halsfluss o det kliade så in i helvete på min kropp, men de såg inga röda utslag på vc så de tyckte jag kunde fortsätta med dem.. jag vägrade! Ska säga att jag hellre tar skumbananer nästa gång än kåvepenin! :) Selexid heter de ja, små runda söta saker som hjälper bra mot uvi! :) Hoppas jag får hjälp på vc i eftermiddag/kväll. 1177 sa samma sak som jag trodde att det var till jour vc jag fick vända mig och sen fick de skicka mig vidare om de bedömde läget som sådant.
    jo, jag ska nog fråga det också nästa gång de föreslår kåvepenin...

Hoppas att du får ordning nu på det ikväll och slipper gå sådär ett tag till.
  • t0va

Även fostret kan ta skada om man går med urinvägsinfektion utan behandling, så de tar sånt ganska allvarligt. Jag fick ju åka in akut förra veckan för att få medicin också. Men hellre det än att ha ont och få sammandragningar och kanske att bebis skadas.

Skönt att du togs på allvar nu

• t0va
    Familjen Mu skrev 2010-04-03 20:23:04 följande:
    Tack tack Måste dock berätta "en" sak som ni gärna får kommentera om ni vill! Som ni säkert redan förstått är det min födelsedag idag (3.e april) Förra året så gifte sig min ena bror sig just på min födelsedag, vilket jag ansåg lite konstigt. Men iallafall. Idag så gratulerade jag dem på sin 1års-bröllopsdag och skrev även något i stil med "Min födelsedag och er bröllopsdag...lite kul" Tusen tack fick jag till svar men inget grattis  Ingen annan har heller grattat mig mer än ni, frugan, lillan och min yngsta bror. På förmiddagen ringde min mamma och sa: "Jaaa då var det 3.e april idag" Åh tänkte jag, vad gulligt! Men nä då fortsätter hon "...och det är din brors bröllopsdag" "Ja jag vet mamma, men det är min födelsedag oxå" sa jag Nämen det är väl då inget sa hon! Fy fan, vad jag blev ledsen av alla dessa händelser + då alla hormoner som jag inte kan kontrollera  Det blev för mycket!
    Idoter... villket folk det finns. Jag grattar tom. vissa släktingar som jag hellst inte umgås med, det hör ju till hyfs.

Jättegrattis på dig. Hoppas att det blev en ok dag ändå, trots korkade släktingar.
    Klart att du blev ledsen det skulle vara konstigt annars. Det har du all rätt att vara också.
  • t0va
    Pregga skrev 2010-04-03 23:02:56 följande:
    asså idag, att jag inte kräktes e ju helt otroligt, fast det va nära....skulle gå in å ge kaninen lite äpplebitar..å ser att han ligger i sin bur bekvämt å tillrätta å äter på ngt- SIN EGEN SKIT!!! fy sjutton va vidrigt. jag ropade till min dotter, men uuuuuuu ta KANINEN, snuskovitch! Varför gjorde han så? har aldrig hänt innan.... japp jag höll på å kräkas....har svårt å se på stampe på samma sätt igen....
    öhh... kaniner gör så, det är helt naturligt. Det är för att de inte kan ta upp all näring och alla vitaminer när maten passerar i deras matsmältningssystem. Så det är oftast det mjuka bajset som de äter, det innehåller massa vitaminer och är livsnödvändigt även om man ger dem rätt mat. Så det betyder bara att kaninen är frisk och mår bra.

Visst det kan se äckligt ut men är naturligt beteende för dem. Gör de inte så kan de få vitaminbrister och bli väldigt sjuka.
  • t0va
    Pregga skrev 2010-04-03 23:20:33 följande:
    men va??? fy asså.....hade jag ingen aning om å har aldrig sett han göra så innan, ida var första gng...jaja jag ska inte ta i han, det e ju lillans kanin :) haha å han e tvärsöt fast han e en bajsätare....
    han har säkert gjort det massa gånger innan, men ofta så gör det så på tidiga mornar läste jag någonstans. Så det är sällan man ser det om kaninen inte sitter där man är. Men mina bollar äter varandras bajs, det kan jag tycka är lite äckligt. Fast de äter toapapper och massa konstigt också.
  • t0va
    knyzzel skrev 2010-04-03 23:30:13 följande:
    Jag hade en liten tuss som åt upp min snuttefilt! han hette "snutteätaren Devil" efter d!
    min ena äter upp mina strumpor... måste finnas något nyttigt där i. Fast jag jobbade med ett par autistiska barn som älskade att äta hushållspapper, så på alla avdelningar de kom åt fick man plocka bort pappret för annars satt de och åt. Så det kanske finns något nyttigt i hushållspapper. Får ta och prova någongång ;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10