• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-05-29 17:56:36 följande:
    hehe nej, vi åker rätt ofta på dem, och man kanske har lärt sig vilka som brukar vara lite bättre Gör ofta fynd när vi är ute.
    ja jag tror att det kan vara så. man lär sig nog rättså snabbt vilka som är bra och vilka som är sämre då ju :)
    grattis till fynden!
    BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-05-29 14:00:15 följande:
    ja det är den jag också funderar på. fast frågan är ju om det är värt det, kostar ju ändå drygt en tusenlapp.... fast jag är ju nyfiken som bara den och fastän BM sa sist att det är en flicka till 99% är jag ändå osäker :S men ja, det är ju bara drygt 10 veckor kvar nu ;)Gjorde ni 3d/4d ultraljud? Jag har hört vissa säga att det är läskigt att se bebisen i 3d upplevde du också det så?
    Jag bokade 3D/4D Ultraljud men eftersom våra bilder inte blev bra så fick vi 400kr rabatt på priset.

Kostade annars 1500kr och 15% tillägg eftersom det var lördag.

Vi har ju samma BF du och jag, och det var så häftigt att se bebisen! tror att även ni redan hade kunnat se om det finns likheter till mamma el. pappa =)

Det var inte läskigt alls, bara bättre än vanligt UL

Kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-29 17:34:36 följande:
    första gången var i v.17 och hon sa efter att min man sa såhär: det är en flicka eller hur?bm svarade: ja till 98%det litar jag inte alls på, hon berättade inte ens vad det var hon mätte eller tittade på. noll förtroende för henne.det senaste ultraljudet litar jag på i och för sig, men jag skulle känna mig mer säker om jag hade gjort det här i Sverige. Det finns väl fler än jag som gjort könsultraljud fastän dem fått veta vid tex RUL vad det är??Sen har jag faktiskt råkat ut för att jag gjort ett könsultraljud som visade att det var en flicka och ut kom det en pojke.Jag har 2 pojkar och en flicka redan, så ärligt talat så bryr jag mig inte om vilket det är. Jag är lika lycklig för det. Men eftersom jag inte har något kvar från barnen när dem var små så ska jag köpa allting nytt och jag vill inte lägga ut pengar på något som sen inte kommer användas.Vilket jag/vi gjorde vid det felaktiga könsultraljudet med mitt andra barn......
    Ok, då förstår jag :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-29 17:34:36 följande:
    första gången var i v.17 och hon sa efter att min man sa såhär: det är en flicka eller hur?bm svarade: ja till 98%det litar jag inte alls på, hon berättade inte ens vad det var hon mätte eller tittade på. noll förtroende för henne.det senaste ultraljudet litar jag på i och för sig, men jag skulle känna mig mer säker om jag hade gjort det här i Sverige. Det finns väl fler än jag som gjort könsultraljud fastän dem fått veta vid tex RUL vad det är??Sen har jag faktiskt råkat ut för att jag gjort ett könsultraljud som visade att det var en flicka och ut kom det en pojke.Jag har 2 pojkar och en flicka redan, så ärligt talat så bryr jag mig inte om vilket det är. Jag är lika lycklig för det. Men eftersom jag inte har något kvar från barnen när dem var små så ska jag köpa allting nytt och jag vill inte lägga ut pengar på något som sen inte kommer användas.Vilket jag/vi gjorde vid det felaktiga könsultraljudet med mitt andra barn......
    Hoppas du inte tog illa upp :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-05-29 18:17:27 följande:
    Vad är GBS för något och hur upptäcks det?
    GBS är streptokocker typ B, en bakterie som alla kvinnor bär på men bryter inte ut på alla,Men 20% av alla gravida får det å upptäcks genom odling på urinet, är bra å kolla uipp som gravid. Går man med det å har hög halt så kan det bli förödande konsenkvenser OM man inte behandlas med antibiotika. Nu hade jag en sån otroligt liten mängd så det behandlas inte nu utan vid förlossningen genom dropp i 4 timmar för att skydda barnet.

OM man går med stor mängd utan att veta om det kan det leda till kraftiga SD å att förlossningen sätter igång för tidigt,livmoderinfektion å än värre.
    MEN OBS-DET ÄR OM MAN GÅR MED STÖRRE MÄNGDER, UPPTÄCKS DETTA SÅ BEHANDLAS MAN OMGÅENDE.

så jag vill inte stressa upp ngn nu.
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-05-29 18:40:07 följande:
    i malmö kostar det 1000 kr står det på hemsidan. betalade du extra och fick det på dvd också? skänt med 400kr i avdrag hihi fast synd å andra sidan att ni inte fick så bra bilder
    jag ska göra mitt på tisdag :)

pregga: nä jag tog inte alls illa upp:) tråkigt om folk tror att jag inte vill acceptera att få en flicka :) det är själva BM som utfört ultraljudet jag har svårt att känna förtroende för, det hade känts likadant om hon sagt att jag väntade en pojk. som sagt har jag redan 2 pojkar och 1 flicka så det spelar ingen roll...
    BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-05-29 19:33:01 följande:
    i malmö kostar det 1000 kr står det på hemsidan. betalade du extra och fick det på dvd också? skänt med 400kr i avdrag hihi fast synd å andra sidan att ni inte fick så bra bilderjag ska göra mitt på tisdag :)pregga: nä jag tog inte alls illa upp:) tråkigt om folk tror att jag inte vill acceptera att få en flicka :) det är själva BM som utfört ultraljudet jag har svårt att känna förtroende för, det hade känts likadant om hon sagt att jag väntade en pojk. som sagt har jag redan 2 pojkar och 1 flicka så det spelar ingen roll...
    Finns kanske flera sorters 3D/4D kontroller isåfall =)

Vi fick både 2D, 3D och 4D i samma undersökning.
    Stannar du i Sverige tills du skall föda nu eller?

Och bor du i närheten av Malmö?
  • carohl

elinnnnn: känner du också att du "måste" försvara dig för att du vill veta könet? Haha i denna tråd har det varit påhopp så det sjunger om det tycker jag...
    Pregga vet jag inte hoppade på dig då hon tycker som mig, det har vi själv diskuterat flera ggr. Jag tycker att var och en får göra som de vill punkt slut.
    Jag tror dock att du väntar en flicka eftersom de har sagt som de har sagt men känner man sig lite osäker och vill veta ska man göra ett könsul {#lang_emotions_smile}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-29 20:37:30 följande:
    elinnnnn: känner du också att du "måste" försvara dig för att du vill veta könet? Haha i denna tråd har det varit påhopp så det sjunger om det tycker jag...Pregga vet jag inte hoppade på dig då hon tycker som mig, det har vi själv diskuterat flera ggr. Jag tycker att var och en får göra som de vill punkt slut.Jag tror dock att du väntar en flicka eftersom de har sagt som de har sagt men känner man sig lite osäker och vill veta ska man göra ett könsul
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10