• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Haha, ja vad gäller att klä ut sig så får alla barn klä ut sig till precis vad de vill för min del. Det har jag inga synpunkter på.

Men för att återgå till själva frågan ;) Alla får göra som de vill. Det är INTE en laddad fråga för mig. Jag vet precis vad jag vill haha. Har inga problem alls med att andra väljer att göra på andra sätt haha. Men det verkar ibland som om du har lite problem med det? Att inte alla väljer att göra som du vill eller tänker göra ;) Haha

Pregga skrev 2010-05-31 09:25:12 följande:
    Utgår bara från dina egna ord, så jag förstår inte hur du kan få det till påhopp? kan inte annat än att skratta då vi alla vet hur laddat det varit för dig ang denna frågan :) Kram gumman
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-31 09:36:46 följande:
    Jag är också superglad!Vi ska på bb-besök idag  Kl 14.30-16.30, det ska bli jätteroligt!
    Åå va spännande gumman :) vet att du sa det på tel, å jag ska med kolla upp om det finns det här, å du...såg ditt sms nu..hihih du e min nyponros {#lang_emotions_flower}
  • mammailund85

Hej på er! Ang. kön har vi ju valt att inte ta reda på det och det är en himla massa tjat från alla håll och kanter. Kan inte bara föräldrar få bestämma det själva, oavsett att ta reda på könet eller inte. 

Många tror ju även att vi väntar en pojke och det har blivit så att jag också tror det pga detta. Drömde också att inatt att vi fått en lite pojke som hette Matheo. Lustigt nog inget namn jag ens funderat på, men nu tycker jag det är väldigt sött haha. Kan tillägga att denna lilla pojke var typ en tvärhand hög och inte alls såg ut som en normal bebis.  
  • carohl
    Malten skrev 2010-05-31 09:44:38 följande:
    Hej på er! Ang. kön har vi ju valt att inte ta reda på det och det är en himla massa tjat från alla håll och kanter. Kan inte bara föräldrar få bestämma det själva, oavsett att ta reda på könet eller inte.  Många tror ju även att vi väntar en pojke och det har blivit så att jag också tror det pga detta. Drömde också att inatt att vi fått en lite pojke som hette Matheo. Lustigt nog inget namn jag ens funderat på, men nu tycker jag det är väldigt sött haha. Kan tillägga att denna lilla pojke var typ en tvärhand hög och inte alls såg ut som en normal bebis.  
    Vad fint namn! {#lang_emotions_laughing}
    Mysigt att drömma om sin bebis. Jag drömde också om min flicka häromnatten och även hon var jätteliten!
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-31 09:44:38 följande:
    Hej på er! Ang. kön har vi ju valt att inte ta reda på det och det är en himla massa tjat från alla håll och kanter. Kan inte bara föräldrar få bestämma det själva, oavsett att ta reda på könet eller inte.  Många tror ju även att vi väntar en pojke och det har blivit så att jag också tror det pga detta. Drömde också att inatt att vi fått en lite pojke som hette Matheo. Lustigt nog inget namn jag ens funderat på, men nu tycker jag det är väldigt sött haha. Kan tillägga att denna lilla pojke var typ en tvärhand hög och inte alls såg ut som en normal bebis.  
    men visst e det mys å drömma om sin lille, jag läste ngn stans att det e mammans förberedelse på att ta emot det nya barnet :) å sen kan man ju drömma om exakt den bebis som ska komma,jag såg ju min dotter under de sista 2 månaderna i varje dröm typ :) så nu ska det bli spännande å få veta vad du fått sen :)
  • carohl
    Pregga skrev 2010-05-31 09:50:36 följande:
    men visst e det mys å drömma om sin lille, jag läste ngn stans att det e mammans förberedelse på att ta emot det nya barnet :) å sen kan man ju drömma om exakt den bebis som ska komma,jag såg ju min dotter under de sista 2 månaderna i varje dröm typ :) så nu ska det bli spännande å få veta vad du fått sen :)
    Det har jag också läst någonstans! {#lang_emotions_smile}
    När jag väntade Michelle så drömde jämt jag att hon var en pojke så jag var så inställd på att hon skulle vara en pojke men nä det kom en liten prinsessa till mig {#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-31 09:52:43 följande:
    Det har jag också läst någonstans! När jag väntade Michelle så drömde jämt jag att hon var en pojke så jag var så inställd på att hon skulle vara en pojke men nä det kom en liten prinsessa till mig
    haha sedär ja :) åå din lilla sessa e ju så go, hälsa henne grattis fr mig idag {#lang_emotions_heart}
    med en puss på pannan..
  • carohl
    Pregga skrev 2010-05-31 09:59:26 följande:
    haha sedär ja :) åå din lilla sessa e ju så go, hälsa henne grattis fr mig idag med en puss på pannan..
    Det ska jag göra {#lang_emotions_laughing}

Nu ska jag sätta igång och baka... Ska gå till skolan med kakor kl 13. De ska få äta supergoda kakor till en vetenskaplig film hihi... aja det ska vara lite roligare i skolan när nån fyller...
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 07:52:58 följande:
    ?Om du inte vill att någon ska hoppa på dig så låt bli att hoppa på andra. Om du vill att andra ska förstå dina val istället för att ifrågasätta dem så försök förstå andras val istället för att ifårgasätta dem!Du vet ingeting om vad jag tänker klä mitt barn i för kläder för du har inte brytt dig om att fråga hur jag tänker kring den saken. Däremot har jag frågat dig hur du tänker kring den saken och försökt förstå dig. Du har ibland reagerat som om det var ett påhopp från min sida. Att jag kritiserar dig för dina val. Det gör jag inte. Jag försöker förstå dem. Förstår du skillnaden?
    jag reagerade på detta med, kära leken, man lägger inte såna kommentarer om nån som kan läsa dem sen, det känns..konstigt.
    Lilla pyret väntas 100806
  • Lysmasken

Hej alla.

Pregga: kan du vara rapp i käften {#lang_emotions_wink} (läste det några sidor bak)

Minsta tösen har legat på runt 40 graders feber sen i fredags, åkte in till en jourcentral igår med henne å mycket riktigt så hade hon åkt på en ny öroninflammation. Hade ju en för 2 månader sen.
    Så inatt så har varken hon, jag eller maken sovit så mkt.

I lördags så började maken gräva upp gräsmattan för att vi ska göra om landet samt där vad jag har mina plantor nu så kommer det att vara en mur där.

Så när lillan sov inne så gick jag ut och skulle plantera alla jordgubbsplantor så fick jag pausa efter varje planta för magen blev stenhård och sitta böjd blev inte bra. Så jag har satt 15 utav 40 {#lang_emotions_cry}

Denna bebis är väldigt aktiv på kvällarna och natten. Men nu far den runt antagligen pga jag höll på där ute innan.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10