Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga: Usch så han skräms din lille gosse!

elinnnnn skrev 2010-06-24 15:52:55 följande:
    har också känt av det. jag är i v.34, kände av det mycket förra veckan.
    tetta skrev 2010-06-24 15:18:39 följande:
    Så har jag börjat att få.  Det är förvärkar. Fick ta en alvedon för det gjorde ont. Går in i v.33+0 idag.

Det är kroppen som förbereder sig för förlossningen. Men gör det jätte ont så ring din bm eller förlossningen.
    Skönt att flera känner likadant då vet jag det är normalt!
  • ssssssss8

Hej!

Något jag undrat över sen jag började följa denna tråd är vad la betyder när ni skriver det mellan raderna?
    Jag vet en korkad fråga men varje gång jag sett ordet så kommer tanken: "vad betyder det"?
    Så nu frågar jag med risk för att dumförklaras.

Min bebis rör på sig jättemycket ännu och när du skrev pregga att de sover lika mycket nu som nyfödda bebisar då kom jag till att min bebis kommer säkert och vara vaken mycket, men vad gör det jag får ju snusa desto mer på bebislukt då.

Skicka hit liiiite värme men inte för mycket här har varit kallt men nu ser det liite bättre ut faktiskt!

• ssssssss8

Jag fick tid till mödrapoliklininken idag till den 9.8 jag har ju beräknat den 14.8 så jag hoppas det blir igångsättning den dagen i så fall har jag bara 5 veckor och 6 dagar kvar det låter ju bra lite faktiskt

Blir igånglagd isåfall för förlossningsskräck, bm menade att det inte är bra för mig att gå över så då tror jag på det.

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-06-29 10:02:11 följande:
    hahahaha det e en släng av göteborgska, la=eller hur? typ....jo men nu har han vart aktiv hela dan igår, dock så hände en sak nu som jag ska kolla upp...men det e nog ingen fara..
    SweetLilly skrev 2010-06-29 10:02:47 följande:
    hehe vilket menar du? typ "det är la hormonerna"? la är ett dialektsord lika som "väl"

Om det nu var det du menade annars får jag stå som dum haha
    Tack nu vet jag vad ni "pratar om"
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-06-29 10:08:36 följande:
    haha va charmigt :) det var som när vi flyttade upp till dalsland för ett par år sedan, eller ja många år sedan...så blev jag å kompisar där uppeifrån jagade av pojkar så jag ropar-vi springer in i svalen!!!!
    dom bara tittade på mig å sa Va?? vart ska vi?
    jag tänkte asså dom måste vara blåsta här uppe....hahahaha
    Svalen?
  • ssssssss8
    knyzzel skrev 2010-06-29 10:41:42 följande:
    Go`morron alla goingar. Sovit gott? Vaknade i natt  med kramp i låren... F-n vad d gjorde ont! Nu börjar nedräkningen på riktigt. Mindre än 25 dagar kvar nu. Köpte en extra chokladkalender i Julas så att vi kan räkna ner dem sista 24 dagarn genom att öppna en lucka.
    Jo, värmeutslag har både jag å dottern i mängder.Gud va bra.  Vi ska dit på söndag hahahaha
    Härligt med bara 24 dagar kvar det är ju snart ju! Kul grej det där med kalender och öppna lucka för varje dag.
  • ssssssss8

Huh! dags för barnkalas idag med 9 st 7 åringar efter denna dag kommer jag vara trött.

I morse tog jag fram tygblöjorna som jag köpt till babyn och när ligger där och räknar om dom ska räcka till så sparkar bebisen till så hela sängen skakade visste väl att mamma drömde sig bort bland alla blöjor

• ssssssss8

HEJ PÅ ER!

Det är så jobbigt för vår söta spanska vattenhund bröt benet här i maj nångång sen har hon haft gips då i 5 veckor och nu i helgen var vi till uppfödaren på besök och där var ju 7 andra hundar där sprang hon som en galning.
    Igår var vi på kontrollrtg och till min stora fasa så var allting HELT fel brottet var upp igen och ny spricka
    Då sa hon vi ger en chans till och sen blir det operation och då snackar vi pengar!
    Jobbigt nu hoppas vi på de här 2 veckorna, som tur har vi försäkrat henne så vi har lite till att ta ut på försäkringen än.
    Annars hade vi varit tvungna att avliva igår var jag helt säker på det men nu har känslan övergått lite till det lugnare, men nu då till saken om det inte blir nu benet så blir det operation vilket tar flera veckor innan vi får någon tid till och vi som ska ha barn om 5 veckor.
    Då krockar allt, som tur rör sig barnet mycket så jag inte behöver oroa mig för om det mår bra!
    Hoppas nu bara att den hinner tillfriskna innan mitten på augusti. Har flera gånger tänkt på att jag inte orkar ha hunden men varje gång den har nogot fel så blir jag så ledsen så jag kommer absolut inte klara mig utan hund.

Vet int vad jag vill med detta men ville bara skriva av mig lite säkert många upprepningar men ni behöver inte svara om ni inte vill

Till en helt annan fråga
    Nu har jag tvättat sängkläder till babyn, då var det någon som sa till mig att det är bra att sova med babyns täcke i sängen tills det föds, då är det tryggare för barnet när det känner mammans och pappans "doft" i sin egen säng.
    Vad tror ni om det?
    Ska tillägga att samsovning passar inte vid oss har försökt men jag har en man som ofta har slagsmål i sömnen

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-07-06 10:47:43 följande:
    Tjejer

kommer ni ihåg att jag berättade om min dotters kompis, som kommer hit tidigt på morrn å stannar till sent på natten? jag tänkte ju sätta stopp för det men jag har inte hjärta att göra det än iallafall...hon kom 7 imorse då hennes mamma skulle till östra med den större dottern som mår riktigt dåligt, å jag sa åt ungarna-jag har sovit uselt inatt så jag ska bara ligga lite till sen så fixar jag frukost, jag vaknar igen av att tel ringer å undrar varför inte flickorna svarar...så jag går in i min dotters rum, där ligger min tös på sin säng å sover gott...
    den andre tösen ligger i fosterställning på golvet å sover....jag kunde inte hålla tillbax tårarna, gu som jag ömmar för denna tös...väckte henne försiktigt å sa åt henna att lägga sig på soffan, som e stor nog på bredden för 3 vuxna, la en filt om henne å gav henne en puss på kinden..hon tittade på mig å log å somnade om....

jag vet ju det att när min prins kommer så kommer inte jag ha ork med henne så mkt som nu, hon e här varje dag fr morrn till mkt sent på natten...bara sover hemma....nu ska dom flytta en liten bit bort så vi kommer inte bo i samma område efter denna veckan....å jo social tjänsten är inkopplade, men jag vet inte hur mkt osv....å jag anmäler INTE! men känner så mkt för denna lille tjej....uch, var bara tvungen att ventilera mig...
    Vad skönt för henne att hon känner att någon bryr sig om henne! Men som du säger själv kommer du nog inte att orka hela vägen, jobbigt när man vet att barn inte har det så bra.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10