Vi fortsätter, Bf aug 10
Pregga: Usch så han skräms din lille gosse!
Det är kroppen som förbereder sig för förlossningen. Men gör det jätte ont så ring din bm eller förlossningen.
Pregga: Usch så han skräms din lille gosse!
Hej!
Något jag undrat över sen jag började följa denna tråd är vad la betyder när ni skriver det mellan raderna?
Jag vet en korkad fråga men varje gång jag sett ordet så kommer tanken: "vad betyder det"?
Så nu frågar jag med risk för att dumförklaras.
Min bebis rör på sig jättemycket ännu och när du skrev pregga att de sover lika mycket nu som nyfödda bebisar då kom jag till att min bebis kommer säkert och vara vaken mycket, men vad gör det jag får ju snusa desto mer på bebislukt då.
Skicka hit liiiite värme men inte för mycket här har varit kallt men nu ser det liite bättre ut faktiskt!
Jag fick tid till mödrapoliklininken idag till den 9.8 jag har ju beräknat den 14.8 så jag hoppas det blir igångsättning den dagen i så fall har jag bara 5 veckor och 6 dagar kvar det låter ju bra lite faktiskt
Blir igånglagd isåfall för förlossningsskräck, bm menade att det inte är bra för mig att gå över så då tror jag på det.
Ska väl tillägga att jag är finlandssvensk kanske ni märkt det på mitt skrivsätt
Huh! dags för barnkalas idag med 9 st 7 åringar efter denna dag kommer jag vara trött.
I morse tog jag fram tygblöjorna som jag köpt till babyn och när ligger där och räknar om dom ska räcka till så sparkar bebisen till så hela sängen skakade
visste väl att mamma drömde sig bort bland alla blöjor
HEJ PÅ ER!
Det är så jobbigt för vår söta spanska vattenhund bröt benet här i maj nångång sen har hon haft gips då i 5 veckor och nu i helgen var vi till uppfödaren på besök och där var ju 7 andra hundar där sprang hon som en galning.
Igår var vi på kontrollrtg och till min stora fasa så var allting HELT fel brottet var upp igen och ny spricka
Då sa hon vi ger en chans till och sen blir det operation och då snackar vi pengar!
Jobbigt nu hoppas vi på de här 2 veckorna, som tur har vi försäkrat henne så vi har lite till att ta ut på försäkringen än.
Annars hade vi varit tvungna att avliva igår var jag helt säker på det men nu har känslan övergått lite till det lugnare, men nu då till saken om det inte blir nu benet så blir det operation vilket tar flera veckor innan vi får någon tid till och vi som ska ha barn om 5 veckor.
Då krockar allt, som tur rör sig barnet mycket så jag inte behöver oroa mig för om det mår bra!
Hoppas nu bara att den hinner tillfriskna innan mitten på augusti. Har flera gånger tänkt på att jag inte orkar ha hunden men varje gång den har nogot fel så blir jag så ledsen så jag kommer absolut inte klara mig utan hund.
Vet int vad jag vill med detta men ville bara skriva av mig lite säkert många upprepningar men ni behöver inte svara om ni inte vill
Till en helt annan fråga
Nu har jag tvättat sängkläder till babyn, då var det någon som sa till mig att det är bra att sova med babyns täcke i sängen tills det föds, då är det tryggare för barnet när det känner mammans och pappans "doft" i sin egen säng.
Vad tror ni om det?
Ska tillägga att samsovning passar inte vid oss har försökt men jag har en man som ofta har slagsmål i sömnen