-
Här är det en grå dag idag... Jag älskar solen och hatar grått väder men idag är det skönt att det är grått faktiskt då det har varit så himla kvavt de sista dagarna.Nallepuhmamma skrev 2010-07-06 12:50:08 följande:Oj vad dött det är här. Antar ni är ute och svalkar er kanske i vattnet? Själv måste jag infinna mig inomhus för o slippa dne jobbiga hettan -
Som ni andra skrivit här inne tidigare så är det tvärdött här.
Jag tar min dotter och våra cyklar så trampar vi bort till maxi istället
-
Pregga: Vilka fiiiiina bilder!

Knyzzel: Supersöt flicka du har, charmtroll
Nallepuhmamma: Jag har också gått upp 11 kg sen jag plussade, tror att det är helt normalt faktiskt. Grattis till ny vecka!
Sofie Laura: Haha det var bara en dröm
Tror bestämt att jag kommer att gå över tiden men jag hoppas att jag får min sessa i augusti iaf.
-
Jag har också en ganska stark hormonrand men jag tror inte att man måste få det utan att det är olika från gång till gång. Du är ju gravid iaf det är det ingen tvekan omFamiljen Mu skrev 2010-07-07 10:00:37 följande:Väldigt fina bilder Pregga! Ser att du fått hormonrand, har även ni andra fått det?
Jag fick en liten när vi väntade dottern men har ingen alls nu...Kanske inte alla som får det då?!
-
Jag skulle vilja åka och bada men jag har blandade känslor inför att ha på mig bikini. Alltså jag tycker gravida är jättefina men jag vet inte det känns naket och intimt på ett annat sätt nu...
-
Min tös är också supervild, hon verkar aldrig sova...Familjen Mu skrev 2010-07-07 10:12:20 följande:Japp
har en riktig vilding i magen!
-
Jag har fått jättefina presenter av söta Pregga idag. Jag lägger inte upp bilder då hon redan gjort det förut så ni har redan fått sett

Tack Pregga gumman! Jättefina och gulliga saker som sagt!
-
Åh vad härligt!sofie och laura skrev 2010-07-07 14:58:27 följande:Heej!
Var ju på Tul idag och min lille i magen verkade växa bra NORMAL kurva.
Han skattas på att väga ca 2400 g =) och säkerligen på dessa 4 veckor kommer han väga över 3 kg iaf
Älsklingen i magen låg med huvudet neråt så inget tvärläge där inte =)
Min bebis mådde så bra och jag med.
Pregga vackraste bilderna någonsin"
Du skulle snittas va? Vilket datum har du fått?
-
Jaaa tjejer hur många dagar har ni kvar?

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m50242247.html
Nu ska jag sätta mig och sy lite... underbar terapi det där...
-
Hej tjejer!
Idag går jag in i v 34
Grattis till er andra som också byter veckor!
Nallepuhmamma: Jag tror också att din bebis har sjunkit och när de gör det har jag läst någonstans att de inte rör sig på samma sätt längre... Om du ändå är orolig ring din BM, det skulle jag ha gjort om min oro var stor.
Ca kl 21.30 började jag att få sammandragningar som kändes som mensvärk. Jag brukar ej klaga men kl 22.40 sa jag till min sambo att nu har jag småvärkar och de går inte över. De håller i sig ca 2 min och kommer med 6-8 mins intervall. Jag ringde till förlossningen, de tyckte att 2 min att hålla i sig lät långt så jag skulle höra av mig om de inte gick över.
En timme senare ringde jag igen och sa att det har blivit mindre mellanrum mellan värkarna och de gör ondare och de håller i sig längre.
Vi fick åka in för att kolla, de tog en ctg-kurva som visade att bebisen mår bra
De kollade att jag inte börjat öpnna mig som tur var och min tapp har inte förkortats vilket också är bra. Men CTG-kurvan visade att mina värkar inte ville sluta så jag fick stanna kvar över natten. Jag fick en spruta för att värkarna skulle avta och en spruta för att lillans lungor ska mogna snabbare utifall hon får för sig att komma ut tidigare. De tog en ny kurva på mig imorse samt kände på mig och allt var bra.
Jag fick åka hem imorse.
Jag ska tillbaka imorgon för att ta en spruta nr två för hennes lungor utifall som sagt.