Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-14 15:45:57 följande:
    ok, haha nu e jag med :) avnavling ?? vad det gäller sprutan så har så mkt förändrats sen jag fick lillan, det jag minns är att hon på sin 3dje dag tog ett stick i foten, men inte ngn spruta..så detta e ngt nytt va? känner inte igen det?
    ska ditt barn få den?
    Vad gäller avnavling så finns ju en hel del av barnets blod kvar i moderkakan och det behöver tid för att pumpas tillbaka till barnet. Om man avnavlar direkt så går barnet miste om nödvändigt blod. Jag är inte så insatt i frågan men tänkte fråga min BM och tänkte också höra med er vad ni tänkt.

Vad gäller K-vitaminsprutan tror jag de ger den direkt och har gjort sen 70-talet eller nåt. Jag vet inte om jag ska låta dem ge den till mitt barn. Tror inte äns de informerar om den utan bara ger den. Känns som om det är mycket de inte informerar om.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-14 15:45:57 följande:
    ok, haha nu e jag med :) avnavling ?? vad det gäller sprutan så har så mkt förändrats sen jag fick lillan, det jag minns är att hon på sin 3dje dag tog ett stick i foten, men inte ngn spruta..så detta e ngt nytt va? känner inte igen det?
    ska ditt barn få den?
    Tydligen kör de tidig avnavling i Göteborg för att kunna forska på navelsträngsblodet.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-14 15:57:17 följande:
    Asså mitt barn e inget ngn jävel ska forska på det kan jag ju tala om.
    Nä jag har själv många frågor om detta att at upp med min BM. Jag har för få svar för att kunna svara dig och så måste jag springa till bussen men vi får återkomma i ämnet när vi vet mera! Det är en hel del de inte informerar om tex GBS.

Vi hörs imorgon!
  • den kära leken
    Ns mamma skrev 2010-06-14 22:23:20 följande:
    Den kära leken: såg att du undrade över avnavling..Ska du föda på varbergs sjukhus? Enligt min BM har de sen avnavling där, vilket är det jag vill ha..
    Ang. K-vitaminsprutan så får ni gärna skriva mer om det när ni har mer info. Undrar också över det då jag snubblade in på en tråd om det för ett tag sedan. Antar att sonen fick den 06 fast det inte är ngt jag minns, men som sagt det är mycket det inte informeras om ordentligt..

Hörs ngn annan dag tjejer nu e det dags att sova..
    Ja det blir antagligen Varbergs sjukhus för vår del, om nu allt går som man tänkt sig haha. Vad bra att de kör med sen avnavling där. Ska nog ändå fråga om det lite när jag träffar min BM om 2 veckor. Om 2 veckor är det också UL! Åhh vad jag längtar.

Vet ni, i morse vaknade jag på magen. Sovit som en stock, på magen. Ojoj, fattar inte hur det gick till. Men det sprakas för fullt i magen nu, som vanligt :)
  • den kära leken
    lillabambi skrev 2010-06-15 07:23:20 följande:
    Grattis  Pregga och ni andra som byter vecka idag :) {#emotions_dlg.flower}
    Det är först på torsdag vi byter vecka! Men tack ändå :)
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-15 07:43:47 följande:
    Morrn! Jag har sovit jättegott i natt och så lovar de sol, så jag hoppas på en toppendag!
    Vad skönt att du sovit bra! Och sol är ju skönt. Hoppas du får en toppendag!
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 08:04:12 följande:
    Morn alla snyggingar.

Själv sover jag taskigt hela förbaskade tiden.
    Köpte igår sånna där urusla j*vla snarkplåster till min man men tror ni dom hjälpte???
    Pyttsan heller.
    Vafasen är det där?
    Ett billigt skit som dom försöker lura folk att köpa bara för att tjäna pengar på?
    Undrar omd et verkligen finns något seriöst mot snarkningar?
    Jag hatar ju att sova ensam i sängen men har ju inget val att "sparka ut" min man i vardagsrummet när han snarkar men då kan man inte sova iaf för man är ensam
    Det är skitjobbigt när man inte får sova. Det som hjälper mot snarkningar är ju att inte dricka någon alkohol, sluta röka/snusa gå ner i vikt. Om inget av detta är ett problem så kan man göra en operation där man skär bort dallrnade hud i gommen och svaljet. Ganska plågsam operation men det kan det ju vaar värt. Själv tror jag inte ett dugg på näsklämmor påsar eller annat. Avsvullnande sparyer och dylikt tror jag kan vara skadligt i längden så det är ju inte heller en lösning. Lycka till!
  • den kära leken
    Rottis77 skrev 2010-06-15 08:07:21 följande:
    Hej. Här vill jag hoppa in, har BF den 14 aug med vårt andra barn, började min havandeskapsledighet idag, sååååå skönt. 
    Välkommen hit. Själv har jag 9 dagar kvar att jobba. Ska bli sjukt skönt att få lite semester innan bäbisen kommer. Mår du bra annars?
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-15 10:01:45 följande:
    jaha, haha ok...asså jag har svårt å andas emellanåt,påminner om ångest fast jag inte har det...som ett tryck över bröstet å det blir TUNGT å andas...
    Jag får samma ibland. Åsså hjärtklappning. Det är väl barnet som trycker på. Kan va att den trycker på kroppspulsådern och att hjärtat då får jobba hårdare.
  • den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-15 09:49:11 följande:
    Tvärtom här. Min mage har hela tiden legat långt ned och den är fortfarande på samma plats. Alltså inga sparkar mot revbenen etc. Skönt!

V.33..tiden går fort nu!!
    Min sparkar/trycker på höger revben samt neråt mot vänster sida. Det ena är väl fötter och de andra händer.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10