• Fawlty Towers

Molly, Fanny, Smilla eller Tyra?

Vi vet inte om det är en flicka som ska titta ut i maj, jag tror det, sambon tror det inte.
    OM det är en flicka så är det dessa namn vi båda tycker mycket om och kan tänka oss. Sambon har ett som favorit men kan tänka sig alla egentligen. Jag har en ny favorit varje vecka bland dessa.

Ett av namnen skulle jag nog inte ha fastnat så hårt för om det inte vore för att min farmor hette så, och hennes mamma. Min farmor dog samma dag som jag fick veta att jag är gravid och nu känns det namnet speciellt.

Vilket tycker du är finast?
    Om du tycker att alla är hemskt fula behöver du inte rösta, jag glömde att skapa ett "alla är fula"-alternativ. Vill du i alla fall få det sagt så går det bra att skriva det i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 13:42
    Kan ju passa på att lägga till att, jadå, vi vet vad Fanny betyder i vissa andra länder men ser det inte som något problem alls. Det gör inte dom Fanny jag har pratat med heller.
    Jag tycker nog att världen får acceptera Fanny istället för att Fanny inte ska få finnas. Liksom

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Molly, Fanny, Smilla eller Tyra?
  • EJai

Molly eller Fanny Men vart Fanny först av dem två men kunde ju bara ta ett av dem.

• Trasseltroll

Molly har varit en favorit länge för mig...tycker bara det är liiiiite trist att det verkar ha blivit så vanligt{#lang_emotions_undecided} men det finns ju såklart en anledning till det! Det är ju så himla fint!!

Jag gillade alla namnförslagen du har! Smilla kommer på andraplats, efter Molly!

Lycka till! {#lang_emotions_smile}

• Hallonröd

Röstade på Fanny men alla namn är fina utom Smilla...{#lang_emotions_undecided} 

// Bad sound kills good music...
  • Fawlty Towers
    Hallonröd skrev 2010-02-14 13:41:52 följande:
    Röstade på Fanny men alla namn är fina utom Smilla... 
    Jag tycker att Smilla är fint, men det är ingen favorit här heller kan jag avslöja. Det var många månader sedan Smilla låg i topp nu
  • Ellizz

Jag tycker namnet Tyra är så fint!

• Fawlty Towers

Oj, ingen klar faorit så här långt ser jag.

Kan ju avslöja att sambon inte är så jätteförtjust i Molly men har börjat gilla det mer nu. Jag propsar på Molly före Fanny vilket han tycker är absolut bäst.
    Så det står nog mest mellan Fanny och Molly här hemma.

Tyra var det farmor hetta. Jag tycker att det är fint, men inte lika fint som Molly. Dock, farmor hette ju det och det är ett speciellt namn för mig. Sambon älskar det.

Klurigt det här.
    Ut kommer det säkert en bebis med snopp

• Hallonröd
    Fawlty Towers skrev 2010-02-14 13:50:45 följande:
    Oj, ingen klar faorit så här långt ser jag. Kan ju avslöja att sambon inte är så jätteförtjust i Molly men har börjat gilla det mer nu. Jag propsar på Molly före Fanny vilket han tycker är absolut bäst. Så det står nog mest mellan Fanny och Molly här hemma. Tyra var det farmor hetta. Jag tycker att det är fint, men inte lika fint som Molly. Dock, farmor hette ju det och det är ett speciellt namn för mig. Sambon älskar det. Klurigt det här. Ut kommer det säkert en bebis med snopp
    Ja det är lite klurigt...{#lang_emotions_wink}....men har ni ett pojknamn klart då?
    // Bad sound kills good music...
  • Fawlty Towers
    Hallonröd skrev 2010-02-14 13:55:26 följande:
    Ja det är lite klurigt.......men har ni ett pojknamn klart då?
    Man skulle väl kunna säga att vi är redo att brotta ner varandra på den punkten.
    Som det ser ut nu så har jag lyckats förhandla mig till mitt favoritnamn som tilltalsnamn i utbyte mot tre mellannamn som sambon vill bestämma.
  • Fawlty Towers
    Gummsan skrev 2010-02-14 14:01:04 följande:
    Röstade på Molly fast Mollie e finare  2a plats=Tyra
    Jag tycker att Molli ger ett finare uttal än Molly. Molli låter mjukare än Molly.
    Dock får jag lätt utslag av konstlade stavningar, så funderar på att låta det bli Molly och helt enkelt bara uttala det Molli för egen del.
    Stackars barn, kommer bli helt förvirrad
Svar på tråden Molly, Fanny, Smilla eller Tyra?