• Miiikaaa

Crescent Comfort ?

har nog nästan bestämt oss för att det ska bli en Crescent Comfort (förmodligen duo-version) för våran lilla bebis, men nu vill jag höra från er som har denna vagn vad ni tycker om den?

den finns ju som både duo och kombi, är hårdliften till kombi liten? jag har fått den uppfattningen i alla fall, och då kanske liggdelen är bättre till en sommarbebis? och som jag förstått så skiljer det bara ca 500kr i pris på hårdlift och liggdel?

tacksam för alla åsikter och erfarenheter !

http://www.crescentbaby.se/comfort.html

• Svar på tråden Crescent Comfort ?
  • the M Bitch

Jag skulle rekommendera den separata liggdelen, just för att den är rymligare. Då blir det luftigare och svalare i sommar och dessutom kan du ha den längre i höst.

En annan fördel med liggkorgen är att hela vagnen blir lättare (sittdel + lift väger ju mer en bara en liggkorg).
    Den enda gången då en lift är bättre är om du har behov av att bära liggdelen upp för trappor (om du ex bor i lägenhet flera våningar upp och saknar hiss).
    Om du bara behöver bära några trappsteg funkar det med liggkorgen också, eftersom den har bärhandtag, men det blir ju lite klumpigare än att bära en lift. 
  • inadd

vi har en crescent classic och är jätte jätte nöjda, märket är vi väldigt nöjda med.

• Smultronbaby

*Puffar lite *
    Vi står i valet om vi ska köpa en Cresent comfort eller en Emmaljunga duo...

Är lite låst på Emmaljunga då jag hade det till sonen, men nu är det lite värre med plats i skuffen då vi har hund.
    Är det nån som verkligen vet att måttet på Cresent bara är 78 cm ihop fälld ?

Mamma till Emil 030128 BF 100723
  • anna74

Hej!

Har nu ikväll varit inne och beställt en crescent compact , och hoppas nu på att den lever upp till våra krav ,vi valde mellan emmeljunga duo edge och denna, men denna vann ,då den verkar vara lättare att bära(in och ut ur bilen) och köra !

Nu är det bara att vänta ! leverans 2-5 dagar !

Hör gärna av mig igen när den kommit!

Vi har haft både emmeljunga och brio vagnar till våra andra barn ( 4 st )men ville nu prova något annat!

MVH anna

• anna74

Hej igen !

Blev fel skulle vara Crescent Comfort givetvis !!! :)
    Har kollat så många vagnar nu så man är helt snurrig i huvudet!

• anna74

Hej igen!

Idag kom min barnvagn ,och jag är jätte nöjd!!{#lang_emotions_smile}
    Den var mycket finare i verkligheten än på bild, så nu bara längtar jag tills vi kan lägga vår son i den !
    Väldigt lätt att montera var den!
    anna

• Miiikaaa
    anna74 skrev 2010-03-15 18:54:29 följande:
    Hej igen!Idag kom min barnvagn ,och jag är jätte nöjd!!Den var mycket finare i verkligheten än på bild, så nu bara längtar jag tills vi kan lägga vår son i den !Väldigt lätt att montera var den!anna
    det låter bra! köpte ni en duo eller kombi?
Svar på tråden Crescent Comfort ?