Inlägg från: Ulf Harrys Farsa |Visa alla inlägg
  • Ulf Harrys Farsa

Inkclub vs Tonerlagret

Rikard Westberg skrev 2010-02-15 11:29:02 följande:
    Hej Trollmor!

Jag är ansvarig för Tonerlagrets nätförsäljning. Tycker att det är kul när olika aktörer diskuteras på forum som detta. Jag har också förståelse för att det ibland kan upplevas som en djungel vilken toner/bläckpatron man ska välja och varför priser skiljer sig (ibland ganska mycket) mellan olika aktörer.

Vilka du ska handla ifrån måste du ju själv skapa dig en uppfattning om. När det gäller toner till just din skrivare (HP Color LaserJet 2600) så har många tillverkare haft stora problem att få till en bra kvalitet (detta gäller även HP toner). Vi har valt att producera toner till omnämnda skrivaren i Sverige just på grund av att kvaliteten tidigare har varit väldigt svajig.

Tyvärr blir priset något högre på just dessa produkter men ett tips där du kan spara lite pengar är att köpa ett färgpaket med alla färger. Då kan du spara några hundralappar. Vet inte hur priset är i förhållande till våra kollegor som är omnämnd ovan men här kommer en länk till vårt "valuepack".

www.tonerlagret.se/product/MILJHP2600/Valuepa...

Hör gärna av er till oss om ni har frågor eller funderingar. Jag ska försöka följa den här tråden också och svara om det kommer upp andra frågor.
    Bara en fråga, Anser du era piratpatroner vara bättre än original?
  • Ulf Harrys Farsa
    Zillen skrev 2010-07-05 17:58:41 följande:
    Pirattoner och piratbläck kan inte hålla samma kavlité som original från tillverkarna. Det ligger många timmars forskning bakom både sammansättning av tonerpulver och bläck. Det är inget man kan göra "reverse-engineering" på...
    Näe fast dom vill gärna att konsumenten tror det ;)
  • Ulf Harrys Farsa

Förlåt, Piratpatron blir det ju bara om det står te.x "HP original" på detaljen... men

Fint att kalla det "kompatibla" tror inte för en sekund att t.ex HP är lyckliga och glada över att det finns firmor som säljer "kompatibla" produkter, skulle jag få ut en servicetekniker från HP för att fixa min strulande skrivare på garanti och han finner "kompatibla" toners i den skulle min reparation INTE gå på garanti.

Se det som att köpa bromsklossar till volvon på Biltema och sen åka till verkstaden och be dom fixa att bromsarna skriker/har dålig funktion/skramlar etc...

• Ulf Harrys Farsa
    Trött på kopior skrev 2013-06-12 14:12:02 följande:
    InkClub var det
    Ja vad än "mr Toner" här uppe skriver så är det helt klart sämre kvalité på "kompatibla" toners och bläckpatroner, har sett allt efter 23 bast i IT svängen
Svar på tråden Inkclub vs Tonerlagret