• Anonym (Olivolja)

Olivolja mot bristningar? Vilken?

Fick hela magen full av bristningar som forfarande är röda(mogna?).

Jag fick ett tips för länge sedan att olivolja ska vara bra för att förebygga bristningar.. Även mot bristningar som redan finns.
    Jag tror jag är desperat och har pengabrist..
    Så olivolja finns hemma, så varför inte testa, kan ju inte bli värre iaf!

Frågan är bara vilken olivolja är det alla pratar om under graviteten?
    En helt vanligt, men det finns ju mängder.
    Har en hemma som är icas ekologiska? Någon betydelse ?

Tack!

• Svar på tråden Olivolja mot bristningar? Vilken?
  • Anonym

Jag hade nog kört en lyxvariant, i mitt tycke är inte ICA:s en riktig olivolja Dock har ju BodyShop bra krämer att investera i som är gjorda för ändamålet.

• Anonym (Olivolja)
    Anonym skrev 2010-02-15 17:58:44 följande:
    Jag hade nog kört en lyxvariant, i mitt tycke är inte ICA:s en riktig olivolja Dock har ju BodyShop bra krämer att investera i som är gjorda för ändamålet.
    Okej! hehe Tack!
    Ska kika på det istället!
  • Anonym

Sedan har ju Welda (Wileda?) en havandeskapsolja samt andra produkter som kan fungera. Maxi och Åhléns säljer.

• Anonym (Olivolja)

Perfekt! tack för alla tips!

Ska ärligt erkänna att jag har testat med olivoljan nu i ca 4 dagar, men upplever att det blir rött och irreterat! Först tänkte jag att det kanske var bra, för nu händer det kanske något. haha. Man hoppas så innerligt.

Det kan inte var något vidare ändå!
    Jag tror ju faktiskt inte att något skulle kunna ge mirakelresultat, så ni som själv ha bristningar, hur lång tid tog det för era att åtminstonde blekna?
    Fick barn för 4 mån, så det var ju inte så längesen!

• Anonym

Jag är gravid nu, inte så långt gången men jag smörjer med BodyShops produkter och de går direkt in i huden, riktigt skönt och det känns som om de gör nytta.

Sedan har jag läst att Zink-tabletter motverkar och hjälper vid läkning, men ta det med en nypa salt.

• Ängaboll

Jag har fått tre barn som alla var stora, 4500 g, 5415 g & 4965 g så jag hade stooora magar. Inte en endaste bristning på huden och alla är födda vaginalt utan några större bristningar. Jag är övertygad om att olivoljan har räddat mig!
    Jag älskar att bada badkar så jag badar ca 2 ggr i veckan och jag har alltid i en skvätt extra virign olive oil (märket spelar ingen roll), jag har aldrig smörjt mig med oljan utan bara haft den i badet.
    Det var min mamma som tipsade om det inför min första graviditet.
    Så bada i olivolja är mitt tips!

• Anonym

Banrmorskan smörjde faktiskt med olivolja under slutskedet av förlossningen för att förhindra bristningar. Jag fick inga, så det kan nog funka. Smörjde magen med vanlig babyolja innan förlossningen, fick inga bristningar. Jag tror faktiskt inte det spelar nån roll om man tar vanlig matolja eller nån dyr kräm, funkar nog vilket som. Däremot vet jag inte om det hjälper när man redan har fått bristningar-då har ju huden redan gått sönder...

• Luulu

Jag smörjde,smörjde och smörjde men alla tänkbara krämer, oljor osv från jag fick veta att jag var gravid och gör det fortfarande, födde barn för ca 2 månader sen men ändå ser jag ut som en zebra, tyvärr, inget har hjälpt. Hoppas nu bara på att de bleks!

Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • Anonym (Olivolja)

Okej, jag fick ett tips från en bekant nyss om A derma, kommer inte ihåg vilken sort nu, men någon från deras sida. Som egentligen inte är för bristningar.
    Utan för t.ex ärr och akne.

Hon visade sin mage här, och hon hade tydligen bristningar, som jag bara såg om jag tittade nära. Hennes mage var FULLT av bristningar innan.
    Det var för 6månader sen. Om det beror på hormoner eller liknade att hennes bleknat så fort eller inte, det vet jag inte.

Men den kostade bara 155kr på apoteket, jag ska genast prova!

Återkommer om det blir resultat! Om kankse 6mån? *ler*

Sen tror jag knappst det kan hjälpa mot mina gropar som jag fick!
    Återstår att se! Tack åter igen!

• Huskar

HUR BLEV RESULTATET!?!?! vet att det är 6 år sedan men måste veta! 

• Fjärrkontrollen
    Huskar skrev 2016-07-31 00:51:10 följande:

HUR BLEV RESULTATET!?!?! vet att det är 6 år sedan men måste veta! 

Bristningar beror på hormoner så olivolja funkar inte.
  • Nyfikna72

Alla är dessutom olika så vilka som får bristningar och inte är rena lotteriet. Har ingenting med att göra om man smörjer eller badar med nå oljor......

Svar på tråden Olivolja mot bristningar? Vilken?