• Frannyfine

    Väntar minst nr 3 i oktober 2010

    {#lang_emotions_plus}

    Jag behöver någon att stöta och blöta med..
    Kanske är vi fler?

    Som väntar minst 3:e barnet i oktober 2010?

    Dyk in här så kan vi fundera och följa tillsammans..
    Så ofta vi hinner eftersom vi har fler men ack så skoj!

    Det sägs att vara flerbarnsförälder är en konst..

    Hoppa in här!

    {#lang_emotions_smile}


    Den som väntar på något gott...
  • Svar på tråden Väntar minst nr 3 i oktober 2010
  • Frannyfine

    Jag kanske ska tala om att jag väntar nummer 3 i skaran med BF den 5 oktober...

    Det kanske är roligare om man vet när jag ska ha också?


    Den som väntar på något gott...
  • jenn79

    mEN ÅH! gRATTIS TILL NUMMER 3 :d mIN 3:A KOMMER DOCK I MAJ 


    Dotter 051211 och Son 080428
  • Sussii

    Hej Marey Du får nog vara med hära ;):)

    hur känner ni för nr 3? hur gammla är era barn nu?

  • MareyJ

    Tack:)
    Lite kort om mig:
    Jag heter Marie är 23år och bor i en liten stad i norr med min sambo Christian sedan 8år tillbaka. Våra barn är 2år och 1år. Vi har en pojke född oktober-07 och en flicka född i januari -09.

    Och nu väntar vi på vårt 3:e mirakel!

    Jag är i vecka 15+3 (tror jag..) och mår sådär, lyckan är total men fysiskt så är det lite sådär, huvudvärk och illamående, ska inte tråka ut er med det:)

    Vi har RUL om 1månad och f*n vad jag längtar!

    Kan ni berätta lite mer om er själva? nyfiken varelse här. vilken vecka är ni i?

  • Sussii

    Jag är 23 år och sambon/jag har haft förhållande i 10 år nu (lite fram och tillbaka innan 2006) vi har dottern som är 3 år(född nv06) och en son som är 2år(född jan08) =)

    Nu väntar vi nr 3 lite väl kanske "otid" då vi gifter oss 10 April och sen håller på med tömning av hus för att flytta och börja renovera huset här i början på maj. =)
    (sambon har fått sin mormors hus)

    Är i v5 bara (enligt FL) :P så alltså säkerligen inte så stor vid bröllopet =)
    Mådde tills jag +:a = illa, små huvudvärk

    idag har jag inga symptom alls förutom lite lite illamående på kvällen. 
    ont i ryggen efter plogning med vagn i snö och jobb.
    annars är allt tipp topp! =)

    ska till BM på tisdag =) Ska även se om jag kan boka in för ett VUL snart :D

  • MareyJ
    Sussii skrev 2010-02-20 09:36:50 följande:
    Jag är 23 år och sambon/jag har haft förhållande i 10 år nu (lite fram och tillbaka innan 2006) vi har dottern som är 3 år(född nv06) och en son som är 2år(född jan08) =)Nu väntar vi nr 3 lite väl kanske "otid" då vi gifter oss 10 April och sen håller på med tömning av hus för att flytta och börja renovera huset här i början på maj. =)(sambon har fått sin mormors hus)Är i v5 bara (enligt FL) :P så alltså säkerligen inte så stor vid bröllopet =) Mådde tills jag +:a = illa, små huvudvärkidag har jag inga symptom alls förutom lite lite illamående på kvällen. ont i ryggen efter plogning med vagn i snö och jobb.annars är allt tipp topp! =)ska till BM på tisdag =) Ska även se om jag kan boka in för ett VUL snart :D
    Vad roligt att nu ska gifta er, Grattis!

    Vi har också funderat och pratat om att ifall vi ska gifta oss någongång så då ska vi göras det när vi har 10års jubeleum.

    Roligt att vi är lika gamla med, verkar har lite gemensamt du och jag.

    Hur är det mer er andra här?

    Hoppas att det går bra för dig och att du inte har så mycket "känningar" (ont, illamående osv) nu när ni planerar och ska genomföra bröllopet.

    Är nog inte så kul om du kommer fram till altaret och spyr på prästen. ;)
    Ha ha om inte annat så blir det då allt ett minne för livet!

    Hur är det där med VUL hoss er, är set standard att göra det där ni bor?
    Varför är det man gör ett?

    Här händer det nämligen inte. Jag har aldrig varigt på ett, vilket är lite synd det hade varigt roligt.
    Känns som att det kanske är lite lättare att ta till sig graviditeten då..?
  • Sussii
    MareyJ skrev 2010-02-22 10:00:00 följande:
    Vad roligt att nu ska gifta er, Grattis!Vi har också funderat och pratat om att ifall vi ska gifta oss någongång så då ska vi göras det när vi har 10års jubeleum.Roligt att vi är lika gamla med, verkar har lite gemensamt du och jag. Hur är det mer er andra här?Hoppas att det går bra för dig och att du inte har så mycket "känningar" (ont, illamående osv) nu när ni planerar och ska genomföra bröllopet. Är nog inte så kul om du kommer fram till altaret och spyr på prästen. ;)Ha ha om inte annat så blir det då allt ett minne för livet!Hur är det där med VUL hoss er, är set standard att göra det där ni bor?Varför är det man gör ett?Här händer det nämligen inte. Jag har aldrig varigt på ett, vilket är lite synd det hade varigt roligt. Känns som att det kanske är lite lättare att ta till sig graviditeten då..?
    Tack, känns jätte kul att vi ska gifta oss, har planerat sen våren förra året, vi hade först datum i juni men ändra början på januari (till april) tror jag, för vi ville bara lägga fokus på huset och turen var väl det att vi ändra eftesom jag +:a förra vecka :S:D och ligger veckorna rätt för min del är jag bara i ca v13 när vi gifter oss.
    Har lixom klänningen redan hemma och vägrar inte ha den eftersom jag har drömt om den så länge.  Med snörnign i ryggen fungerar det nog. Bara orolig att jag blir stor som jag har blivigt med dom andra 2 jag vänta förut.

    haha att spy vid altaret hade nog som du säger vart ett minne hahaha, dock vill jag vänta med att berätta ett tag till för en del släktingar och hoppas jag sliper spy så man måste förklara hahaha

    Hos oss är det inte standard att göra ett vul :( tycker igentligen att det borde vara det typ i v 6-8 för att se antal foste, om hjärtat slår (mf risken är ju innan v12) och ev "fastställa" grav vecka, och att den växer "rätt". =) och det är nog lättare att släpa stor oro som mååånga bär unde ren graviditet.

    Jag ska dock se över nån privat gyn som kanske kan göra ett vul.

    Förövrigt så ska jag till MVC idag :D:D  (ska gå om 20min)
    och idag känner jag molande värk bara men inget annat!
    Skönt med att inte ha några symptom som illamående osv men samtidigt vill man ju ha det för att ha "alla" tecken på graviditet hahaha
     :D

      
Svar på tråden Väntar minst nr 3 i oktober 2010