Stinky skrev 2010-02-18 13:51:12 följande:
Åh. Lilla vän, såhär är det: kroppen behöver kolhydrater, proteiner, fett, vitaminer etc. för att fungera optimalt. Det är baserat på ren fakta, och är ingen kvalificierat skitsnack som du försöker få det till (du kan fråga vilken dietist, läkare eller annan proffession). LCHF-dieten utesluter inte kolhydrater, såsom du säger. Däremot så minskar man ned på kolhydratintaget (speciellt de snabba kolhydraterna). För övrigt så tycker jag att en människa som inte kan ett skit om näringslära och hur kroppen fungerar, utan som bara ser nån av de femtioelva dieterna som det enda rätta, inte ska yppa sig så mkt i den här frågan och spela Allan-Ballan, då tänket är lika kort som den vederbörandes näsa. Men blir nästan lite generad å dennes vägnar. Och återigen: nej, matmissbruk "botas" inte av dieter.
1. Jag är inte din lilla vän...snarare din mardröm...stor och stark och med skinn på näsan...så stink inte för mkt....
2. Vilken fakta? Visst, var det så jag också lärde mig i skolan, kostcirkeln..nu har ju forskningen kommit lite längre....som tur är! Finns numera ganska många läkare som inte längre heller köper kostcirkeln utan börjar inse att vi får tänka om!
3. Var har jag skrivit att LCHF KOSTEN utesluter kolhydrater? Att skippa dom ja, men inte utesluta, skippar maten som till stor del består av kolhydrater, sen får man med sig lite på köpet när man äter ex mjölkprodukter, grönsaker osv.
4. Sen vem det är du skriver om på slutet...ja det måste bara härledas tillbaka till Stinky tror jag bestämt...eller? Jag blir generad å deras vägnar som inte kan se till det stora, att det händer saker inom kostentänket och att även läkare äter LCHF numera! Och även proffessionen sjuksystrar som mig