Inlägg från: DreamBitch |Visa alla inlägg
  • DreamBitch

Jag är sjuk i matmissbruk...

Anonym (Blää) skrev 2010-02-19 18:54:43 följande:
    du är ju lite lagom pinsam. din brist på vettiga åsikter är pinsam, allt du skriver är pinsamt att läsa, eftersom du faktiskt verkar tro på det du säger. människor som har en "missbrukspersonlighet" har en obalans i hjärnan som balanserar välbehaget, dessa människor använder olika "droger" föratt återställa balansen, dem mår inte lika "bra" som alla andra gör, och det är inget man kan bota heller, det går att behandla med vissa mediciner och terapi, men det är inget man bara kan bestämma sig föratt inte ha, det är somatt säga till nån mer cancer att bestämma sig föratt inte ha cancer. Det här är nått genetiskt, samtidigt är vissa människor från ett genetiskt arv där tex alkohol inte funnits tidigare, och dessa har inte samma motståndskraft som andra med alkoholkultur i generna. Tex samer och uramerikaner, enuiter etc.  Tro det eller ej men vissa människor är födda att lättare hamna i missbruk, och det har ingenting med "viljestyrka" att göra. Viljestyrka är ett tillfälligt "jävlaranamma" som varar korta stunder. skapad av kemiska reaktioner i hjärnan.
    Men det där var väl ändå det mest pinsamma inlägget?
    HUR kan du på fullast allvar använda dig av ett sådant IDIOTISKT argument som "det är som att säga till någon med cancer att bestämma sig för att inte ha cancer"? Du borde skämmas och det riktigt ordentligt. Håll dig till argument som faktiskt HÅLLER nästa gång. Man jämför sjukdomar med sjukdom och missbruk med missbruk men man korsar ALDRIG dessa vägar.

Och i slutändan handlar det ALLTID om val hur gärna ni än vill sitta här och dalta med alla överviktiga.

Till sist: viljestyrka är något man bestämmer sig för och behöver inte alls vara endast något kortsiktigt.
    Men allt handlar om att faktiskt anstränga sig och inte ge upp vid minsta lilla jävla motgång men DET är ett fenomen som 95% i denna tråd uppmuntrar.
  • DreamBitch
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-20 10:01:29 följande:
    Jag lovar dig att om det handlade om viljestyrka så skulle jag inte ha detta problem.
    Jag lovar dig att du visst skulle det. Varför skulle inte du klara av det med hjälp av viljestyrka när många andra har klarat av det med hjälp av just det?
    TS äter dessutom rätt hyfsat dagtid. Det är på kvällarna som hon kastar i sig sötsaker till höger och vänster.
    Som med alla missbruk handlar det om vilken inställning man har.
  • DreamBitch

Det börjar kanske bli dags att lägga ner ert ordbajseri här i tråden nu? Man vinner inte bara för att man får sista ordet.

• DreamBitch
    Stinky skrev 2010-02-20 23:20:26 följande:
    Det är mycket möjligt men nu är ju inte denna tråden till för din alldeles egna personliga njutning.
  • DreamBitch
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 23:23:20 följande:
    Mina inlägg är ett försök till diskusssion men min "diskussionskompis" har inte mkt mer att komma med än att smälla med högern och torka bort snoret med vänstern och hamra enstaka bokstäver på tangentbordet däremellan. Så mkt vettigare lär det ju inte bli Det har jag redan insett, men eftersom du inte hade det så får jag väl tala om det en gång till, over and out.....
    Jag tror närmare bestämt att det var du som inte förstod mig. Om nu din "diskussionskompis" inte ger dig underlag för en intressant diskussion förstår jag inte varför du fortsätter.
    Ingen av er är intressanta "diskussionskompisar" för mig och således avlägsnar jag mig från er för stunden och inväntar lite mer intressant diskussionsunderlag.

Se och lär!
  • DreamBitch
    Anonym (Been there...) skrev 2010-02-21 17:37:55 följande:
    Och jag har aldrig mått så dåligt som när jag åt LCHF... LCHF är INTE en diet/livsstil som passar ALLA..även om de flesta som äter denna typ av mat verkar tro det Matmissbrukare måste lära sig att hantera sitt KÄNSLOLIV.... ( maten står för något annat.. det kunde lika gärna varit alkohol eller knark!) Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
    Fast hon har påpekat flertalet gånger här i tråden att hon inte menar att lchf fungerar för ALLA.

Och till den som ifrågasatte om man trodde att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar måste jag ställa frågan: Vad är det annars dom äter? Man blir knappast kraftigt överviktig av att sitta och äta sallad hela dagarna/kvällarna?
  • DreamBitch
    Stinky skrev 2010-02-21 18:55:11 följande:
    Men herregud. Det vet vilken idiot som helst. Men poängen kvarstår. Du kan äta bra jävla många morötter för att komma upp i motsvarade antal kalorier som en semla tex.
  • DreamBitch
    Stinky skrev 2010-02-21 23:08:08 följande:
    Hur dom TÄNKER vill jag inte ens gå in på för det är inte det jag diskuterar. Men det säger sig självt att om man är kraftigt överviktig så är man inte det för att man har ätit alldeles för många morötter.
  • DreamBitch
    Stinky skrev 2010-02-21 23:27:28 följande:
    Att överviktiga i dom flesta fall faktiskt äter godis och sötsaker flera gånger i veckan. Något som du ifrågasatte tidigare i tråden.
  • DreamBitch

Fast det är ju faktiskt som så att om man tränar vissa dagar och förbränner 500kcal/dag så bör man dessa dagar äta 500kcal mer än vanligt.

Och det är inte så konstigt att man går ner i vikt när man ökar kaloriintaget eftersom ett ökat kaloriintag (inom vissa gränser) även ökar förbränningen.

Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...