Inlägg från: Anonym (LCHF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LCHF)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Anonym (Malin) skrev 2010-02-18 20:22:09 följande:
    Nu var inte detta riktat mot mig men vill ändå svara. Jag tvekar inte en sekund på att LCHF är bra - för vissa. Jag känner många som tycker det är fantastiskt sätt att leva på, men det fungerar dock inte för de med matmissbruk - inte till att börja med i alla fall.Sedan när det gäller vetenskapliga studier.. Allvarligt talat.. För att vara lite kritisk så går det ju att hitta vetenskapliga studier för och emot allting! Det finns studier både för och emot LCHF, men du tittar ju bara åt ena hållet eftersom du gillar dieten/livsstilen i fråga. Allt har en fram och en baksida.
    Det funkar visst för många med matmissbruk, bla för mig.
  • Anonym (LCHF)
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-18 20:56:58 följande:
    Intressant. Är det den ENDA förändringen du har gjort? ATt ha gått över till LCHF? Jag menar att det visst kan fungera för människor med matmissbruk men att det inte fungerar med BARA en diet, utan annat tänk måste också till.
    Ja. Innan var mat det enda jag tänkte på. Nu slipper jag tänka på mat, för jag vet att jag får äta så mycket jag vill utan att gå upp i vikt. Det är en välsignelse.
  • Anonym (LCHF)
    Stinky skrev 2010-02-19 10:10:54 följande:
    Wow. Halleluja.
    Ja tänka sig. Efter 20 år med bulimi.
  • Anonym (LCHF)
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 19:01:02 följande:
    Faaan ockå.....nån som sett en vagn????? Leter och letar...vart är den? Kan ju mao inte befinna mig bakom den i varjefall.....
    Jag tror den ligger på mig, känner mig så platt!!
  • Anonym (LCHF)

Stinky och andra: Det finns en viss skillnad i att stävja missbruket med hjälp av LCHF vs andra dieter. Om du försöker äta rätt med vanlig mat så motarbetas du av blodsocker och insulin vilket påverkar receptorer i hjärnan.  Om du äter enligt LCHF så äter du på ett optimalt sätt för att din egen kropp och hjärna ska förhålla sig på bästa möjliga sätt till ett naturligt förhållande till mat. Det blir därmed enklare att stå emot suget. Rent fysiologiskt, vilket påverkar psyket. Det är väl värt att ta till sig.

Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...